Hiába a karantén kilók, a magyarok nem akarnak diétázni
A diéták, a fogyókúrás ételek és táplálékkiegészítők iránt jellemzően tavasszal és nyár elején szokott megugrani az érdeklődés, majd ez a trend egészen a nyári szezon végéig kitart. A tavalyi évben ez érzékelhetően elmaradt a meglehetősen váratlan, a megszokottnál sokkal kevesebb utazást és közösségi programot hozó nyár hatására. 2021-ben növekedni kezdett ez a trend, viszont még messze volt a két évvel ezelőtti adatoktól.
A magyarok nem akarnak szabadulni a plusz kilóktól
A korábbi évekkel ellentétben 2020 márciusától nagyon visszaesett a diétához kapcsolódó tartalmak keresése, és bár az 2021 hozott némi fellendülést, még mindig messze elmaradt a korábbi trendektől. „Minden tavasszal meg szokott nőni a diétás termékek és a táplálékkiegészítők iránti kereslet, ugyanis az emberek általában ilyenkor kapnak észbe, hogy szeretnék magukat formába hozni a nyári szezonra. 2020-ban viszont ez a tendencia látványosan visszaesett” – mondta el Jánvári András, a Multi-vitamin.hu ügyvezetője – „Ennek elsősorban a koronavírus-járvány és a következtében kialakult karantén helyzet, a korlátozott utazási lehetőségek, és az egész tavalyi tavaszi és nyári időszakot körül lengő bizonytalanság lehetett az oka”. 2021-ben növekedni kezdett a trend, többen keresték a diétás és fogyást elősegítő termékeket, mint a tavalyi évben, azonban még mindig elmarad a két évvel ezelőtti adatoktól.
„Amikor diétákról van szó, akkor megkülönböztethetjük az impulzív és a tudatos vásárlókat. Előbbiek egy hirdetés, celeb vagy influenszer hatására hirtelen döntenek úgy, hogy megpróbálkoznak valamilyen lehetőséggel, a tudatos vásárlók viszont, akik valóban életmódot akarnak váltani, utána olvasnak, hogyan építsék fel a táplálkozásukat, milyen étrendet kövessenek” – mutatott rá >>>