Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Hazai elektromos buszokat tesztel a BKV

Budapesten három napon át három vonalon teszteli a BKV a Credobus Electronell buszcsaládot és csuklós változatát is. A főváros járműflottájának korszerűsítésében fontos szerep jut az elektromos buszoknak. A BKK hasznos tapasztalatokat szerezhetnek a hasonló tesztek során, így az újdonságokon ingyenes lesz az utazás.

Tervezetten a 210/210B vonalán a szóló Credo bus Electronell 12, a 8E vonalán pedig a csuklós Electronell 18 közlekedik majd, menetrenden felüli járatokként. A pontos részletek már a BudapestGO-ban is elérhetőek, a tesztüzem pedig három napon át tart majd.

Könnyített üzem

A két Credobus Electronell a Kravtex Kft. felajánlásából gurulhat Budapesten. A Kravtex Szombath Imre főkonstruktőr tervei alapján gyártott kísérleti elektromos buszai Mosonmagyaróváron készülnek, gazdaságosságuk kulcsa pedig a 19,5″ kerékméret és a vázszerkezet minden pontjára kiterjedő optimalizálás a szintén mosonmagyaróvári Kühne technológiájával.

A gyártó szerint a szóló Electronell 12 legalább 1,5 tonnával, a csuklós Electronell 18 pedig akár 3 tonnával is könnyebb, mint a hasonló kapacitású elektromos autóbuszok. Így a Credobus modelljeinek megközelítőleg 25 kényelmes akkura van szükségük a megfelelő hatótáv biztosításához. A gazdaságos üzemeltetést és a megnövelt utaskapacitást az újgenerációs trakciós inverter és a hatékony vontatómotor is segíti.

Folyamatosan fiatalodik a buszflotta

A BKV stratégiai célja, hogy egy biztonságos, megbízható, fenntartható és versenyképes közösségi közlekedési szolgáltatást nyújtó társaság legyen. Ennek érdekében kíséri az autóbuszgyártás XXI. századi fejlesztéseit, és folyamatosan újítja meg gumikerekes járműflottáját. 2025-ben 65 vadonatúj autóbusszal bővül a járműpark. Az alacsony padlós, klimatizált, korszerű kényelmi és biztonsági felszereltségű, maximidi méretű buszokkal a flotta legalább nyolc százalékban újul meg, a közeljövőben pedig újabb és csuklós autóbuszokra tervez eljárásokat meghirdetni a BKV-t.

Budapest villamosít

A BKK felelős a felelős és tisztább közösségi közlekedés irányában. Épp ezért 2025-től a BKV 65 darab bérelt maximidi autóbusz a mellett 240 darab új szóló és csuklós autóbusz érkezik Budapestre, melyből 90 darab elektromos lesz. 51 CAF villamos mellett 48 darab önjárásra is alkalmas trolibusz szállítást is szervezi a BKK, új folyamatban van egy feltételes közbeszerzés is, amelynek 160 darabos keretéből 40 trolibuszra kell majd vállalni.

Az Electronell buszok tesztelésével és a mobil FUTÁR fedélzeti egységével mind az utasok, mind a BKV és a BKK hasznos tapasztalatokat szerezhet az új technológiákról. Fontos megjegyezni, hogy a tesztüzem sajátossága, hogy a szakemberek gyakran kiállíthatják a prototípusokat a forgalomból. Sokszor egyszerűen azért, hogy speciális szituációkat vizsgálhassanak, akár a járművön, akár kontrollált környezetben, a műhelyben.

A Budapesten feltűnő elektromos 210/210B és 8E járatokon ingyenes lesz az utazás.

BKV Zrt.
Budapesti Közlekedési Központ

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!