Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Hamarosan mindent borít a Google? Jön az MI-alapú keresőjük



Társalgási keresésre kell optimalizálódni a vállalkozásoknak

A Google egy teljesen új, mesterséges intelligencia által működtetett keresőmotort fejleszt, amelyet Magi projektnek neveznek, hogy személyre szabott élményt nyújtson a felhasználóknak. A felhasználói igények előrejelzésével ez a technológiai beszélgetésalapú keresési élményt hoz létre, relevánsabb és vonzóbbá téve a keresési eredményeket. Ez a radikális változás megköveteli, hogy a vállalkozások az új keresőmotor AI-alapú megközelítéséhez igazítsák SEO-stratégiájukat.

A Google az új keresőmotorjával válaszol az olyan feltörekvő, mesterséges intelligencia (AI) alapú versenytársakra, mint a Bing és a Chat GPT. Ezek a változások forradalmasítani lehet a keresővel való interakcióinkat, és mélyreható hatással lesznek a cégek SEO és tartalommarketing stratégiáira.

„Az olyan chatbotok, mint a Google Bard, a Microsoft Bing és az OpenAI ChatGPT egyre nagyobb teret hódítanak, a keresőmotorok a beszélgetésalapú megközelítés felé mozdulnak el. A vállalkozásoknak a tartalmaikat a társalgási keresésre kell optimalizálni, hogy közvetlenül a felhasználók kérdéseire reagáljon, és természetesebb nyelvi stílust alkalmaznak tartalmaikban” – vetítette előre Tóth Mihály, a KERKOM marketingkommunikációs szakembere.

Csökkenhet a hirdetéseket a keresési találatokban

A szakember szerint a keresőmotorok személyre szabottá válásával a vállalkozásoknak is erősödnek megfelelően kell stratégiákon.

„A vállalkozásoknak jobb felhasználói élmény biztosítására kell a megfelelő helyre. Ez magában foglalja a weboldalak mobileszközökre való optimalizálását, az oldal betöltési sebességének javítását, valamint a felhasználók egyedi igényeihez és preferenciáihoz igazodó tartalom létrehozását” – tette hozzá Tóth Mihály.

A Google keresőmotor-e után is azt tervezi, hogy a kirdetéseket a keresési találatok között tartja, a felhasználók számára azonban az AI által generált válaszok nagyobb relevanciája iatt ezek fontosságát.

„A vállalkozásoknak alternatív lehetőségeket kell keresniük a felhasználók bevonására, például szponzorált tartalmakat, natív hirdetéseket vagy influencer marketinget kell alkalmazni” – véli a kommunikációs szakember.

AI-alapú marketingstratégia

Tóth Mihály szerint mivel a Google olyan AI-alapú eszközöket fejleszt, mint a GIFI, a Tivoli Tutor és a Searchalong, a vállalkozásoknak is érdemes megfontolniuk, hogy az AI-alapú technológiákat beépítsék marketingstratégiáikba. Ezek az eszközök kifejezetten a célzott tartalmak létrehozásában, személyre szabott tanulási élményt nyújtanak, és fokozzák a felhasználók elkötelezettségét.

„Mivel a keresőmotorok és a mesterséges intelligencia technológiák egyre fejlődnek, a vállalkozások számára létfontosságú, hogy tájékozottak maradjanak a legújabb fejleményekkel kapcsolatban. Az iparági hírek rendszeres nyomon követése és a stratégiák ennek megfelelő kiigazítása segít a vállalkozásoknak abban, hogy versenyképesek maradjanak folyamatosan változó környezetben” – fejtette ki a szakember.