Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Hagyd, hogy lenyomozzanak az interneten

A HR-esek minden alkalommal utánanéznek az álláshirdetésre jelentkezőknek a közösségi oldalakon, ezért érdemes úgy kialakítani a profilunkat, hogy az pozitív képet fessen rólunk. A legfontosabb az, hogy átjöjjön, az illető tényleg szenvedélyesen szereti azt, amit csinál. A személyes márkaépítést napjainkban karrierépítésre is lehet használni, ugyanis rengeteget nyom a latba, hogy a (leendő) munkaadó mit lát rólunk az interneten.

A közösségi oldalak rendkívül sok mindent elárulnak rólunk, és manapság erre nemcsak az ismerőseink, hanem a potenciális munkaadók is hatványozottan odafigyelnek. Egy előnytelen profil miatt akár egy állást is elveszíthetünk, de fordított esetben hatalmas előnyre is szert tehetünk a vetélytársakkal szemben.

Csábi Boróka, a Te vagy a brand alapítója felhívta rá a figyelmet, hogy a HR-esek is utánanéznek mindenkinek a közösségi médiában, a Linkedin-profilokat például nagyon alaposan megnézik és az összes információt elolvassák rajta.

„Minden apró dolog hozzáadhat egy kicsit ahhoz, milyen képet festünk magunkról. Az álláskeresésnél többnyire ellenőrzik a Facebookot és az Instagramot is, hogy nincs-e az illetőről kompromitáló poszt, szélsőséges nézeteket vall-e, esetleg iszákos-e. Ilyen módon akár hazugságokon is rajtakaphatják. Mindazonáltal az sem jó, ha valaki túl sokat büszkélkedik, mert visszásan hathat” – magyarázta a személyes márkaszakértő.

A legfontosabb mégis az, hogy átjöjjön a profil alapján, a jelentkező tényleg szenvedélyesen szereti, amit csinál.

„A Te vagy a brand képzéseimen mindig megkérem a résztvevőket, tegye fel a kezét, aki egy fontosabb találkozó előtt utánanézett már másoknak. Eddig mindig mindenki feltette a kezét. A kérdésre azért van szükség, mert a legtöbbeknek talán eszébe sem jut, hogy talán őt is lenyomozzák. De ha erre valaki tudatosan épít, akkor profitálhat is belőle” – mondta.

Mint fogalmazott, ezt már a magas körökből érkező ügyfelei is felismerték. Vezérigazgatók is azért építenek személyes márkát, hogy a karrierjüket előrébb vigyék. Ők pontosan tudják, hogy mindenki figyeli a közösségi médiát, és rengeteget számít, mit látnak róluk.

Csábi Boróka azt tanácsolja, hogy akinek fontosa karrierépítés, hozza ezzel összhangba a közösségi média kommunikációját is. Engedje meg, hogy esetleges jövőbeli munkaadói „leinformálhassák” a közösségi médián azzal, hogy tudatosan posztol.

„Bátrán töltsük ki teljesen a profilunkat, ne egy virágcsokrot, hanem egy rendes portréfotót mutassunk magunkró., Az interneten ugyanúgy számít az első benyomás, mint a személyes találkozáskor. Ha valaki például kisbetűvel írja a nevét, helytelenül fogalmaz, az igénytelenséget sugároz” – értékelt.

A személyes márkaszakértő kiemelte, hogy tudatosítsuk magunkban, hogy nemcsak a barátaink látják a bejegyzéseinket, hanem mindenki, aki rákeres a nevünkre. Ezért kétszer is gondoljuk meg, hogy a céljainkra milyen hatással lehet egy adott megosztás.