Ha a tető nincs karbantartva duplán éri kár a tulajdonost
Százmilliós kárbejelentés a Groupama Biztosítónál
Vasárnap több megyét is intenzív esőzés, heves vihar és felhőszakadás sújtott. Rengeteg fa dőlt utakra, házakra, és van, ahol a vasúti közlekedés is szünetelt emiatt. A víz lakóházakat és kereskedelmi egységeket egyaránt elöntött. A Groupama Biztosítóhoz a vasárnapi viharok kapcsán eddig több mint 600 lakásbiztosítási kárbejelentés érkezett, melynek kárértéke már most megközelíti a 100 millió forintot.
A második legtöbb lakásbiztosítási szerződést kezelő biztosítótársasághoz már vasárnap elkezdtek özönleni bejelentések az online kárbejelentő felületre. Budapestről és Pest megyéből érkezett eddig a legtöbb ügyfélbejelentés. A viharok, felhőszakadások, jégverések, illetve villámcsapások következtében bejelentett lakásbiztosítási károk száma már meghaladja a 600 darabot, ezek kárösszege már most eléri 100 millió forintot. A felhőszakadás okozta kár 60 millió forintot tesz ki, minden második bejelentés beázás miatt érkezik a Groupama Biztosítóhoz.
A következő napokban várhatóan tovább érkeznek a kárbejelentések a biztosítótársasághoz, így a fenti számok még jelentős mértékben emelkedhetnek, elérhetik akár a 500 millió forintot is. A biztosítótársaság hétfőre felkészült a megnövekedett ügyszám gyors kezelésére. A szerencsétlenül járt ügyfelek gyakran már a helyszíni szemle alkalmával, vagy az azt követő napon hozzájuthatnak a teljes kárösszeghez, vagy nagyobb károk esetén a kárelőleghez. A társaság videós kárszemle lehetőségével is gyorsítja a kárrendezés menetét.
Ugyanakkor a tulajdonosok maguk is sokat tehetnek azért, hogy az ingatlanjuk ellenálljon az időjárás viszontagságainak. Berentés László, a Groupama Biztosító szolgáltatási igazgatója szerint a kulcs a tetőszerkezet állapota. „Főleg vidéken található például még sok 1960-1980 között épült szabvány palafedésű épület, amelynek a tetőzete erősen leromlott azóta. Porlanak, repedeznek, jellemzően a sarkokban el is törnek a palaelemek, így könnyen kimozdulnak a helyükről. De ugyanígy a cserép fedésű épületekben is jelentkezhetnek beázások heves szélviharban, akkor is, ha a cserép ép állagú. A cserepek alatt lévő lécezés ugyanis idővel meghajlik, így az elemek nem ülnek tökéletesen a tetőn, szélviharban pedig aláver az eső. Ha legalább a látható, megbontódott, elmozdult tetőelemeket kijavíttatja, visszarakatja a tulajdonos, már sokat tett a saját biztonsága érdekében. A biztosítottság feltétele egyébként is a rendszeres, gondos karbantartás, de így akár maga a kár is elkerülhető” – hívja fel a figyelmet a szolgáltatási igazgató egy fontos szempontra.
A karbantartást nem érdemes halogatniuk a háztulajdonosoknak, mivel az időjárás okozta megpróbáltatásoknak még nincs vége: az egész országra elsőfokú figyelmeztetést adott ki hétfőre zivatarveszély miatt az Országos Meteorológiai Szolgálat, és heves esőzésekre egész héten, sőt a nyár bármely időszakában lehet számítani.
A Groupama Biztosító a kárbejelentéseket továbbra is folyamatosan, több csatornán fogadja: a bejelentések online a www.groupamadirekt.hu „Írjon nekünk!” menüponton keresztül, telefonon, a TeleCenter a 06 1 467 3500 telefonszámán, valamint az ügyfélszolgálati irodákban személyesen is megtehetők.
VIDEÓS KÁRSZEMLE
A Groupama Biztosító külön applikáció letöltése nélkül nyújt lehetőséget videós kárszemlére. A biztosító munkatársa által SMS-ben küldött linkre kattintva jön létre a videós kapcsolat, a kárszakértő pedig a folyamat során végig segíti az ügyfelet.
A Groupama Biztosító videós kárrendezésének folyamatát bemutató videó a következőlinken tekinthető meg: https://www.youtube.com/watch?v=4oL6mxkWTJY&feature=youtu.be