Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Forradalmi, gáz-hibrod motor hajtja a jövő japán taxiját

A világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójának tartott Toyota új, ikonikus taxit tervezett Japán számára, amelynek klasszikus karosszériája alatt forradalmi, gáz-hibrid erőforrás bújuk meg. A felhasználóbarát, JPN Taxi elnevezésű új generációs taxi a japán vendégszeretet szellemiségét testesíti meg. Az alacsony és sík padlóval és széles nyílást feltáró tolóajtóval ellátott autót úgy tervezték, hogy harmonikusan illeszkedjen a nagyvárosi környezetbe, ám formájáról és mélykék fényezéséről első pillantásra nyilvánvalóvá váljon, hogy ez egy taxi. A gazdag biztonsági alapfelszereltségben a Toyota Safety Sense C rendszer és hat SRS légzsák is szerepel.

A Toyota bemutatta Japán számára fejlesztett új taxiját, a JPN Taxi nevű modellt, amely már rendelhető a szigetország márkakereskedéseiben. A JPN Taxi érzékletesen testesíti meg a japán vendégszeretet. A tervezők arra törekedtek, hogy a jármű sokféle utas számára legyen praktikus és kényelmes, legyen szó akár gyerekekről, idősekről, mozgássérültekről vagy éppen Japánba látogató külföldiekről. A Toyota célja, hogy a JPN Taxik elterjedésével megváltoztassa a japán nagyvárosok utcaképét, akadálymentesített megoldásokat kínáljon, és izgalmas turisztikai célponttá avassa Japánt. Innovációi és tökéletesített megoldásai – amelyek a kilincsektől a teljes karosszéria-struktúráig terjednek – felhasználóbarát és kényelmes autóvá formálják az új modellt. Fontos újítás a jármű alacsonyan húzódó és teljesen sík padlója, ami nagyon megkönnyíti a ki- és beszállást, valamint az elektromos mozgatású hátsó tolóajtó (csak a bal oldalon) és az utaskabin különleges térkialakítása, ami a kerekes székkel közlekedők számára is elegendő helyet kínál. Mindemellett a járművet úgy tervezték, hogy szépen kiegészítse a városképet, ugyanakkor első pillantásra látható legyen rajta, hogy ez egy taxi. Ennek érdekében a dizájnerek egy kortalan, klasszikus vonalvezetésű karosszériát terveztek, amit mélykék indigó árnyalatúra fényeztek; ez a tradicionálisan japán szín már hosszú ideje az ország egyik szimbólumaként él a köztudatban.

Az autóban számos megoldás szolgálja, hogy a vezető a lehető legjobban átlássa a környező forgalmat; ilyen például a vezetőülés innovatív pozícionálása, a tetőoszlopok formája vagy a sárvédőkre rögzített visszapillantó tükrök. A taxiban nagyon praktikusan, könnyen elérhető helyre telepítették a kezelőszerveket, míg a GPS-rendszert és a taxiórát kifejezetten úgy helyezték el, hogy azokat az utasok is jól láthassák. A tervezők egyaránt fontosnak tartották a környezetvédelmet és a megfelelő teljesítményt, ezért az autót LPG-hibrid rendszerrel szerelték fel, ami 5,1 l/100 km üzemanyag-fogyasztással és jelentősen csökkentett CO-kibocsátással működik. A jármű biztonsági felszereltségét is tovább tökéletesítették, így a kínálatban már a Toyota Safety Sense C rendszer és hat SRS légzsák is szerepel. A Toyota 1936-ban jelent meg először a taxik piacán a Toyota AA-modellel. 1953-ban a vállalat bemutatta a Toyopet Super RH modellt és más járműveket, amelyek sok éven át szolgálták a nagyvárosi személyszállítást. A Toyota taxik mindig is tartósabbnak bizonyultak átlagos társaiknál, és rossz útviszonyok mellett is strapabíróbbak voltak.

A jármű legfontosabb jellemzői

1. Felhasználóbarát dizájn, ami harmonikusan illeszkedik a nagyvárosi környezetbe, és első pillantásra nyilvánvaló, hogy ez egy taxi

  • Külső dizájn: új generációs taxi, amelynek időtálló formáját úgy terveztek, hogy az emberek első pillantásra felismerjék a forgalomban.

  • Oldalnézet: tágas kialakítás és széles nyílást feltáró oldalsó tolóajtó, a nagyméretű ablakokon keresztül az utasok kedvükre gyönyörködhetnek a város látványában.

  • Elölnézet: a modern dizájn hűen őrzi a Toyota Crown modell hagyományait; a vízszintes elemekkel díszített hűtőrács kihangsúlyozza az autó igényes kidolgozását. Az alapkivitelű „Nagomi” változathoz halogén fényszóró jár. Az autó barátságos, mégis különleges megjelenését egyszerű orrkialakítás jellemzi, az irányjelzők a karosszéria sarkán kaptak helyet. A „Takumi” luxusváltozat kiváló minőséget és nagy teljesítményt sugall; az autó LED fényszórói, első helyzetjelző fényei és irányjelzői egyetlen, közös lámpatestbe kerültek. A sárvédőkre szerelt, elektromosan állítható külső visszapillantó tükrökkel jól azonosíthatók a karosszéria legszélesebb pontjai.

  • Hátulnézet: a méltóságteljes megjelenésű autó ugyanolyan jól használható protokolláris helyzetekben, mint egy elegáns limuzin, a háromdimenziós felépítésű hátsó lámpatest körülöleli a karosszéria sarkait. A lámpa körüli karosszériaelemek a törésvonalakkal párhuzamosan futva modern benyomást keltenek. A luxuskivitelű Takumi változat hátsó lámpateste végigfut a D-oszlopon.

  • Utastér: a vezető egy funkcionális, kifejezetten munkavégzésre tervezett térben ül, míg a kabint arra tervezték, hogy teljes kényelmet kínáljon az utasok számára.

  • Utaskabin: a tágas (720 mm széles és 1300 mm magas) nyílást feltáró tolóajtónak, az alacsony (320 mm magasan húzódó) és teljesen sík padlónak, valamint a kényelmesen elérhető kilincseknek köszönhetően az utasok nagyon könnyen tudnak ki- és beszállni. Az autót úgy tervezték, hogy az oldalsó tolóajtón keresztül a kerekesszékkel közlekedők is könnyen beszállhassanak, és kísérőjüknek is jusson hely a mellettük lévő ülésen. A kabin utasbarát kialakítását szolgálják a nagyméretű ablakok, a két üléssor közti hatalmas (1065 mm) tér, a nagyon magasan húzódó tető és a széles utastér, ahol kényelmesen elférnek egymás mellett a hátsó üléssorban utazók. A második üléssor plüss párnázata kellemes utazást biztosít, az átalakított vázszerkezetű ülésen pedig könnyebb oldalirányban mozogni. Egy hosszabbító mechanizmusnak köszönhetően a biztonsági övek könnyen elérhetők. Az öveket LED fény világítja meg, hogy sötétben is könnyű legyen megtalálni őket. A hangelnyelő és hangszigetelő anyagok optimális felhasználásának, valamint a kiváló minőségű hangszigetelő üvegeknek köszönhetően a kabin rendkívül csendes. Az első és hátsó üléssorokat egyaránt ellátó klímaberendezést Nanoe levegőfrissítő rendszer egészíti ki. A luxuskivitelű Takumi változatban a hátsó üléssor fölötti mennyezetbe is beépítettek egy levegőkeringtető rendszert szellőzőnyílásokkal, ami hatékonyabban szállítja a klímaberendezés hűvös levegőjét. Az utasok maguk is szabályozhatják ennek működését, akárcsak a hátsó üléssor fűtését.

  • Vezetőkabin: a különböző műszereket funkcióik szerint csoportosították, hogy a vezető könnyebben áttekinthesse őket. A kommunikációs rendszert, a klímaberendezést és a többi, vezető által kezelt rendszert a jobb oldalon helyezték el, míg a navigációs (GPS) rendszer, a taxióra és a többi műszer olyan helyen található, ahol az utasok is jól láthatják. A taxikban gyakran használt vészvillogó kapcsolója a kormánykerék jobb oldalán kapott helyet. A rakodórekeszek az utasok számára alig látható helyen vannak, és a további eszközök a kormánykerék mögött kialakított rekeszben tarthatók. A tágas és jól átgondolt tárolóhelyeknek köszönhetően az autó kiválóan alkalmas a professzionális használatra.

  • Csomagtér: a VDA-szabvány szerint 401 literes csomagtartóban kényelmesen elfér két egymásra fektetett bőrönd vagy négy golfzsák.

  • A karosszéria fényezése: az új modellhez háromféle fényezés rendelhető, köztük az újonnan kifejlesztett koiai mély indigó árnyalat. A koiai olyan szín, ami nagyon közel áll a japán emberek szívéhez, akik a régi időkben előszeretettel hordtak indigóval kékre festett ruhákat, így ez az árnyalat a japán kultúra szerves részévé vált – olyannyira, hogy Japánon kívül a mélykék indigó színt japán indigónak is nevezik. A színválasztással az volt a Toyota szándéka, hogy ezek az autók szervesen illeszkedjenek a japán városok szép és egységes utcaképéhez.

2. Új fejlesztésű LPG-hibrid rendszer: környezettudatos működés, csekély üzemanyag-fogyasztás

Ez az új generációs taxi egyaránt kíméli a környezetet és üzemeltetője pénztárcáját, hiszen üzemanyag-fogyasztása csupán 5,1 l/100 km; az autót LPG-üzemű belsőégésű motor és a sok éven át tökéletesített THS II hibrid rendszer hajtja.

3. Egy strapabírónak és gazdaságosnak tervezett taxi

A jármű MacPherson rugóstagos első és csatolt lengőkaros, tekercsrugós hátsó futóműve kifejezetten taxis használatra készült, és hozzájárul az autó tartósságához.

A három részből összeállított első és hátsó lökhárítók oldalsó elemei cserélhetők, akárcsak a világítótestek külső lencséi. Emellett a motor karbantartása is rendkívül egyszerű.

4. Fejlett biztonsági megoldások

Az autóban számos aktív biztonsági rendszer működik. A balesetek elkerülését szolgáló Toyota Safety Sense C (TSS-C) csomag minden modellváltozathoz alapáron jár. Opcióként intelligens távolságfelmérő radar is rendelhető, ami érzékeli az autó körüli tárgyakat, és megelőzi vagy enyhíti azokat a koccanásokat, amelyek abból adódhatnak, ha a vezető fékezés helyett tévedésből a gázpedált nyomja meg parkolás közben.

A TSS-C rendszerrel felszerelt járművekhez hasonlóan a hatóságok ezt az autót is a „Basic+” Safety Support Car S (Sapo Car S) kategóriába sorolják, és idősebb autóvezetőknek is ajánlják.

Az autó alapfelszereltségének része az ütközés esetén a vezetőt és az utasokat hatásosan megvédő hat SRS légzsák.