Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Folytatódhat az 56-os villamosvonal akadálymentesítése

További megállóhelyeket akadálymentesítene az 56-os villamos vonalán, ezért a BKK feltételes közbeszerzési eljárást indított legalább nyolc megálló átépítésére és korszerűsítésére. A BKK a Fővárosi Önkormányzattal közösen olyan Budapestért dolgozik, ahol mindenki akadálymentesen használhatja a köztereket és a közösségi közlekedést. A kivitelezéskor tehát a járművekhez igazodó emelt magasságú peronokat építenének, hogy az alacsonypadlós CAF-villamosokat a babakocsival, a nagyobb csomaggal közlekedők, valamint a mozgásukban korlátozottak is kényelmesen igénybe vegyék.

Újabb szakaszába lép az 56-os villamosvonal akadálymentesítése: a BKK feltételes közbeszerzési eljárást indított a peronépítési munkák és kapcsolódó infrastrukturális fejlesztések kivitelezésére; az ajánlati felhívás 2025. január 21-én jelent meg.

Az 56-os és az 56A villamost érintő jelenlegi beruházás során akadálymentessé válik

  • a Dózsa György tér,
  • a Mikó utca,
  • a Déli pályaudvar, továbbá
  • a Szent János Kórház,
  • az Akadémia,
  • a Vadaskerti út,
  • a Völgy utca megállóhely, valamint
  • Hűvösvölgy végállomás.

A peronok környezete is megújul

A beruházás kivitelezése az Európai Unió támogatásával valósulhat meg. A munkák az eredményes közbeszerzési eljárás lefolytatását követően – és a forrás rendelkezésre állása esetén – tervezetten 2025 második negyedévében kezdődhetnek.

A projekt ezekre a feladatokra terjed ki:

  • Elbontják a meglévő megállókat, és korszerű, akadálymentes peronokat építenek új utasvárók és -tájékoztatók elhelyezésével.
  • Átépítik a Szent János Kórháznál a Széll Kálmán tér irányú buszmegállót és a hurokvágányban lévő peront is.
  • A Déli pályaudvar megállóhely Alkotás utcai végénél új gyalogos-átkelőhelyet alakítanak ki, hogy a villamos-megállóhely a felszínen is megközelíthető legyen.
  • A Mikó utca megállóhelynél az Erzsébet híd irányú megállót áthelyezik, jelenlegi területén cserjéket és fákat ültetnek.
  • Egyszerű vágánykapcsolatot építenek be a Kelemen László utcánál, hogy a villamosok forgalmi zavar esetén hosszabb szakaszon közlekedjenek.
  • Vágányszabályozást végeznek a megállók hosszában, illetve ahol szükséges, új korlátokat helyeznek el.
  • A Dózsa György téri megállóhely és Hűvösvölgy végállomás környezetében kicserélik az elhasználódott vágányokat.
  • Részben felújítják a csatlakozó út- és járdaszakaszokat, a gyalogos-átkelőhelyeket, és megújítják a megállók környezetében az útburkolati jeleket.
  • Lesüllyesztett szegélyeket alakítanak ki, taktilis burkolati elemeket helyeznek el a gyalogos-átkelőhelyeknél.
  • Elvégzik a szükséges közműkiváltást, korszerűsítik a csapadékvíz-elvezető rendszert a peronok környezetében.
  • Megújítják a megállóhelyek környezetét, rendezik a zöldfelületet.

A projekt részeként fejlesztenék Hűvösvölgy végállomást is: a korábbi felszállóhely helyén tárolóvágányokat alakítanának ki, átépítenék a meglévő kettős vágánykapcsolatot, elvégeznék a szükséges felsővezetéki, váltóállítási és áramellátási munkákat, valamint felújítanák a végállomás melletti autóbusz-megállókat.

Opció továbbá a Krisztina tér és a Budagyöngye megálló korszerűsítése, amelyeket – forrás rendelkezésre állása esetén – szintén akadálymentesítene a BKK, de mindkét megállónál jelentősebb mértékű beavatkozások szükségesek.

Már több mint egy éve járnak a CAF-ok Hűvösvölgybe

Az 56-os villamosvonal korrekciójának köszönhetően 2023 szeptemberétől járnak Hűvösvölgyig az alacsonypadlós CAF-villamosok. A villamosvonal 2023-as, részleges felújításának az volt a célja, hogy az új, korszerű szerelvények a teljes vonalat használhassák.

A munkákat a BKV Zrt. végezte el a Széll Kálmán tér és Hűvösvölgy állomás között; a projektben azoknál a megállóknál már akadálymentesítették a peronokat, amelyeknél a CAF-villamos fizikailag nem fért el a korábbi peron mellett. Így a Kelemen László utca, a Zuhatag sor, valamint a Heinrich István utca megállóhelynél – az előírásoknak megfelelő műszaki tartalommal – megtörtént az akadálymentesítés is. Jelen beruházással folytatódik az akadálymentesítés, és a vonal legjelentősebb utasforgalmával rendelkező Hűvösvölgy végállomás peronjai is átépülnek.

Élhetőbbé tesszük Budapestet: folyamatosan fejlődik a járműpark

A BKK és a Fővárosi Önkormányzat tervei szerint számos villamosokat érintő fejlesztések lehetnek még Budapesten, amelyek az Európai Unió társfinanszírozásával valósulhatnak meg.

Ezek közé tartozik a járműflotta megújítása: az összesen 51 új CAF-villamos forgalomba helyezésével – ha a szükséges európai uniós támogatás rendelkezésre áll, és megvalósulnak az új járművek közlekedtetéséhez elengedhetetlen infrastrukturális beruházások – olyan vonalakon is közlekedhetnek alacsonypadlós, légkondicionált, energiatakarékos villamosok, ahol jelenleg mindössze néhány vagy egyáltalán nem közlekedik.

A jövőben esedékessé válik további járművek beszerzése is: a BKK már dolgozik annak a tendernek a kiírásán, amelyiknek köszönhetően 2030-ig akár több mint 100 új, korszerű villamos érkezhet a fővárosba.

A budapesti villamosfejlesztésekről és a járműflotta megújításáról ezen az oldalon olvasható bővebb információ.

Budapesti Közlekedési Központ


Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!