Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Felmérés készült a gyerekek zenehallgatási szokásairól

     Tízből kilenc gyerek rendszeresen hallgat zenét egy csütörtökön közzétett felmérés szerint.

    A ProArt-Szövetség a Szerzői Jogokért zeneipari jelentéséből kiderült, hogy a gyerekeknél hódít Azahriah, kedvenc zenészeik listáján pedig túlsúlyban vannak a magyar előadók – közölte a felmérést kommunikáló cég csütörtökön az MTI-vel.


    Az Ipsos közreműködésével készült KidComm elnevezésű felmérés szerint a 8-14 éves gyerekek közül 10-ből 9 rendszeresen hallgat zenét, elsősorban szórakozásból, kikapcsolódásként vagy a háttérben.


    A megkérdezettek 79 százaléka a mobiltelefont használja zenehallgatásra. A mobiltelefonon zenét hallgatók 92 százaléka otthon, 35 százaléka az autóban, 22 százaléka a közlekedési eszközön tölti ezzel az idejét.


    A gyerekek első telefonjukat átlagosan 8,8 éves korukban kapják meg, elsősorban a szülőkkel való kapcsolattartás céljával.


    A kutatás szerint a fiatal generáció 84 százaléka a YouTube-ot részesíti előnyben, 26 százalék a Spotify-t. Minden második válaszadó naponta fogyaszt valamilyen tartalmat YouTube-on, további 40 százalékuk legalább hetente egyszer.  


    A gyerekek kétötöde gyakran néz videóklipeket zenehallgatás közben, minden második alkalmanként, 8 százalék soha.


    A 8-14 évesek főként popzenét hallgatnak, zenei ízlésük formálásában a barátok és osztálytársaik tippjeire hagyatkoznak.


    A gyerekek több mint fele a magyar és külföldi előadók zenéit vegyesen hallgatja. A magyar zene hallgatásának elsődleges motivációja, hogy jobban értik a dalok szövegét, 10-ből 4 gyerek úgy véli, hogy a magyar zenék szövege közelebb áll hozzájuk.


    A felmérés vizsgálta a 8-14 évesek körében legnépszerűbb top 50 és top 10 zenei előadót is, mindkét toplista 60 százaléka magyar.


    A top 10 listát Azahriah vezeti, őt követi mások mellett Shakira, Majka, Manuel és a Halott Pénz.


    A zenei tevékenységek kevésbé elterjedtek, 10 gyerek közül 3 játszik hangszeren, egyötödük tanul hangszeren játszani. A megkérdezettek negyede egyszer volt koncerten az elmúlt évben, egyötödük többször is.


    A KidComm felmérés részletei, a magyar zeneipar 2022-es iparági adatai, valamint a zenészek megélhetésére és az inflációra vonatkozó 2023-as felmérési adatok a www.zeneipar.info oldalon olvashatók.

Tudtad?