Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Felelős fogyasztásra ösztönző programot indít a P&G általános iskolás gyermekek részére

A P&G legújabb, öt országot lefedő tanulmánya szerinta fogyasztók 73 százaléka szeretne többet tudni arról, hogy a háztartásban hogyan lehetnének fenntarthatók a választásai, és a szülők 82 százalékát gyermekei inspirálják környezetkímélőbb magatartásra.iA vállalat elkötelezett a felelős fogyasztásra való nevelésben, legújabb programjával az általános iskolák alsós diákjainak kíván segítséget nyújtani a környezettudatos szokások kialakításában. Az Öko-szokások világa a vállalat legújabb hosszútávú programja iskolás gyermekek, szüleik és tanáraik számára, melynek első lépcsőjeként környezettudatos viselkedést oktató videósorozatot jelentetett meg Lengyelország után Csehországban és Magyarországon is.

A háztartások energiafelhasználását érintő mindennapos döntéseink pozitív hatással lehetnek a bolygóra az üvegházhatású gázkibocsátás, az áram- és a vízfelhasználás csökkentésével. A globális üvegházhatású gázkibocsátásért felelős 28 szektor között a „háztartások” az első három helyen állnak, kibocsátásuk akkora, mint a közúti szállításé.iiA háztartásokban felhasznált villamos energia mennyisége 2050-re várhatóan csaknem dupljára nő. iii

A P&G fogyasztói felmérése szerint 10 megkérdezettből 8 aggódik a klímaváltozás hatásai miatt, viszont az emberek kevesebb mint fele hoz a háztartásban környezettudatos döntéseket, amelynek legfőbb akadálya a tudás hiánya. A vállalat elkötelezett a környezettudatos fogyasztásra való nevelés széleskörű támogatásában,legújabb programjával abban segít, hogy kis változtatásokkal, játékosan, a gyerekekkel együtt hogyan hozhatunk létre hatalmas, bolygónkat érintő változásokat az otthoni szokásaink alakításával.

Minden otthon kezdődik. A P&G felmérése rávilágított, hogy a környezettudatos választások legfőbb mozgatói és ösztönzői a gyerekek, akik egyre komolyabban befolyásolják az otthoni döntéseket és a családtagokat pozitív cselekvésekre ösztönzik. A COVID-19 világjárvány miatt időnk legnagyobb részét most otthon töltjük, így természetes, hogy több vizet és áramot használunk, és több hulladékot termelünk. A jelenlegi helyzet ezért jó alkalom arra, hogy az egész család elgondolkozzon, hogyan tudná észszerűbben használni a vizet és az áramot, vagy hogy a keletkezett hulladék kevésbé legyen káros a környezetre.

A P&G Öko-szokások világa nevű programjának keretén belül most oktatóvideókkal és tippekkel segíti az iskoláskorú gyermekek természetvédelemmel és ökológiával kapcsolatos mindennapi szokásainak formálását. Az oktatóvideókat a vállalat a hazai gyáraival kapcsolatban álló iskolákkal közösen szervezett hulladékgyűjtési program keretén belül tervezte az iskolákban elindítani, azonban a járványhelyzet miatt ezt a programot későbbre halasztották, így a kisfilmek ITT érhetők el.

Az oktatóanyagok három területre összpontosítanak: a vízre, az energiára és a hulladékra, és segítségükkel a gyerekek számukra érthető módon és szórakoztató formában tudják elsajátítani a környezettudatos magatartást. A felvilágosító kisfilmek segítséget nyújtanak a tanároknak a környezeti nevelésben, és a szülőknek is ötleteket adnak az otthoni változtatások közös kialakításához.

Hatalmas kihívással nézünk szembe a környezetszennyezés által generált éghajlatváltozással kapcsolatban. Már a legfiatalabb korosztálynál környezettudatos szemléletet kell kialakítanunk, ezért most szakértői ismereteinket és tapasztalatainkat értékes programmá alakítottuk, amelynek köszönhetően minden általános iskolai tanár érdekes módon oktathatja diákjait a felelős fogyasztás és az ökológia területén. Az oktató anyagok segítenek a szülőknek is, hogy otthon játékos formában vezessenek be környezettudatos változásokat.“ – mondta Krubl Yvette, a Procter & Gamble kommunikációs vezetője.

i Toluna survey, Global average (UK, US, FR, DE, CANADA) n=5371, Feb 2021).

ii Climate Watch, WRI 2020 

https://ourworldindata.org/ghg-emissions-by-sector

iii https://www.eia.gov/todayinenergy/detail.php?id=42342