Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Fejlesztések egy fenntarthatóbb logisztikai ágazatért

A Dolgok Internetén alapuló megoldások egyre elterjedtebbek Magyarországon, s egyre nagyobb szerepet kapnak a logisztikai ágazatban is. A XXI. században a fenntarthatóság és a környezettudatosság kiemelt szempontok a közúti áruszállításban mind szabályozói, mind befektetői, mind pedig fogyasztói oldalról, a fenntarthatóság köré épülő, M2M-alapú technológiák megválasztása és használata is hasonlóan előremutató változásokat ígérhet az elkövetkező években.

A hálózatba kapcsolt, M2M és Dolgok Internete-alapú rendszerek fejlődése és terjedése az elmúlt cirka egy évtizedben folyamatos és megállíthatatlan. A gépek közti kommunikáción nyugvó technológiák térnyerésével a logisztikai ágazatban is lényegesen könnyebbé vált az adminisztráció és a feladatkiosztás folyamata, komolyabbá az átláthatóság és az ellátási lánc felügyelete, kisebbé a papírhalom és az elherdált munkaórák mennyisége.

A vállalatirányítási rendszerrel összehangolt Dolgok Internete-megoldások nemcsak a különböző részlegek, hanem a sokszor több országnyira tartózkodó kamionok és a logisztikai központ, illetve vezetőség között is lehetővé teszik az azonnali információcserét, legyen szó hatékonyabb feladatkiosztásról és útvonal-optimalizálásról, a járművek prediktív karbantartásáról és rakományvédelemről, vagy épp a raktér-hőmérséklet figyeléséről, időt és erőforrásokat megtakarítva annak a vállalatnak, amely időben felismeri és kiaknázza a technológia nyújtotta lehetőségeket.

Az elkövetkező időszakban is egyre erősödő fejlesztési igény mutatkozik a fenntartható megoldások iránt, amelyekkel a közúti áruszállítás piaci szereplői további márkaismertségre, nagyobb ügyfél-elégedettségre és hangsúlyosabb piaci jelenlétre is szert tehetnek. Ilyen lehet a költségeket csökkentő és a folyamatokat megolajozó, felhőalapú Big Data adatanalitika, vagy például 5-10 éven belül az elektromos furgonok és teherautók terjedése, esetleg a kicsit távolabbi jövőben az önvezető, autonóm kamionkonvojok megjelenése az országutakon a károsanyag-kibocsátás csökkentése végett.

Ezekhez a trendekhez csatlakozik szervesen a hétköznapjaink során a PayPass érintős fizetési folyamatból ismerős RFID, azaz az automatikus azonosításhoz és adatközléshez használt technológia csomagszállítási és logisztikai szektorban történő alkalmazása. A rádiófrekvenciás azonosító rendszerrel ellátott kártyák használatában és integrálásában egy hazai tulajdonú telematikai vállalat 2018 elején előremutató eredményeket ért el, amiket a járműflottát üzemeltető, logisztikával foglalkozó magyar cégek javára, bel- és külföldi versenyképességük támogatására szeretne fordítani.

Farkas Károly, az i-Cell Kft. operatív igazgatója elmondta: „20 éves tapasztalataink és piaci ismereteink azt mutatják, hogy folyamatosan növekvő igény mutatkozik a komplex telematikai megoldások iránt, azonban a kisebb vállalatok nem mindig engedhetik meg maguknak, hogy akár évről évre teljesen lecseréljék a technológiai infrastruktúrájukat. Ezért nekünk is okosabbnak kell lennünk, hogy minél több hazai vállalat élhessen a modern M2M-technológia versenyelőnyeivel. Ebben az esetben az ügyfeleinknél már meglévő kártyás beléptető és azonosító rendszert telepítettük a logisztikai vagy csomagszállítási cég járműveibe, majd összehangoltuk azt az i-Fleet járműkövetési rendszerünkkel. Ezáltal nemcsak a flottamenedzsmentben, hanem például a sofőrök azonosításában is támogatást képes nyújtani. A kártyaolvasót ráadásul úgy konfiguráltuk, hogy ne kelljen teljesen új technológiai infrastruktúrát kiépíteni; hogy kompatibilis legyen a cég már létező kártyarendszerével. Lényegében az eredendően nyomógombos panelt egy olyan komplex megoldásra cseréljük, ami könnyebbé, átláthatóbbá teszi a sofőrök azonosítását, megkönnyíti a munkaidő elszámolását, és egyszerűsíti az azonosítás folyamatát. Ráadásul egy már létező rendszerbe, testre szabottan, egyedi igények szerint ágyazzuk a fejlesztést, „tovább okosítva” és még gördülékenyebbé téve a hálózatba kapcsolt céges életet.”

Az i-Cell Kft. által fejlesztett RFID-kártya legfőbb előnyei közé tartozik, hogy a felhasználónál már meglévő azonosítási adatbázisból dolgozik, és a munkatársak céges beléptető/azonosító kártyájával képes megoldani az azonosítást, így nem kell külön PIN-kódot generálni. Ezen túl összehangolható az akár okostelefonról vagy tabletről elérhető i-Fleet flottakövetési rendszerrel is.