Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Farmotoros veteránnak álcázza magát a Toyota HiAce

Ha tetszik a VW T3 stílusa, de inkább járnál egy modern, erős és megbízható furgonnal, költözz Japánba: egy optikai átépítésekre szakosodott műhely kínálatában megtalálod a neked való járművet.

Világszerte hódít a retró az autóiparban, egyre több autógyártó jön rá, hogy bizonyos ikonikus típusaikat érdemes olyan formavilággal felvértezni, ami az adott modellek több generációval ezelőtti verzióit idézik. Ennek az irányzatnak látványos képviselője az új Toyota Land Cruiser 250, amely téglalap és kör alakú fényszórókkal egyaránt megvásárolható, így a vevők szabadon eldönthetik, hogy ízig-vérig modern megjelenésű vagy inkább nosztalgikus külsővel kérik autójukat – a műszaki tartalom így is, úgy is ugyanaz.

Japánban persze ebben a divatban is elmentek a falig, és komplett iparág épült ki arra, hogy az ember utólag is retrósíthassa az autóját. Egyszer még a Toyota házi tervezőit is elkapta a lelkesedés, amikor pickupból építették meg a legelső Toyota replikáját, de jellemzőbb, hogy független vállalkozások nyúlnak autókhoz. Ezek a cégek építettek amerikai terepjárót RAV4-esből, angol luxusautót Yarisból vagy VW Polo-átiratot belpiacos Toyota kombiból – kreativitásuk nem ismer határt. 

Most egy újabb projekt mutatkozott be, amit az AutoMotive Japan nevű cég jegyez: ők a Toyota HiAce-ből építik meg a világ egyik legismertebb, ikonikus kisbuszát: az 1979-ben bemutatott, harmadik generációs Volkswagen Transportert. Miközben a nemzetközi piacokon 2019 óta egy ízig-vérig modern típus, a H300 kapható HiAce néven, Japánban 2004 óta sikerrel forgalmazzák a H200 kódjelű, ötödik generációs modellt, amely az első tengely elé és fölé helyezett vezetőfülkéjével ugyanazt a formátumot követi, mint az egykori, farmotoros Volkswagen.

Az optikai tuningcsomag legfontosabb eleme az orr-készlet, amely átrajzolt lökhárítót és kerékíveket, halogén fényszórókat, sárga irányjelzőket, valamint a Toyota ívelt paneljét kiváltó, teljesen lapos első borítást tartalmaz. A lámpatestek három kivitelben választhatók: a kerek fényszóró az európai és japán piacokon forgalmazott T3-ast idézi, a dupla körlámpa a dél-afrikai specifikációt követi (ehhez fekete küszöbök társulnak), míg ha valaki az Észak-Amerikában forgalmazott Volkswagen kisbuszra szeretne emlékezni, szögletes fényszórót szereltethet a Vanace fantázianéven forgalmazott furgonra.

A tízféle, egy- és kéttónusú festéssel rendelhető Vanace belterében többféle múltidéző üléskárpit, valamint háromküllős, fa karimájú retró kormánykerék próbálja hitelesebbé tenni a virtuális időutazást. Az extrákon nem spóroltak az AutoMotive Japan tervezői: nem csak a raktérpadló kérhető nemesfa borítással, hanem a mennyezet is, és harmonizáló stílusú tetősátor is kérhető, ha otthonunktól távol töltenénk az éjszakát. 

Miközben a szériakivitelű Toyota HiAce japán belpiacos ára 2,44 millió jennél (6,1 millió Ft) indul, a Vanace jelentősen drágább: kiviteltől és hajtáslánctól (benzin- vagy dízelmotor, hátsó- vagy összkerékhajtás) függően 3,75 – 4,65 millió jent, azaz 9,3-11,6 millió forintot kell fizetni a kész autóért.

Bár a Vanace várhatóan népszerű lesz a furcsaságokat nagyra értékelő Japánban, nem feltétlenül ez az AutoMotive Japan legfurcsább terméke. Hírnevüket ugyanis azzal alapozták meg, hogy ikonikus terepjárókról szerelnek le mindenféle sallangot, csak az abszolút minimumot hagyva meg rajtuk. A luxus kiegészítőktől megfosztott járművek karaktere társadalmilag vállalhatóbbá válik, és persze a sérülések miatt sem kell aggódni: a fekete lökhárítók és a szintén fekete hűtőmaszk célszerűbbek, ha terepre vinnénk az autót. Ez utóbbit egyébként túlméretes felnikre szerelt offroad abroncsokkal is támogatja az AMJ szimpatikus butítócsomagja. 

Fotók: a-m-j.co, CarsCoops

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!