Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Ezt gondolják a magyarok a testalkatokhoz és a korhoz kapcsolódó sztereotípiákról

  • A válaszadók harmada mondott már le nyári programról a testképe miatt
  • 10%-nak nagyon negatív érzései vannak a testalkata miatt, ha vízparti programokon vesz részt
  • 58% érezte úgy, tennie kell valamit, hogy változtasson a testalkatán mielőtt beköszönt a strandszezon

A Glami.hu divatkereső Body & Age Neutrality címmel nemzetközi kutatást[1] készített arról, hogy a testünkhöz való hozzáállás hogyan befolyásolja a divathoz és az öltözködéshez való viszonyunkat. A kezdeményezés célja, hogy a testsemlegesség népszerűsítésével elősegítse a befogadóbb divat kultúrájának megteremtését, arra ösztönözve mindenkit, hogy magabiztosnak érezze magát a saját bőrében.

A testsemlegesség mozgalom egyre nagyobb teret hódít, hangsúlyozva a test funkcionális értékét a külső megjelenés helyett. A Glami.hu elkötelezett amellett, hogy támogassa ezt a pozitív szemléletváltást, és hogy inkluzív és támogató környezetet teremtsen a divatrajongók számára, ezért a felmérés kérdéseit úgy állították össze, hogy az összegyűjtött adatok alapján érthetőbbé váljon, hogy miként vélekednek a vásárlók a testsemlegességről, és hogyan befolyásolja ez a fogyasztói magatartásukat.

A válaszadók harmada mondott már le nyári programról a testképe miatt

Sajnálatos módon a társadalom azt sulykolja belénk, hogy bizonyos testalkatok előnyösek, az ettől eltérőek pedig nem. A vékony alkat és a kis ruhaméret általában a jó kategóriába esik, míg a nagy testmagasság, vagy az átlagostól eltérő testfelépítés kifejezetten negatívnak számít. Ennek a gondolkodásmódnak számos káros hatása van. Például a felmérésre adott válaszokból az derül ki, hogy a magyarok 34%-ával fordult már elő, hogy nem ment strandra, vagy nem vett részt valamilyen egyéb nyári programon a testalkata miatt.

Tíz százaléknak nagyon negatív érzései vannak a testalkata miatt, ha vízparti programokon vesz részt

A nyári meleg időszakban ez a téma egyébként is felértékelődik, a felmérésben résztvevők 20%-át nyáron jobban foglalkoztatja a kérdés, mint az év többi részében. A kutatás arra is külön rákérdezett, hogy hogyan viszonyulunk a testünkhöz, ha a strandra megyünk. Bár a válaszadók többsége azt válaszolta, hogy nem különösebben foglalkoztatja a kérdés, sokaknak inkább negatív (24%), vagy nagyon negatív (10%) érzései vannak a testalkatuk miatt, ha vízparti programokon vesz részt.

A magyarok több mint fele készül a strandszezonra

A felmérés emellett megerősíti, hogy a kérdés már jóval a nyári hónapok előtt is foglalkoztatja az embereket. A válaszadók 58%-a érezte úgy, hogy tennie kell valamit, hogy változtasson a testalkatán mielőtt beköszönt a strandszezon és csak 38% válaszolta, hogy nem érezte szükségesnek, hogy ezzel a kérdéssel foglalkozzon. A felmérésből az is kiderül, hogy a magyarok 77%-a semmilyen megkülönböztetéssel nem ért egyet, amelyeknek a testi jellemzők szolgálnak alapjául.
 

A GLAMI Body & Age Neutrality kampányának célja, hogy felhívja a figyelmet arra, hogy a külső megjelenés vagy az, hogy mások hogyan látnak minket, nem határozza meg értékünket. Az igazi erő és szépség belülről fakad, higgy a belső tulajdonságaidban, mert ezek határoznak meg igazán.

Tudtad?