Ezt gondolják a magyarok a testalkatokhoz és a korhoz kapcsolódó sztereotípiákról
- A válaszadók harmada mondott már le nyári programról a testképe miatt
- 10%-nak nagyon negatív érzései vannak a testalkata miatt, ha vízparti programokon vesz részt
- 58% érezte úgy, tennie kell valamit, hogy változtasson a testalkatán mielőtt beköszönt a strandszezon
A Glami.hu divatkereső Body & Age Neutrality címmel nemzetközi kutatást[1] készített arról, hogy a testünkhöz való hozzáállás hogyan befolyásolja a divathoz és az öltözködéshez való viszonyunkat. A kezdeményezés célja, hogy a testsemlegesség népszerűsítésével elősegítse a befogadóbb divat kultúrájának megteremtését, arra ösztönözve mindenkit, hogy magabiztosnak érezze magát a saját bőrében.
A testsemlegesség mozgalom egyre nagyobb teret hódít, hangsúlyozva a test funkcionális értékét a külső megjelenés helyett. A Glami.hu elkötelezett amellett, hogy támogassa ezt a pozitív szemléletváltást, és hogy inkluzív és támogató környezetet teremtsen a divatrajongók számára, ezért a felmérés kérdéseit úgy állították össze, hogy az összegyűjtött adatok alapján érthetőbbé váljon, hogy miként vélekednek a vásárlók a testsemlegességről, és hogyan befolyásolja ez a fogyasztói magatartásukat.
A válaszadók harmada mondott már le nyári programról a testképe miatt
Sajnálatos módon a társadalom azt sulykolja belénk, hogy bizonyos testalkatok előnyösek, az ettől eltérőek pedig nem. A vékony alkat és a kis ruhaméret általában a jó kategóriába esik, míg a nagy testmagasság, vagy az átlagostól eltérő testfelépítés kifejezetten negatívnak számít. Ennek a gondolkodásmódnak számos káros hatása van. Például a felmérésre adott válaszokból az derül ki, hogy a magyarok 34%-ával fordult már elő, hogy nem ment strandra, vagy nem vett részt valamilyen egyéb nyári programon a testalkata miatt.
Tíz százaléknak nagyon negatív érzései vannak a testalkata miatt, ha vízparti programokon vesz részt
A nyári meleg időszakban ez a téma egyébként is felértékelődik, a felmérésben résztvevők 20%-át nyáron jobban foglalkoztatja a kérdés, mint az év többi részében. A kutatás arra is külön rákérdezett, hogy hogyan viszonyulunk a testünkhöz, ha a strandra megyünk. Bár a válaszadók többsége azt válaszolta, hogy nem különösebben foglalkoztatja a kérdés, sokaknak inkább negatív (24%), vagy nagyon negatív (10%) érzései vannak a testalkatuk miatt, ha vízparti programokon vesz részt.
A magyarok több mint fele készül a strandszezonra
A felmérés emellett megerősíti, hogy a kérdés már jóval a nyári hónapok előtt is foglalkoztatja az embereket. A válaszadók 58%-a érezte úgy, hogy tennie kell valamit, hogy változtasson a testalkatán mielőtt beköszönt a strandszezon és csak 38% válaszolta, hogy nem érezte szükségesnek, hogy ezzel a kérdéssel foglalkozzon. A felmérésből az is kiderül, hogy a magyarok 77%-a semmilyen megkülönböztetéssel nem ért egyet, amelyeknek a testi jellemzők szolgálnak alapjául.
A GLAMI Body & Age Neutrality kampányának célja, hogy felhívja a figyelmet arra, hogy a külső megjelenés vagy az, hogy mások hogyan látnak minket, nem határozza meg értékünket. Az igazi erő és szépség belülről fakad, higgy a belső tulajdonságaidban, mert ezek határoznak meg igazán.
Tudtad?
- A Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!