Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Ezek voltak 2023 legkeresettebb divatcikkei Magyarországon

Miközben a divatvilág izgatottan várja a 2024-es legújabb kollekciók bemutatását, a GLAMI divatkereső platform megvizsgálta, hogy a felhasználók aktivitása alapján melyek voltak a legnépszerűbb trendek, a legfelkapottabb márkák és a legnagyobb érdeklődésre számot tartó darabok 2023-ban Magyarországon.

GLAMI divatkereső platform Fashion Research – Year in Review 2023 jelentése szerint a felhasználók keresései, lájkjai és a kívánságlistához való hozzáadások alapján a magyar vásárlók is követték a legnépszerűbb nemzetközi trendeket és rengeteg balettcore és csendes luxus ihlette terméket kerestek. Újra megjelentek a tüllszoknyák, a kardigánok, a peplum és a pánt nélküli felsők, valamint a nagy visszatérőnek tekinthető balerina cipők. A balett által inspirált ruhák közül három kategória emelhető ki: a Mary Jane cipők iránt 333%-kal, a balerinacipők iránt 98%-kal, valamint általában az olyan elegáns anyagok, mint az atlasz szövetek vagy a szatén iránti kereslet 18%-kal nőtt 2022-höz képest.


A másik legfontosabb trend a minőséget, a minimalista darabokat és a logómentes divatot hirdető csendes luxus,
 amelynek talán a legjellemzőbb szimbólumai a ballonkabátok, a blézerek, valamint a minimalista bőrtáskák és a loafer cipők. Ebben a kategóriában 2022-vel összehasonlítva 73%-kal nőtt az igény a kardigánokra és 33%-kal a loaferekre. A jelentés – mint a csendes luxust kiegészítő trendet – megemlíti még a corpcore TikTok esztétika terjedését, amely szerint nem kell feltétlenül irodában dolgozni ahhoz, hogy az üzleti stílusú öltözködést kövessük és elegáns bőszárú nadrágokat, nagyméretű blézereket és ehhez illő cipőket hordjunk.

Az 5 legnépszerűbb termék


Ha konkrét darabokat nézünk, az év egyik legnagyobb slágere a midi szoknya volt.
 Míg nyáron a divatos farmer és szatén anyagok voltak reflektorfényben, télen a kötött és gyapjúszoknyák vették át a helyüket. Továbbra is fontos trend volt az outdoor inspirálta ruházat, a steppelt dzsekik és a modern trendekhez igazodó kényelmes meleg felsőruházat. A vintage adidas cipők 2023-ban hatalmas növekedést értek el a keresések számának tekintetében (adidas Campus +444%, adidas Samba +97%, adidas Gazelle +17%) és ismét felkerültek a toplistára. A sportcipők mellett az Ugg csizmák továbbra is rendkívül népszerűek, jelenleg az Ugg Ultra Mini a legkeresettebb modell. A bő szárú női farmerek tavaly bestsellernek számítottak és úgy tűnik 2024-ben is nagy lesz rájuk a kereslet. Tavaly a 3 legnépszerűbb divatmárka a magyar GLAMI felhasználók körében a lájkok és a kívánságlistához adott elemek száma alapján az adidas, a Skechers és a Nike voltak.

2023 színei a piros, a szürke és az ezüst


A GLAMI-n 2022-ben még egyértelműen a visszafogott pasztell színek domináltak, azonban 2023-ban az élénk színekre történő keresések száma jelentős növekedésen ment keresztül, idén pedig úgy tűnik újra az elegáns klasszikus színek fogják átvenni a vezetést. Az elegáns, energikus és csábító vörösnek megvolt a helye a kifutókon és a McQueen, Bottega Veneta és a Valentino bemutatta kollekciók is azt mutatták, hogy a pirosat lehetőleg merészen, tetőtől talpig kell viselni, de azért kontrasztos elemként is jól működhet a táskák, sálak és cipők formájában. Úgy tűnik a szürke gyapjúkabátok, blézerek és pulóverek olyan klasszikusok, amelyek soha nem hagyják el a divat pódiumát: a másik legnépszerűbb szín 2023-ban a szürke volt, amelynek fő előnyei a sokoldalúság és az időtlenség, valamint a lehetőség, hogy kiegészítsünk más színekkel. Az ezüst szín a divatban nem csak 2023-ban volt nagyon népszerű, de várhatóan 2024-ben is újra fókuszba kerül, hogy ragyogást és eleganciát hozzon az öltözékekbe.

Új rendszerező funkciót mutatott be a GLAMI divatkereső