Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Ezek a legkeresettebb plus size ruházatot kínáló divatmárkák Magyarországon

SSUCv3H4sIAAAAAAAAA41PW46DMAy8i79BSqAsLVep+pGHF6ICqRJHqxXK3dchHGD/xh6PZ+YAZ2EC2eGX7oRo70INrZSoW92jaa0eb0Lev5XEGzRgFSFMsu+GxzjIXj76kUVCNKBVdAamA9y6pkhBkfM7TMwE3C2GE6J15INTK0+5gUiKUsRYZHFJRBgiefOurGGvma8rf/1/HmXPgTlMTLqA3Pxz92pAzbibX/6Xcwm2ojrtn0y9f9h+K15MeVpK5AI/wRm3z3UwXM1vFe+eivZ0KKmdvcS11uJ4G4oXpM/qlUV70UlvjrueY85/G9huQoEBAAA=

Az elmúlt néhány évben egyre több márka vált a befogadó, sokszínűbb és kevesebb diszkriminatív világ szószólójává. De vajon elég-e ez a vásárlók bizalmának megnyeréséhez? A GLAMI legfrissebb felmérésének keretében 9 ország között Magyarországon is megkérdezték az európai fogyasztókat a témával kapcsolatos gondolataikról.

A vezető európai webáruházak kínálata egyetlen platformon katalogizáló GLAMI.hu divatkereső 2023 júniusában készült felmérése [1] a tesztalkat típusok és a divatmárkák kapcsolatáról kérdezte meg felhasználóit. A kutatás alapján a magyar nők 46%-a, a férfiak pedig 31%-a túlsúlyosként tekint magára, ami több szempontból is megnehezíti a ruházati és egyéb divattermékek vásárlását .

A leggyakoribb kihívások plus size méretet viselők számára

A kutatás szerint a legnagyobb kihívást mind a nők, mind pedig a férfiak számára a méretek korlátozott elérhetősége okozz a . Az a tény, hogy a legtöbb divatmárka kínálatából hiányoznak az átlagostól eltérő extra nagy (XXL-6XL), vagy extra kicsi (XXS vagy kisebb) ruhaméretek a nők 35%-ának, a férfiak pedig 41%-ának okoz problémát t .

A kutatás arra is rákérdez, hogy melyik az a ruhanemű, amelyből a legnehezebb megtalálni a testalkatnak megfelelő szabású darabokat . A nők (53%) és a férfiak (54%) szerint a megfelelő farmerek et /ill. nadrágok at a legnehezebb megtalálni. A nők esetében a második és harmadik helyezett divattermék a fürdőruha (45%), valamint a fehérneműk (37%), a férfiak esetében a második helyen a pólók/ingek (49%), a harmadik helyen pedig a cipők (34%) végeztek.

A legkedveltebb divatmárkák a molett ruházatot kereső magyarok körében

A magukat plus size méretűnek valló válaszadók szerint a legkevesebb nehézséggel a Bonprix , a C&A , a H&M , a Nike , az A didas és a Zara márkák termékeinek vásárlása során szembesülnek.

Egyes életszakaszok különös jelentőséggel bírnak

A GLAMI arra is kíváncsi volt, hogy milyen életszakaszok lehetnek leginkább negatívak a testalkatra és/vagy a testképre. Az eredmények szerint a három leggyakoribb esemény a változó korba lépés, a második a terhesség/szülés, a harmadik pedig a betegség/trauma átélése. Ugyancsak játszhatnak a serdülőkor, az első ősz hajszálak megjelenése, válás/szakítás, a nyugdíjazás, vagy a munkakezdés/elbocsátás is.

Mivel könnyíthetnék meg a divatmárkák a plus size kereső fogyasztók életét?

A magyar válaszadók szerint a divat világában még 2023-ban gyakorlatilag általánosnak a plus size/molett modellek alkalmazása, illetve a nők szerint fontos lenne, hogy a márkák több méretet kínáljanak különböző ujj- és szárhosszakkal (45%), valamint változatosabb testalkatú modelleket használnak a hirdetéseikben és katalógusaikban (45%).

[1] GLAMI Divatkutatás – Testsemlegesség. A felmérés 9 országban (Magyarország, Csehország, Szlovákia, Románia, Görögország, Horvátország, Szlovénia, Bulgária, Olaszország) összesen 20.242 felhasználó (Magyarországon 1773 fő) megkérdezésével történt. Az adatfelvétel időpontja 2023. június 1-10.