Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Ezek 2022 legnépszerűbb karácsonyi tematikájú ruhadarabjai és legáhítottabb ajándékai

A jellegzetes karácsonyi tematikájú ruhadarabok viselése az elmúlt években nem csak külföldön vált az ünnepi kultúra részévé. A GLAMI divatkereső ajándékozási szokásokat vizsgáló felmérése szerint a magyarok 33%-a már rendelkezik valamilyen különleges karácsonyi alkalomra vásárolt ruhadarabbal, 25% pedig ugyan még nem vásárolt ilyet, de szívesen megtenné.

GLAMI.hu divatcikk kereső ünnepi ajándékozási szokásokkal foglalkozó Fashion (Re)search felmérése* szerint magyarok 58%-a vagy már rendelkezik valamilyen különleges karácsonyi alkalomra vásárolt ruhadarabbal (33%), vagy szívesen vásárolna ilyet (25%). A felmérés szerint népszerűségi toplista első három helyén a karácsonyi pulóver (70%), a karácsonyi zokni (63%), és a karácsonyi póló (39%) foglal helyet.  

A kutatás arra is rákérdez, hogy milyen ruházatot viselünk leginkább az ünnepek alatt. Karácsonykor és szilveszterkor a megkérdezettek 50%-a részesíti előnyben az elegáns öltözetet, 29% inkább a kényelmes otthoni ruhákat, például pizsamát és a puha pulóvereket preferálja, 15% azt vesz fel, ami a keze ügyébe kerül, 3% pedig a vicces party jelmezeket is kedveli. 

A kutatás megállapítja, hogy az egyik leggyakrabban ajándékozott divatcikk a zokni: 45% rendszeresen kap karácsonyra egy vagy több párral. A válaszadók 58%-a nyilatkozott úgy, hogy egy új zokni mindig jól jön, 33%-nak viszont elege van a karácsonyi zoknikból és jobban örülne valami másnak.

A kutatás az ajándékozási szokásokkal kapcsolatban továbbá megállapítja, hogy a fogyasztók 26%-a készít karácsonyi kívánságlistát, hogy megkönnyítése családtagjai és barátai dolgát. Másik 65% ugyanakkor nem készít ilyen listát, mert vagy inkább a meglepetéseket szeretik (55%), vagy nem tudják pontosan mit szeretnének (18%,), illetve vannak, akik tudatosan nem akarják ezzel megkönnyíteni az ajándékozók dolgát (22%).

A válaszadók 30%-a érez néha bűntudatot a karácsonyi ajándékokra elköltött pénzösszeg miatt, bár a többség úgy nyilatkozott, hogy nem érzi rosszul magát, ha szigorúan tartja magát a költségvetéshez (44%), valamint további 26%-nak az sem okoz gondot, ha sokkal többet költ mint a tervezett.

A kutatás szerint minden második emberrel előfordult már, hogy olyan ajándékot kapott, amire nem igazán volt szüksége. A legtöbben (21%) ilyen esetben is megtartja az ajándékot, 15% tovább ajándékozza, 9% pedig megpróbálja visszaküldeni az üzletbe, ahol vásárolták.

*GLAMI Fashion (Re)search 2022 – A felmérés 9 országban (Magyarország, Csehország, Szlovákia, Románia, Görögország, Horvátország, Szlovénia, Bulgária, Olaszország) összesen 28.151 internetező (Magyarországon 2036 fő) megkérdezésével történt.