Everything Is Recorded új lemezét egy feltörekvő tehetség, CLIPZ értelmezte újra
Richard Russell mindig is a híve volt a remix kultúra erejének: már a 90-es évektől kezdve számtalan meghatározó remix köthető a nevéhez, hol egyéb közreműködők bevonásával, hol „saját kezűleg” álmodta újra a dalokat, melyekben – műfajtól függetlenül – potenciált érzett, ez a szenvedélye pedig napjainkig megmaradt. Előző évben például a Crass nevű punk banda „They’ve Got A Bomb” című, eredetileg 1978-ban megjelent szerzeményét gondolta újra nagy sikerrel. Ugyanakkor saját műveinél sem zárja ki a remixelés lehetőségét.
A zeneipari mogul kollaboratív projektje, az Everything Is Recorded igazi tavaszi lendülettel toppant be a karanténlét alatt is virágzó online térbe: több sikeres beharangozó dal után 2020 áprilisában megjelent második albuma, a „FRIDAY FOREVER„, melyen az XL Recordings kiadó feje olyan előadókkal dolgozott együtt, mint Infinite Coles, Aitch, Berwyn, Maria Somerville, Flohio, James Massiah, Kean Kavanagh, Penny Rimbaud és A. K. Paul. A korong a tipikus péntek esti élmények egyetemességét járja körbe a várakozás lüktető energiáitól kezdve egészen a másnap reggel kótyagos mámoráig. A lemezt Russell londoni stúdiójában rögzítették a sokszínű közreműködő gárdával. Arról pedig már a dalok címei is árulkodnak, hogy a zene segítségével egy péntek este 9:46-kor kezdődő és másnap 11:59-ig tartó sztorit mondanak el.
Richard Russell már a munkálatok befejezése előtt tudta, hogy remixek reményében kollaborálni szeretne majd a bristoli Hugh Pescoddal, művésznevén CLIPZ-zel, aki korábban dolgozott már a Disclosure, Koffee és Ms Banks dalain is. A végeredmény egy január végén megjelent remixalbum lett, mely a „SATURDAY SPECIALS„ címet kapta, és megtalálható rajta mind a tizenkettő dal újragondolása CLIPZ által. Ez a művész első album hosszúságú projektje, egy modern drum & bass mestermű.
CLIPZ így nyilatkozott a korongról:
„Az, hogy Richard Russell felkért ennek a projektnek az újraértelmezésére, nagyon különleges volt számomra, hiszen sok zenészhez hasonlóan én is az XL Records-t hallgatva nőttem fel. Az, hogy a kezembe vehettem ezt a varázsdobozt, tele csodálatos művészek hihetetlen hangjaival és zenéivel, és szabad teret kaptam arra, hogy manipulálhassam és csavargathassam az energiáikat, és valami újat formálhassak belőlük, nagy megtiszteltetés. 2020 egy őrület volt – klubok és táncolás nélkül -, de ez sem fog megállítani abban, amit a szívem a legjobban szeret: hogy klubzenét csináljak.”