Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Európai szintű kutatás mutatja be a televízió társadalmunkra gyakorolt pozitív hatásait

A TV technológiában és a műsorkínálatban megjelenő újdonságok pozitív kulturális változást indítottak el az európai felhasználók körében, derül ki a Samsung új kutatásából. A felmérés, amelyet a vállalat 50 éves évfordulója alkalmából készített, azt mutatja, hogy a televízió fejlődése hatással van az emberek mindennapi életére. Legyen szó a legújabb technológiákról, mint például a 8K felbontás, vagy a ma már elérhető magas minőségű és sokszínű tartalmakról, a tévének komoly szerep jut a hétköznapokban.

Az európai válaszadók 57 százaléka nézett már olyan tévéműsort, amely aktívan befolyásolta a szociális kérdésekről alkotott véleményét, mint például a klímaváltozás, a szegénység, a gazdasági egyenlőtlenségek vagy a negatív diszkrimináció. A BBC „A kék bolygó” című sorozata a kutatásban résztvevők 83 százalékát ösztönözte arra, hogy változtassanak az életvitelükön, például kevesebb egyszerhasználatos műanyagot használjanak.

A jelenkori kérdéseket feldolgozó tartalmak iránti érdeklődés kiemelkedően magas, a megkérdezett európaiak kétharmada szeretne több, aktuális történésekkel foglalkozó műsort látni. Az informatív adások általánosságban is egyre népszerűbbek, a válaszadók 56 százaléka a dokumentumfilmeket nevezte meg, mint a legtöbbet fejlődött műfajt. A közbeszédbe is bekerülő „fake news”, azaz álhír kifejezés és a hírműsorokba fektetett bizalom csökkenése ellenére a tévéhíradó továbbra is fontos műfaj, a kutatásban résztvevő európai tévénézők közel három negyede (74 százaléka) számára továbbra is a TV az egyik legfontosabb hírforrás.

A tartalommal együtt a nézők is folyamatosan alakulnak. A kutatásban résztvevők 73 százaléka szerint a tévé segítette valamely képességük fejlesztését. Van, aki új nyelvet tanult meg, vagy új sportot próbált ki, esetleg önkéntesmunkába kezdett a műsorok hatására. A válaszadók negyede választott olyan új úticélt magának a tévében látottak alapján, amelyre korábban nem gondolt volna, 38 százalékuk pedig más kultúrák receptjeit is kipróbálná. Ez a szám 41 százalékra emelkedik az okostévé felhasználók körében, ez is jól mutatja az internetelérés és az okos funkciók hatását a felhasználói élményre.

A televízió, amellett, hogy változásra és a nyitottságra ösztönzi a nézőket, továbbra is fontos szerepet játszik a kikapcsolódásban. A válaszadók negyede szerint a tévénézés hozzájárul az általános mentális egészségükhöz, további egyharmaduk számára pedig ez az első számú feltöltődési forma.

A kutatás megmutatta, hogy a tévénézés még mindig elsősorban társas élmény. A válaszadók fele szerint a közös tévézés valódi családi program. Az európaiak több mint harmadának (34 százalék) van olyan közös emléke szeretteivel, amely a tévéhez kötődik, például jelentős sportesemények közvetítései vagy fontos híradások. Ezek is azt mutatják, hogy a televízió a pozitív élmények platformja.

A televíziózás ma is informál, inspirál minket és különleges pillanatokkal gazdagítja az életünket. Legújabb kutatásunk megmutatja a tévénézőkre gyakorolt hatásait, mi pedig elkötelezettek vagyunk a felhasználó központú innovációk iránt, amelyek újra definiálják a TV szerepét a felhasználók otthonában – mondta el Nathan Sheffield, a Samsung Szórakoztató elektronikai üzletágának európai vezetője. – Az újgenerációs televíziós élményeket olyan készülékeken keresztül hozzuk el, mint például a forradalmi QLED 8K sorozat, melynek tagjai letisztult formatervezésben jelenítenek meg egyedülálló képminőséget. Ezek az eszközök új, izgalmas élmények alapját jelenthetik. A magasabb minőségű, nagyméretű kijelzőkön megjelenített kreatív és sokszínű tartalommal a televízió továbbra jelentős hatással lehet a felhasználók mindennapi életére.”

A kutatás további eredményei:

Növekvő reprezentáció a tévében

Az európaiak 44 százaléka szerint a faji és etnikai reprezentáció drasztikusan javult a tévéadásokban az elmúlt 5 évben.

A TV szélesíti a kulturális ismereteinket

A tengerentúli adások egyre szélesebb körű elterjedésével az európaiak 40 százaléka szerint a tévé segít az idegen kultúrák megismerésében.

A tévé hozzájárul a kapcsolatépítéshez

A válaszadók negyede építi személyes kapcsolatait a televízió mellett legalább havi rendszerességgel.

A QLED a tartalomfogyasztás jövője

A QLED felhasználók 80 százaléka szerint ez a technológia nagyban hozzájárul a felhasználói élményhez.