Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Erre érdemes figyelni, amikor karácsonyi ajándékot vásárolunk

Mit tehetünk, ha később vissza kell vinni a terméket?
A konyhai kisgépeket, így a smoothie makereket, a vízforralókat, a kézi mixereket és a robotgépeket idén is a sláger karácsonyi ajándékok között találjuk. „Ebben az időszakban mindenki szeretné megtalálni a tökéletes ajándékot. Azonban sokakban felmerülhet a kérdés, mi van, ha valamilyen okból mégis vissza kell vinni a boltba a megvásárolt terméket?” – teszi fel a kérdést Lucza András, a Sencor termékmenedzsere.
Ha rendben működik
Az ilyen esetekre felkészülve a kereskedők minden évben 30-90 napos pénzvisszafizetési akciókat hirdetnek meg. Ezek nem keverendők össze a termék működésére, vagy sérülésére vonatkozó garanciával. Az érvényes jogszabályok szerint, ha egy megvásárolt készülék rendeltetésszerűen működik és nincs semmilyen hiányossága, akkor a kereskedő nem kötelezhető a vételár visszafizetésére. Ez alól kivételt képeznek az internetes vásárlások, melyek esetén 14 napon belül még visszakérhetik a termék árát a vásárlók, a jogszabályban meghatározott feltételek alapján (Kormányrendelet: 45/2014.).
Amikor meggondolhatjuk magunkat
Egyes áruházláncok, illetve kereskedések a karácsonyi időszakban olyan pénzvisszafizetési akciókkal is készülnek, melyeknél a vásárlók akkor is visszavihetik a termékeket, ha egyszerűen meggondolták magukat. „Ezek a promóciók azonban bizonyos termékekre és adott cikkszámokra vonatkoznak. Éppen ezért vásárlás előtt érdemes tájékozódni a pénzvisszafizetési garancia pontos feltételeiről. Így utólag nem érheti kellemetlen meglepetés a vásárlót” – hangsúlyozta a szakember. Hozzátette: ha a vásárló mégsem kapja vissza a vállalkozás, vagy kereskedő által megszabott feltételek alapján a pénzt, akkor panasszal élhet az illetékes kormányhivatalnál.
Sencor 100
A Sencor idén úgy döntött, hogy 2018. november 5. és 2019. január 20. között 100 százalékos pénzvisszafizetési garanciát biztosít több száz konyhai- és kisháztartási gépre. A garancia az egész országot lefedő viszonteladói partnereknél, az akció időtartama alatt vásárolt és a promócióban résztvevő termékekre vonatkozik. „A vásárló így nem veszít semmit, hiszen a vásárlástól számított 60 napon belül a teljes összeget visszaigényelheti, amennyiben elégedetlen a készülékkel” – emelte ki Lucza András. A részletekről a www.sencor100.hu weboldalon található több információ.