Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Embert és gépet próbáló kihívás vár a TGR-re Szaúd-Arábiában

A TOYOTA GAZOO Racing (TGR) a 2025-ös Dakar Rally közeledtével a kitartás és az ügyesség igazi próbatételére készül. Az embert próbáló és kiszámíthatatlan kihívásairól elhíresült verseny ismét Szaúd-Arábiában zajlik majd, ahol a versenyzőknek több mint 8000 kilométernyi alattomos tereppel, köztük több mint 5000 kilométernyi mért szakasszal kell megküzdeniük. Az idei esemény azt ígéri, hogy a közelmúlt történetének egyik legnehezebb útvonalát kell majd teljesítenie a versenyzőknek.

A 2025-ös Dakar Rally a szezon nyitó fordulójaként a Tereprally Világbajnokság (W2RC) első színhelye is lesz. A TOYOTA GAZOO Racing számára kulcsfontosságú az első versenyen nyújtott erős teljesítmény, mivel a cél, hogy a 2024-es sikeres W2RC szezon lendületét továbbvigyék, hiszen a japán autógyártó már a harmadik egymást követő évben szerezte meg a gyártók bajnoki címét.

A Dakar Rally hatodik szezonja Szaúd-Arábiában várhatóan az egyik legnagyobb kihívást jelentő útvonalat kínálja majd. A versenyzők az ország délnyugati negyedében található Bisha városában kezdik meg útjukat, mielőtt végignavigálnak a régió változatos és kemény terepviszonyait kihasználó, aprólékosan megtervezett útvonalon. A rally január 3-án egy prológszakasszal kezdődik, amely lehetővé teszi a versenyzők számára, hogy felállítsák a rajtsorrendet, mielőtt nekivágnának a versenynek.

Az útvonal számos csúcspontot vonultat fel, köztük a kimerítő 48 órás Chrono szakaszt – amely a verseny elején teszi próbára az állóképességet –, valamint a maratoni szakaszt, ahol a versenyzőpárosoknak kizárólag saját képességeikre és erőforrásaikra kell hagyatkozniuk, hogy külső segítség nélkül átvészeljék az éjszakát. Az ikonikus Üres Negyed dűnéi visszatérnek a rally második hetének középpontjába, ahol a résztvevőkre toronymagas homokdűnék és kihívást jelentő navigációs feladatok várnak.

A verseny összesen 12 szakaszt foglal magában, a szakaszok hossza a 134 kilométeres, rövid, de megerőltető utolsó naptól a 606 kilométeres 6. szakaszig terjed. A január 10-i pihenőnap Hailban rövid szusszanást biztosít, de rögtön utána folytatódik az intenzív megmérettetés, amikor a versenyzők a második héten a leghosszabb időmérő szakaszokkal és a kihívást jelentő dűnékkel állnak majd szemben. A rally január 17-én Shubaytahban ér véget, ahol a sikeres célba érkezőkre ünnepi dobogó vár.

A TOYOTA GAZOO Racing hat párost indít a 2025-ös Dakar Rallyn: tapasztalt versenyzőket és fiatal tehetségeket egyaránt. Lucas Moraes és Armand Monleon (#203), valamint Seth Quintero és Dennis Zenz (#204) képviseli majd a TOYOTA GAZOO Racing (Europe) kontingensét. Eközben a TOYOTA GAZOO Racing Dél-Afrika csapatában Giniel de Villiers és Dirk von Zitzewitz (#206), Henk Lategan és Brett Cummings (#211), Guy Botterill és Dennis Murphy (#205), valamint Saood Variawa Francois Cazalet (#218) szerepel majd. A hat páros együttesen a rali egyik legkiegyensúlyozottabb és legversenyképesebb felállását alkotja.

Mindegyik csapat a versenyen bevált GR DKR Hilux Evo-val, a Toyota tereprally versenyautójának legújabb változatával száll harcba. A 2024-es modell sikerére építve a 2025-ös Hilux Evo a kulcsfontosságú rendszerek és alkatrészek finomításaira koncentrál, amelyek célja a megbízhatóság, a tartósság és a teljesítmény maximalizálása a Dakar Rally kíméletlen körülményei között. Ezek a fejlesztések összhangban vannak a Toyota Kaizen filozófiájával, amely a folyamatos fejlesztésre és a kiválóságra való törekvésre irányul az egyre jobb autók építése során.

A versenyt megelőzően a TOYOTA GAZOO Racing minden részletre kiterjedő felkészüléssel kezdi meg az útját. Miután a versenyautók megérkeznek Szaúd-Arábiába, a műszaki csapatok teljesen összeszerelik őket. A versenyzői csapatok ezután egy alapos verseny előtti shakedownt futnak végig, hogy az autók hibátlanul működjenek a verseny megkezdése előtt. A versenyzőcsapatok és a technikai csapat minden tagja átesik a kötelező akkreditációs folyamaton, hogy megkapja a részvételhez szükséges igazolványokat. Végül az autók szigorú műszaki ellenőrzésen esnek át, ahol a versenyfelügyelők biztosítják, hogy megfelelnek a Dakar szigorú előírásainak. Ez magában foglalja a vezetői biztonsági felszerelések, a járműrendszerek és a legénység versenyzésre való alkalmasságának ellenőrzését.

A TGR nyilatkozatai

Lucas Moraes: „A Dakar Rally a versenyzők és az autók számára is a legkeményebb próbatétel, és az idei útvonal az eddigi legnehezebbnek tűnik. Az Üres Negyed dűnéitől kezdve a kihívást jelentő sziklás szakaszokig minden nap küzdelem lesz. A GR DKR Hilux Evo újra és újra bizonyított már, és a 2025-ös évre tervezett finomításokkal biztos vagyok benne, hogy tökéletes gépünk van a kihívás teljesítéséhez. Izgatottan várom a szezonkezdetet, hogy megnézzük, hogyan mérjük össze tudásunkat ilyen embert próbáló körülmények között.”

Seth Quintero: „A 2025-ös Dakar Rally hihetetlen kihívás lesz, és alig várom, hogy nekivágjak. Az útvonal brutális, és tudjuk, hogy nem lesznek könnyű napok, de ez teszi a Dakart olyan különlegessé. A GR DKR Hilux Evo-t ilyen extrém körülményekre építették, és a csapat által végrehajtott fejlesztések magabiztosságot adnak nekünk, hogy még keményebben versenyezzünk. Alig várom, hogy lássam, mit tudunk elérni egy ilyen ikonikus eseményen.”

A 2025-ös Dakar Rally: Útvonal

SZAKASZDÁTUMINDULÁSI ÉS ÉRKEZÉSI PONTVERSENYTÁV



Összesen | Mért
PrológPéntek, 2025/01/03BISHA > BISHA79 km | 29 km
1Szombat, 2025/01/04BISHA > BISHA500 km | 412 km
2
Vasárnap, 2025/01/05 Hétfő, 2025/01/06BISHA > BISHA1057 km | 965 km
3Kedd, 2025/01/07BISHA > AL HENAKIYAH845 km | 496 km
4Szerda, 2025/01/08AL HENAKIYAH > ALULA588 km | 415 km
5Csütörtök, 2025/01/09ALULA > HAIL491 km | 428 km
Péntek, 2025/01/10HAIL
6Szombat, 2025/01/11HAIL > AL DUWADIMI829 km | 606 km
7Vasárnap, 2025/01/12AL DUWADIMI > AL DUWADIMI745 km | 481 km
8Hétfő, 2025/01/13AL DUWADIMI > RIYADH733 km | 487 km
9Kedd, 2025/01/14RIYADH > HARADH589 km | 357 km
10Szerda, 2025/01/15HARADH > SHUBAYTAH638 km | 119 km
11Csütörtök, 2025/01/16SHUBAYTAH > SHUBAYTAH506 km | 280 km
12Péntek, 2025/01/17SHUBAYTAH > SHUBAYTAH205 km | 134 km

A friss hírekért és a további információkért kövesse vagy iratkozzon fel a TGRW2RC csatornákra.

Facebook @TGRW2RC https://www.facebook.com/TGRW2RC/

Instagram @tgr_w2rc https://www.instagram.com/tgr_w2rc/

X @TGR_W2RC https://x.com/TGR_W2RC/

YouTube @tgrw2rc https://www.youtube.com/@tgrw2rc/

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!