Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Elmaradt a légitaxik párizsi bemutatkozása

    Elhalasztották az elektromos légitaxik bemutatkozását Párizsban, amit eredetileg az olimpiai játékok idejére tervezett az üzemeltető, de egyelőre nem kapta meg hozzá a hatósági tanúsítványt.

    A német Volocopter repülőgépgyártó startup és a párizsi repülőterek üzemeltetője azt reméli, hogy még az év vége előtt megtörténhet az első repülés egy szajnai uszályon kialakított repülőtérről, a Vertiport de Paris-Austerlitzről – közölték csütörtökön az AFP hírügynökséggel, alig négy nappal az olimpia zárása előtt. A két vállalat mindazonáltal vasárnap tart repülési bemutatókat egy prototípussal, utasok nélkül, a Párizshoz közeli Saint-Cyr-l’Ecole repülőtéren, néhány száz méterre a versailles-i kastélytól, ahol a lovasversenyeket rendezik.


    A Volocopter által tervezett és gyártott Volocity jármű minősítése „néhány hetet” késik a hajtóművek miatt – mondta Edward Arkwright, a párizsi repülőtereket, köztük a Saint-Cyr-l’Ecole-ban találhatót is üzemeltető ADP Group ügyvezető igazgatója.

    Az ADP és a Volocopter a francia főváros körüli Ile-de-France régió támogatásával eredetileg kísérleti repüléseket szeretett volna végrehajtani Párizs keleti részén, kihasználva az olimpiai játékokra irányuló világméretű figyelmet.

    A végső cél egy új közlekedési mód megvalósíthatóságának demonstrálása a sűrűn lakott városi területeken, mégpedig az úgynevezett eVTOL, azaz függőleges fel- és leszállásra alkalmas repülő járművek működtetésével a vertiportok között.


    A 2020 óta tervezett projekten az elmúlt hónapokban számos módosítás történt, miután a Volocopter nem kapta meg időben az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség engedélyét ahhoz, hogy fizető utasokat szállíthasson.

    A vállalat vezérigazgatója, Dirk Hoke az újabb késedelem miatti felelősséget „egy amerikai alvállalkozóra” hárította, amely „nem tudta teljesíteni az ígéretét”. A repülőgépbe szánt hajtóműveket vissza kellett küldeni az Egyesült Államokba ellenőrzésre.

    „Jövő héten érkeznek vissza, de nem időben ahhoz, hogy az uszályról induló repüléseket megkezdhessük” a játékok vége előtt – mondta a múlt héten a vezérigazgató.

    A jelenlegi változatban a kétüléses repülőgép akkumulátorokkal van felszerelve, amelyek a pilotafülke feletti 18 rotort működtetik, s a jármű sokkal csendesebb, mint egy helikopter a gyártója szerint.

    Az elmúlt hónapokban a francia közlekedési minisztérium és az ADP inkább azt hangsúlyozta, hogy ezeket a járműveket a jövőben, nagyobb változatban, egészségügyi mentésekre vagy szervszállításokra lehet majd használni, s nem tértek ki a légitaxiként történő üzemeltetésre, ami a tehetősebbek gyorsabb közlekedését szolgálná.

    A projektet ugyanis nem támogatja a párizsi önkormányzati képviselők többsége, sem a kormánytöbbségben, sem az ellenzékben. A városvezetés „ökológiai aberrációnak” nevezve a tervet, még bíróságon is megtámadta a közlekedési minisztérium július 9-én közzétett rendeletét, amely engedélyezte a helikopterleszállópálya létesítését Párizsban. Július 24-én az Államtanács (Franciaország legfelsőbb közigazgatási bírósága) gyorsított eljárásban az önkormányzat ellen döntött, de érdemi döntést csak ősszel hoz. A minisztérium végzése szerint a platform működési engedélye viszont „legfeljebb” december 31-ig szól.

https://miazablogger.hu/parizs-2024

Tudtad?