Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Elindult karácsonyi roham a játékpiacon

Kezdetét veszi a hazai játékpiac legforgalmasabb időszaka: a karácsony előtti hetekben az éves forgalom fele realizálódik. A digitalizáció térnyerését jól mutatja, hogy már novemberben ötszörösére nő az online rendelések száma, miközben a vásárlók gyors szállítást és pénztárcabarát átvételi lehetőségeket várnak. Idén is a társasjátékok vezetik a népszerűségi listát, melyeket a LEGO, a kreatív és fejlesztő játékok, valamint a járművek követnek. A szülők ma már nem csupán a szórakoztató és készségfejlesztő játékokat keresik, hanem a fenntarthatóságot és az interaktív funkciókat is előnyben részesítik.

November közepén indul a játékpiac legerősebb időszaka, amikor az éves forgalom csaknem fele realizálódik a REGIO JÁTÉK adatai szerint. „Az ünnepi szezonban várható átlagos kosárértékünk online 16.000 Ft, míg az áruházakban 12.000 Ft körül alakul, ami nagyjából megegyezik a tavalyi adatokkal. Webáruházunk forgalma már novemberben az ötszörösére ugrik egy átlagos hónaphoz képest, míg üzleteinkben az igazi roham mikulás után kezdődik; decemberben 4-4,5-szer több vásárlót szolgálunk ki, mint az év más időszakaiban” – mondta el Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK ügyvezető-helyettese.

A játékkereskedő friss kutatása szerint a vásárlók jelentős része anyagi tudatossággal készül a karácsonyra, mivel minden második családnál a teljes ünnepi kiadás meghaladja a 75 ezer forintot, melynek kétharmadát az ajándékok teszik ki. A legtöbben idén 10-15 ezer forintot (28%) költenek egy meglepetésre, míg a megkérdezettek egynegyede 20 ezer forint feletti ajándékot nézett ki.

Élen a kooperatív és családi társasok

A REGIO JÁTÉK előrejelzése összecseng a felmérés eredményével: idén is a társasjátékok, a LEGO, a kreatív, fejlesztő játékok és a járművek a legnépszerűbb ajándékok. „A dobogós helyek – helycserékkel ugyan, de – évek óta foglaltak, egy biztos, hogy a társasok idén is az élen végeznek. Jelenleg a csapatmunkát, a közös stratégiát és a kommunikációt igénylő kooperatív játékokat, valamint a több generációt összehozó családi társasokat keresik a legtöbben. Emellett a jármű kategória is újult erőre kapott, ahol már a legkisebbek számára is elérhetők biztonságos, a kis kezükre tervezett, strapabíró darabok” – árnyalta a képet Gyaraki Dávid. 

„A családok játékválasztását azonban ma már nemcsak az ár vagy a készségfejlesztés befolyásolja, hanem a fenntarthatóság, illetve a digitális és interaktív funkciók is. Éppen ezért egyre több játék készül újrahasznosított műanyagból, természetes fából vagy biológiailag lebomló anyagokból, amelyek támogatják a tudatos életmódot. Emellett a gyártók kreatívan ötvözik a hagyományos játékokat digitális technológiákkal, legyen szó egy alkalmazáson keresztül elérhető extra tartalomról vagy okos funkciókról, amelyek új élményeket hoznak a játékok világába.”

Növekvő online vásárlás, magasabb vásárlói igények

A felmérés eredményei szerint a vásárlók az online és offline vásárlást közel fele fele arányban választják. Enyhe többségük (58%) az online platformokat részesíti előnyben ajándékvásárláskor, főként az árak könnyű összehasonlíthatósága, a kényelem és a széles termékválaszték miatt. Azok, akik inkább személyesen vásárolnak, a személyes játékválasztási tanácsadásért és a kézzelfoghatóság élménye miatt keresik fel az üzleteket. Gyaraki Dávid elmondása szerint náluk is 10 százalékkal nőtt idén az online forgalom, de a vásárlók egyre inkább a gyors és rugalmas kiszolgálásra vágynak, különösen a csomagautomatás és a személyes átvételi lehetőségeket részesítik előnyben. Az online-offline vásárlás aránya évről évre alakul át, de a forgalom körülbelül 80 százalékát még mindig az offline vásárlás alkotja.

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!