Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Elektromos testvért kap a Toyota Yaris… majd egyszer

A március a villamosítás jegyében telt a Toyotánál, a bemutatott újdonságokkal azonban még távolról sincs vége a fejlesztéseknek. Az egyik legfontosabb feladat egy városi villanyautó volna, és meg is fog valósulni, csak még nem most.

Március második hetében széles körű elektromos offenzívát hirdetett a Toyota Európában. A korábban beharangozott Urban Cruiser, a jelentősen továbbfejlesztett bZ4X, valamint a vadonatúj C-HR+ révén három akkumulátoros elektromos modellel van jelen Európa két legfontosabb piaci szegmensében (a 2024-es összesített eladások 22,6 százalékát kitevő C-SUV, illetve a 19,1 százalékos piaci részesedésű B-SUV méretosztályokban1 .) A harmadik legnépesebb kategóriában, a városi kisautók (B-szegmens, 15,5%) körében a márka egyelőre nem rendelkezik elektromos modellel, pedig jó ideje szó van arról, hogy a hibridként rendkívül sikeres Yaris ideális befogadó alanya lenne egy tisztán elektromos hajtásláncnak.

A brit Autocar információi szerint felesleges feltételes módban beszélni a Yaris EV-ről, az ugyanis meg fog valósulni – kár, hogy nem tudni, mikor. 

„Egyelőre a legdinamikusabb növekedést felmutató szegmensekre összpontosítunk” 

– idézi a lap Andrea Carluccit, a Toyota európai marketingtevékenységeiért és terméktervezéséért felelős vezetőjét. 

„El fog jönni a pillanat [az elektromos Yaris számára], de egyelőre még nem tartunk ott.”

A Toyota mindig arra törekszik, hogy a megfelelő autót a megfelelő pillanatban, a megfelelő helyen dobja piacra. Jelenleg ezek a most bevezetett, illetve megújult szabadidőjárművek –

„a C-HR+, az Urban Cruiser és a bZ4X”

–, foglalta össze a vállalat filozófiáját Andrea Carlucci.

A Toyota 2026 végéig további három elektromos modellt fog bemutatni, azonban ezek közé sem fog beférni a kisautó – úgy tudni, a villanymotoros pickup mellett egy fastback szedánnal, valamint még egy szabadidőjárművel bővül a kínálat –, azaz az évtized utolsó harmadára szorul ki a modell. Az viszont szinte bizonyosra vehető, hogy Yaris név alatt fogják forgalmazni, ugyanúgy, ahogy a Kínában és egyéb piacokon bZ3C néven bemutatott elektromos terepkupé az ismerősen csengő C-HR+ típusjelzéssel jelent meg a kontinensen.


1https://www.jato.com/resources/media-and-press-releases/european-new-car-market-growth-in-2024-driven-by-hybrids-and-chinese-brands

Fotók: Toyota

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!