Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

El sem hisszük, hogy újra kinyithattak az üzletek



Hozzászoktunk, hogy minden be van zárva

A koronavírus-járvány után ismét egy teljesen új helyzetben találja majd magát Magyarország. Egy év alatt többé-kevésbé hozzászoktunk az új normálishoz, az emberek pedig óvatosan fognak visszatérni a régi életükhöz az újranyitást követően. Magdó Emil kommunikációs stratéga szerint az üzleteknek, vendéglátóhelyeknek ismét meg kell tanítaniuk a vásárlókat arra, hogyan fogyasszanak, és mivel korábban nem szembesültek még hasonló kihívással, új válaszokat is kell találniuk erre. A szakértő szerint most a sikert is újra kell tervezni.

Ahogy nő az átoltottság, és ezzel párhuzamosan csökken az új fertőzöttek száma hazánkban, egyre több szó esik a közelgő újranyitásról. Azt hihetnénk, hogy egyik napról a másikra helyreáll majd a világ rendje, de a valóság ennél valamivel árnyaltabb. 

Magdó Emil kommunikációs szakember arról beszélt, hogy a boltok, vendéglátóhelyek tulajdonosai és a szolgáltatók sem nagyon hiszik el, hogy ez végre megtörténik. Egyfajta apátia érezhető a piacon, mert sokan attól tartanak, hogy a nyitás nem tart huzamosabb ideig, vagy lesz valamilyen megkötés. Érdekesség, hogy vásárlói oldalról is egyfajta óvatosság várható majd.

„Az újranyitás elég komoly kihívásokkal is jár, mert a vendégek nem fognak csak úgy visszatérni. Ismét bizalmat kell ébreszteni bennük. Hasonló ez ahhoz, mint amikor egy ember elindítja a vállalkozását és mindent megtesz azért, hogy a terméke minél szélesebb körben elérhető legyen. Ezt az erőfeszítést kell most ismét megtenni, de ezzel egy működő cég sem találkozott korábban” – magyarázta.

A Grafcom Media Kft. ügyvezetője szerint teljesen ismeretlen helyzet, hogy a vásárlókat meg kell tanítani arra, hogy fogyasszanak, de annyira megváltozott minden körülmény az elmúlt bő egy évben, hogy ez elengedhetetlennek tűnik.

A szokás hatalmával kell szembenézni

Magdó Emil felhívta rá a figyelmet: azon túl, hogy házhoz vagy csomagátvételi pontokhoz rendelnek az emberek, sok minden más is megváltozott az életünkben. Mindenki jobban megtervezi, mire költ a családi kasszából, az alapvető igényeink kielégítésének a módozatai is alapjaiban alakultak át, és sokkal átgondoltabb lett mindenki. A pénz más területekre vándorol most, mint a járvány előtt, és ez egyik pillanatról a másikra nem tud visszaállni, erőfeszítések kellenek hozzá.

„Nem lesz elég újra kinyitniuk az üzleteknek, ezt el is kell hitetniük az emberekkel. Sokan már kétszer-háromszor is meggondolják, hogy elnézzenek-e egy adott üzletbe. A szokás nagy úr, a vendégeket vissza kell majd csalogatnunk” – értékelt.

A kommunikációs stratéga azt javasolja, hogy emlékeztessük a fogyasztókat arra, miért választottak a járvány előtt minket, milyen pluszt tudunk szolgáltatni nekik. Az újranyitáskor lehet különböző akciókkal, ajándékokkal kedveskedni a vásárlóknak, de akár csak több figyelemmel, gondoskodással is ott lehet maradni hosszú távon az emberek fejében. 

„Kommunikáljuk, hogy nyitva vagyunk, hogy nálunk lehet asztalt, időpontot foglalni. Beszélgessünk a betérő vendégeinkkel, érdeklődjük meg tőlük, mi a legfontosabb ebben a helyzetben számukra, miben tudnánk fejlődni, miért szeretnek minket. Stratégiát kell építeni az újranyitásra, és ami a legfontosabb: a sikert újra kell tervezni” – zárta szavait a grafcom.hu ügyvezetője.