Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Egyre gyakoribbak a közműszolgáltatók nevében érkező adathalász levelek

     A fogyasztók egyre gyakrabban kapnak adathalász e-maileket, amelyek egyes közmű- és energiaszolgáltató cégek nevében érkeznek – hívta fel a figyelmet a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) a hozzá érkező jelzések alapján.

    Ezek a levelek szövegezésükben és kinézetükben is megtévesztésig hasonlítanak azokra az értesítésekre, melyeket valódi szolgáltatók küldenek. A MEKH felhívja a fogyasztók figyelmét, hogy ha kétségük támad egy közmű- vagy energiaszolgáltató nevében érkezett elektronikus levél hitelességével kapcsolatban, mindenképpen vegyék fel a kapcsolatot a szolgáltató ügyfélszolgálati munkatársaival.


    Mint írták, a közmű- és energiaszolgáltatók nevében, de azok tudta nélkül érkező hamis értesítések célja lehet az ügyféladatok megszerzése, de előfordulhat, hogy a csalók egy-egy „elmaradt” villany-, gáz vagy vízszámla befizetésére szólítanak fel, ami anyagi kárral is járhat.


    Azt írták: az ilyen leveleknél fontos ellenőrizni, hogy valóban a szerződéses szolgáltatótól érkezett, vagyis az e-mailben szereplő feladó címe azonos-e azzal, amelyik a szolgáltatóval levelezni szoktak. Azt is érdemes átgondolni, hogy megadták-e az e-mail címüket a szolgáltatóknak a számlaügyek elektronikus intézése érdekében.


    Azt tanácsolták, hogy a fogyasztók idézzék fel a legutóbbi számlabefizetés idejét, azaz valóban aktuális-e most egy esetleges felszólítás elmaradt befizetés rendezésére.


    Például annak, aki a csoportos beszedést választotta, gyanús lehet egy bankkártyás befizetésre való felkérés, ahová egy link is vezet. Ha kétségük támad, ne utaljanak pénzt a levélben megjelölt számlaszámra, és ne kezdeményezzenek bankkártyás fizetést az e-mailben lévő linkre kattintva!
    Mint írták, gyanús lehet a levélben a túl magas, de akár a túl alacsony összeg is.


    Az energiahivatal a számla fizetési határidejét is javasolja ellenőrizni, mivel a számla kézbesítése és a befizetési határidő között 8 napnak kell eltelnie. Az e-mailben található azonosítókat (szerződésszám, a felhasználó azonosító száma, a felhasználási hely címe) meg kell vizsgálni, azoknak egyezniük kell a saját szerződésükben olvasható azonosítókkal.