Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Egy új ingyenes online platform spórolhat időt és nyújthat transzparenciát a HR-eseknek

Megérkezett a HR-esek Tripadvisor-a

A HRshaker Magyarország első olyan ingyenes online platformja, ami összeköti a HR-eseket a beszállítókkal, valamint ajánlással. A honlap sokéves tapasztalat után jött létre és egyedülálló abban a tekintetben is, hogy célirányosan feltett kérdésekkel és videóinterjúkkal teszi átláthatóvá a beszállítók erősségeit vagy a róluk szerzett tapasztalatokat.



„A HRshaker ötletes onnan jött, hogy évek óta munkaerő-közvetítői vagyunk multinacionális cégeknek. Emiatt nagyon szoros kapcsolat alakult ki közöttünk, mert minden héten együtt vagyunk a csoportos kiválasztásoknál, ezen felül naponta többször egyeztetünk még létszámigényekről is. Ez mondhatni baráti kapcsolat, aminek során felmerülő egyéb olyan kérdések is, amelyek nem kizárólag a toborzáshoz kapcsolódnak. Például, hogy milyen magánegészségügyi szolgáltatót hívjon be, vagy olyan mindennapos dolgokat, mint hogy elszakadjon a kollégák munkaruhája és melyik céghez érdemes fordulni, ha eddig mellényúltak és nem a megfelelő minőséget kapták. rengeteg olyan szakmai kérdéssel kerestek minket, aminek mi egyáltalán nem vagyunk a szakértői, de a partnereinken keresztül tudjuk térképezni, hogy kinek milyen beszállítóval van jó tapasztalata. Előfordul, hogy két-három napig is próbálunk felkutatni olyan beszállítót, aki nem csak ár-érték arányban jó, hanem jó szívvel ajánljuk is” – fejtette ki Kreisz Eszter, a hrshaker.hu alapító-tulajdonosa, a munkaerőközvetítéssel foglalkozó Tehetségrendszer ügyvezetője.

A cég tavaly szeptemberben már eljutott odáig, hogy két kollégájuk csak ezeknek a kapcsolatoknak a feltérképezésével foglalkozott. Ekkor határozták el, hogy egy online platformon kötik össze a HR-eseket a beszállítókkal, ráadásul minden partnerük ajánlása tapasztalaton alapul.

„Amit a HR-esek a legjobban keresnek a platformunkon, azok a képzések és a különféle tréningek. Ez lehet akár vezetőképzésről szóló tréning is, de olyan szakmai képzés is, ami targoncavezetői jogosítványt ad. A HR szoftver szintén izgalmas téma, mert sok cég jutott el ahhoz a stádiumhoz, hogy nem tudja már Excel-táblában követni a bérelszámolásokat és a toborzással kapcsolatos feladatokat. Egyre több szoftver van, amiből választani lehet, ilyenkor pedig nagyon jól jön egy tapasztalati ajánlás. Népszerű a fejvadász vagy munkaerő-közvetítés, illetve kölcsönzés is. Amiben még sokan keresnek beszállítót, de meglepő módon nem ad rá igazából egy-két találaton kívül lényeges eredményt a Google, az a munkáltatói márkaépítés” – mondta el a tulajdonos.

Táblázat helyett online platform
Kreisz Eszter azt is elmondta, a kezdeteknél még táblázatban gyűjtötték össze a beszállítókat, hamar rá kellett jönniük, hogy sokkal célravezetőbb és átláthatóbb egy online platform.

„Azon is gondolkodtunk, hogy egy Dropbox-linket küldünk a HR-eseknek, hogy onnan mazsolázhassanak. Ekkor derült ki, hogy egy HR igazgatónak maximum két-háromszor van, akitől szívesen kért ajánlást, a generalisták pedig kevesebb emberrel olyan kapcsolatot tartanak. Ezért vagyunk, ha egy HR-igazgató a kontaktjain keresztül nem talál megfelelő beszállítót, akkor csak az internetes keresőkhöz fordulhat. Ilyenkor pedig az történik, hogy egy táblázatban összegyűjti 20 szolgáltatót, és egyesével elkezdik felhívni őket. Az oldalukon keresik a referenciákat, amit a legtöbb esetben nem találnak, majd ajánlatokat kérnek, de sokszor nem is igazán, hogy mire kérjenek ajánlatot, ha eddig még azon a területen nem kerestek. Ez több hetet visz el és még ekkor sem garantált a siker” – magyarázta Kreisz Eszter.

Az ingyenes honlap az időt és energiát spórol meg a HR-eseknek azzal, hogy egy alapos és rengeteg releváns feltérképezés után a lehető legjobb szempontból és legpontosabban igyekszik letapogatni a beszállítókat.

„Minden terület feltérképezésének úgy vágtunk neki, hogy a több mint ötven HR vezetővel való kapcsolatunkat egyesével felkerestük és órákig faggattuk őket ezekkel a kategóriákkal kapcsolatban. Feltérképeztük, mi az, amivel már ráfáztak, mi az, ami kiderül a cégekről vagy épp mi az, amit máshogy csinálnának. Ebből összegyűlt egy 35 pontos lista,mi pedig ezeket a kérdéseket fel kell tölteni a beszállítóknak. Nem unalmas leírásokat tartalmaz az oldalunk, hanem egészen konkrétan össze van gyűjtve, hogy miben a legjobbak, milyen termékek vannak, amivel szerintük érdemes elindulnia egy cégnek, vagy ami probléma lehet egy cégnek, azt a megoldás oldaláról mutatják be. Egy kategóriát minden szempontból igyekszünk körbejárni és úgy mutatjuk be a partnereket, hogy a kisugárzásuk is átjöjjön. Sok esetben videó-interjúkat is használunk, hogy a HR-esek láthassák, létrejöhet-e az üzleti kémia a beszállítóval” – fejtette ki a tulajdonos.

Átláthatóság és célirányos információk
Kreisz Eszter elmondta, az oldal készítés során próbálták minél jobban desztillálni az általuk összegyűjtött tudást, és a HR-eseknek minél pontosabban és célirányosabban átadni az elérhetőséget.

„Tudjuk, milyen kevés ideje van egy HR-esnek, de ha esetleg felkelti egy partner az érdeklődését, a beszállítók saját shakeres aloldalán bővebben tud róluk olvasni, méghozzá HR-szemszögből. Ami még segítség lehet a kiválasztásban, hogy értékelni lehet a beszállítókat. Ezért ha egy HR-es dolgozott már velük, egy alapos szöveges értékelést és csillagos értékelést is tud adni a beszállítóknak. Aki pedig keres, ő már eleve látja, hogy ki az, aki ajánlja, ki az, aki dolgozott már vele.”

A platform alapítója szerint nem csak az időspórolás az előnye az általuk fejlődött oldalnak, de valódi újításnak számít, hogy azonnal egy kattintással transzparenssé válasszák a cégeket.

„Sokszor csak a megérzéseire hagyatkozhat egy HR-es és nagyon gyorsan kell nagyon nagy volumenű pénzekről döntenie, hogy kinek adja oda. mindent egy pajzsként kell ott állnia és megszűrnie, hogy valóban a legjobbat kapja és mindenki jól járjon. Az idő mellett ez lelkileg is nagyon megterhelő folyamat, éppen ezért lehet nagy segítség nekik a transzparencia, amit mi nyújtunk” – tette Kreisz Eszter.

HRshaker egy formális rendezvénnyel, a HRshaker Launch Party-val mutatkozik be, május 25-én tartanak a Zwack Múzeum Rendezvényteremben. Az eseményen értékes ajándékokat is kisorsolnak a részvevők között.