Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Effekt 2030 Díjat nyert a Procter&Gamble világelső fenntartható csomagolási rendszere

Elismerést kapott a Procter&Gamble az idei „Effekt 2030 – A közösségi befektetések díja” pályázaton, amelynek nyerteseit pénteken hirdették ki. A vállalat a hajápolási termékeire kifejlesztett újratölthető rendszerével nevezett, és hozta el a második helyezettnek járó díjat.

Az „Effekt 2030 – A közösségi befektetések díja” arra ösztönzi az üzleti élet szereplőit, hogy társadalmi és környezeti befektetéseik kimutathatóan, mérhetően járuljanak hozzá a fenntarthatósághoz. Az idei pályázatok elbírálása során az eddigieknél fontosabb szerepet kaptak a hatékony környezeti és társadalmi befektetések szempontjai, és a Fenntartható Fejlődési Célok (Sustainable Development Goals – SDG), így a beérkezett anyagokat is ennek szellemében díjazták négy kategóriában: Esélyteremtő üzlet, A jövő gazdasága, Zöld egyensúly és Mindenki társadalma.

A P&G a Zöld egyensúly kategória második helyezettje lett az alumínium újrahasználható és tölthető flakonok bevezetését bemutató pályázatával. A vállalat LCA (termékéletciklus kutatás, bölcsőtől bölcsőig) kutatásai alapján a termék ökológiai lábnyomának legnagyobb része a fogyasztói használatból származik, ezért célul tűzték ki, hogy új csomagolási rendszerükkel növeljék a fenntartható fogyasztást. A bevezetés eredményeképpen a Kantar Worldpanel adatai alapján Európában – így Magyarországon is – 200 millió háztartás számára válik lehetővé a felelős fogyasztás.

Az új termékcsomagolás hosszabb távú alternatívát kínál, és többszáz milliós darabszámmal világelsőként ér el nagy tömegeket a hajápolás területén. Az alumínium palack 5 évig újrahasználható, majd utána újrafeldolgozható. A flakon idén Európa-szerte bevezetésre került a P&G hajápolási márkáinál (Head & Shoulders, Pantene, Herbal Essences és Aussie), és lehetővé teszi, hogy háztartások milliói 60%-kal csökkentsék a műanyag-fogyasztást a szokásos sampon-csomagoláshoz képest. Ez évente 300 millióval kevesebb új műanyag palackot és 10.000 tonnával kevesebb szűz műanyag felhasználását jelenti.

A fenntarthatóság kérdésének előtérbe kerülésével egyre nagyobb figyelmet kap az ESG (Enviromental/környezeti, Social/társadalmi, Governance/vállalatirányítási) szemléletnek megfelelő vállalati működés. A P&G a globális elvárásokra és kihívásokra reagálva számos környezetvédelmi programot vezetett be a víz-, a hulladék- és az klímavédelem területén. Kiemelt céljuk, hogy 2040-ig nettó zéró üvegházhatású gázkibocsátást érjenek el, valamint, hogy körkörös gazdaság révén, a logisztikai lábnyom jelentős csökkentésével elérjék a természeti erőforrások hatékony felhasználását a kiskereskedelem és a fogyasztók szintjén egyaránt. Emellett a vállalat arra törekszik, hogy a fogyasztók mindenhol rendelkezzenek a fenntartható fejlődéshez szükséges információkkal és tudatossággal.

„Az értékesítési számok alapján elmondható, hogy a márkahű vevők kétszámjegyű százalékát sikerült átállítani az utántöltős verzióra, és az új termékcsaláddal a kategória méretét is növelni tudtuk.” – állítja Krubl Yvette, a vállalat kommunikációs vezetője. – Az értékesítési eredmények rendszeres elemzése mellett folyamatosak a vevői kutatások, amelyek során mérjük az ismertséget, a konverziós rátát és az elégedettséget is.”

A vállalat más termékeinek bevonását is tervezi a fenntartható csomagolási rendszerbe, miközben folyamatosan olyan csomagoló-anyagok után kutat, amelyek tovább képesek csökkenteni az erőforrások felhasználását és a csomagolóanyag méretét. Jelenleg a Lenor öblítőszerek papírcsomagolását tesztelik.

További információ: https://effekteam.hu/effekt2030/