Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Egyre többen használják ki a kedvezőbb hűségidő-feltételeket

Az új ügyfelek kétharmada már csak egy év hűségidőt vállalt, mióta az előfizetői szerződések szabályozása lehetőséget ad erre – derül ki a távközlési szolgáltatások használatát vizsgáló 2018-as felmérés előzetes adataiból.

    A felmérést készítő Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) pénteki közleménye kiemelte, hogy a válaszok alapján az előfizetők csaknem 90 százaléka utólag is elégedett a határozott idejű szerződésekkel. A tavaly szerződött előfizetők több mint fele ugyanakkor nem hallott arról, hogy a hűségidő leteltével kérheti a kedvezményesen vásárolt készülék átalakítását kártyafüggetlenné, tízből pedig csak hatan tudták, hogy készülékvásárlás nélkül csak 1 év hűségidőt kell vállalni – tették hozzá. 
    

A megkérdezettek 70 százaléka számolt be arról, hogy szerződéskötés előtt a szolgáltató az 1 éves, a 2 éves és a határozatlan időre kötött szerződés előfizetési díjairól is tájékoztatta.
  

 A változás előtt – mint írták – az előfizetők 90 százaléka kétéves hűségidővel szerződött.  2017-ben minden ötödik család hűségidős szerződése járt le, de 79 százalékuk maradt a szolgáltatójánál. Közülük viszont minden tizedik magasabb számlát kapott ugyanazért a csomagért – tették hozzá. 
  

  Az országos lakossági felmérés végleges adatainak megjelenése tavaszra várható – olvasható a közleményben. 
   

 A hűségidős szerződések szabályozása 2017 őszén változott a NMHH kezdeményezésére. A törvénymódosítás alapján határozott idejű, vagyis hűségidős előfizetés azóta csak egy évre köthető, csupán a készülékvásárláshoz kapcsolódó szerződések felső időkorlátja maradt két év. A hűségidő lejártával az előfizetés nem drágulhat és a szolgáltatás egyéb feltételei sem válhatnak kedvezőtlenebbé az előfizetők számára. A módosult hírközlési szabályozás szerint nem csupán felmondható a szerződés a hűségidő leteltével, de az előfizető kérésére a kedvezményesen vásárolt készülékeket a szolgáltató ingyenesen köteles hálózatfüggetlenné alakítani.