Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

DS N°8

DS N°8: EGYSZERRE DINAMIKUS ÉS NYUGODT

A DS N°8 egyszerre nyújt dinamizmust és nyugalmat, köszönhetően a vezetési élmény fokozására tervezett csúcstechnológiák alkalmazásának. Az utazás művészete a DS Automobiles által elképzelt és kifejlesztett eszközökkel kel életre.

A DS N°8, márkánk új, 100%-ban elektromos zászlóshajója abszolút kényelmet kínál anélkül, hogy kompromisszumot kötne a dinamikus viselkedés terén, a szegmensben egyedülálló elektromos hatékonyságot és a legmagasabb szintű biztonságot nyújtva.”

Agnès Tesson-Faget, DS Automobiles termékigazgató

A DS N°8 a Stellantis csoport STLA Medium platformján alapul. Ezt hosszában és szélességében optimalizálták, hogy akár 97,2 kWh hasznos kapacitású akkumulátor is elhelyezhető legyen rajta. Emellett a DS Automobiles új zászlóshajójának nagy, 740 mm átmérőjű kerekeit is fogadja. Az akkumulátorok kapacitásának, a nagy tengelytávnak és a nagy kerekeknek ez a kombinációja egyedülálló a piacon.

A DS N°8 új első és hátsó felfüggesztést, az elektromos technológiához igazított fékrendszert és a márka DNS-éhez tökéletesen illeszkedő futómű-beállításokat kap.

Franciaországban gyártott akkumulátorok

A Stellantis Group stratégiája a vertikális integrációt szorgalmazza, és fő villamosítási technológiáit belsőleg tervezi és gyártja, francia területen. Így a DS N°8 NMC (nikkel-mangán-kobalt) akkumulátorcelláit Billy-Berclau Douvrinben (62, Franciaország) tervezi és gyártja az ACC, egy vegyesvállalat, amelynek a Stellantis az egyik alapítója és legnagyobb részvényese.
A DS N°8 villanymotorját Trémeryben (57, Franciaország) tervezte és gyártja az Emotors, a csoport másik vegyesvállalata.

Akár 350 LE és 750 km autonómia

A DS N°8 háromféle 100%-ban elektromos motorral lesz elérhető, 230 LE, 245 LE és 350 LE teljesítménnyel, utóbbit két villanymotorral és összkerékhajtással szerelik fel. Minden motor kiegészítő teljesítményt nyújt, ami átmenetileg további 30 LE-t ad az FWD változathoz – azaz 260 LE -, 35 LE-t az FWD LONG RANGE változathoz – azaz 280 LE -, és 25 LE-t az AWD LONG RANGE változathoz, azaz 375 LE-t.

Az autó aerodinamikáján végzett munka lehetővé teszi az autonómia jelentős javítását, miközben hű marad a márka stilisztikai és technológiai DNS-éhez. A DS N°8 két akkumulátorral kapható. Az első 74 kWh hasznos kapacitást kínál, és DS N°8 FWD (230 LE) kapja meg. A másodikat, 97,2 kWh hasznos kapacitással az FWD LONG RANGE (245 LE) és AWD LONG RANGE (350 LE) változatokba építik be. A DS N°8 FWD LONG RANGE 750 km-es hatótávolságot ér el 12,9 kWh/100 km fogyasztás mellett (WLTP szabványos ciklus). Lenyűgöző, több mint 500 km-es hatótávval büszkélkedhet autópályán is (állandó 120 km/h sebesség mellett).

A DS N°8 kiváltó teljesítményt kínál: 0-tól 100 km/h-ra 5,4 s alatt gyorsul fel AWD LONG RANGE változat, és 7,7/7,8 s alatt az FWD változatok. A végsebesség 190 km/h-ra korlátozott.

Intelligens négykerék-hajtás

A DS N°8 AWD LONG RANGE esetében a hátsó elektromos egység vezérlését úgy alakították ki, hogy a vezetési módoktól és helyzetektől függően a legjobb élményt nyújtsa. ECO módban a DS N°8 csak elsőkerék-hajtásban halad előre, kivéve a kick-down esetét, amely azonnal felszabadítja mind a négy kerékre rendelkezésre álló teljesítményt. NORMÁL üzemmódban a DS N°8 AWD LONG RANGE mindkét motorját használja az optimális tapadás érdekében indításkor, majd a hátsó egység 15 és 140 km/h között lekapcsol, ha a tapadási viszonyok megengedik. Ha szükséges, a hátsó motor azonnal újracsatlakozik. Ez a pontos kioldás maximalizálja az energiahatékonyságot és ezáltal az autonómiát. A SPORT és AWD üzemmódban a vezető az állandó négykerék-hajtás előnyeit élvezheti az egyes vezetési módokra jellemző nyomatékkezeléssel. SPORT módban a teljesítmény élvez elsőbbséget, míg az AWD mód optimalizálja a tapadást.

Könnyebb újratöltés

A DS N°8 lehetővé teszi a hosszú utazások során a megállások számának és időtartamának korlátozását. Ez az egyetlen jármű a kategóriájában, amely 450 km-t képes megtenni Párizstól Lyonig autópályán anélkül, hogy fel kellene tölteni.
A 20% és 55% közötti töltöttségi szint esetén állandó 160 kW maximális töltési teljesítménynek és az akkumulátor előkondicionáló berendezésnek köszönhetően a gyorscsatlakozón 27 perc alatt 20%-ról 80%-ra tölthető az autó. Ez mindössze 10 perc alatt 200 km autonómia elérését jelenti.
A kevesebb hatósávolságot igénylő mindennapi utazásokhoz a DS N°8 11 kW-os váltakozó áramú fedélzeti töltővel rendelkezik (később 22 kW is elérhető), és intelligens akkumulátorkezelést kínál. Az autó központi képernyőjéről vagy a MyDS alkalmazáson keresztül aktiválható SBM (Smart Battery Management) 80%-ra korlátozza a töltöttséget, ami a cellák teljesítményének és tartósságának védelme érdekében ajánlott.

A 11 kW-os és 22 kW-os fedélzeti töltők V2L (Vehicle to load) funkciót kínálnak egy külső elektromos eszköz újratöltéséhez.
A DS N°8 az energikus nyugalmat testesíti meg. Az autonómiát és a könnyű használatot elősegítő funkciók előnyeit élvezi:

Széria hőszivattyú

Ez egy energiatakarékos légkondicionáló rendszer, amelyben a hűtőközeget többször összenyomják, cseppfolyósítják és elpárologtatják, hogy hőt cseréljenek a külső levegővel. A magas energiahatékonyságnak köszönhetően az utastér fűtéséhez szükséges teljesítmény akár 40%-kal kevesebb, mint egy hasonló rendszerrel nem rendelkező járműnél. A DS N°8 így magasabb szintű hőkomfortot kínál, miközben megőrzi az akkumulátorok energiáját.

Regeneratív fékezés és egypedálos üzemmód

Az aerodinamikának köszönhetően rendkívül hatékony DS N°8 a motorok és akkumulátorok köré kifejlesztett műszaki megoldások tekintetében is sokat kínál. A mechanikus pedálos fékezésen kívül a DS N°8 három különböző regeneratív fékezési módot kínál: klasszikus regenerálást (0,6 m/s2), mérsékelt regenerációt (1,2 m/s2) és fokozott regenerációt (1,8 m/s2). A regeneratív fékezés azonnal megkezdődik, amint a vezető elengedi a gázpedált, és a teljesítményt a kormányon lévő fülekkel lehet szabályozni. A DS N°8 a memóriában tartja az utoljára használt módot.

A különböző regenerációs szinteken túl a DS N°8 egypedálos funkciót is kínál. A középkonzolon található gombbal aktiválható, így a fékpedál megérintése nélkül is sima vezetési élményt nyújt. A vezető ekkor a változó fékezés előnyeit élvezheti, amely -2,5 m/s²-ig, illetve az autó leállásáig fokozódik.

A cikknek még nincs vége.
LAPOZZ A KÖVETKEZŐ OLDALRA!