Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

DS N°8

MEGHÍVÁS ELEKTROMOS UTAZÁSRA

  • A DS AERO SPORT LOUNGE koncepció által inspirált DS N°8 a DS Automobiles új zászlóshajója. Kifogástalan minőség, megnövelt hatótávolság és abszolút kényelem teszi a legnagyobb nyugalmat biztosító elektromos autóvá.
  • A karizmatikus, karcsú és elegánsan suhanó elektromos DS N°8 egy új SUV Coupé formát testesít meg. 750 km-es kombinált (WLTP ciklus), és több mint 500 km-es autópálya hatótávolsággal büszkélkedhet, melyek a kategóriában kimagasló számok, köszönhetően a figyelemre méltó 0,24-es Cw-értéknek.
  • A DS N°8 pilótafülkéje újradefiniálja a kényelemre vonatkozó szabványokat, és az utazás új francia művészetét testesíti meg. Fejlett csatlakoztathatósága a mesterséges intelligenciára támaszkodik, hogy még zökkenőmentesebbé és magával ragadóbbá tegye az autós élményt.
  • A DS N°8 akár 350 lóerővel és 2 vagy 4 kerék meghajtással lesz rendelhető, Európában 2025 közepétől kerül forgalomba.

DS N°8: A MÁRKA ÚJ ZÁSZLÓSHAJÓJA

A legnagyobb nyugalmat biztosító elektromos autó egy DS Automobiles alkotás. A DS 3, DS 4, DS 7 és DS 9 után a DS N°8 egy új korszak kezdetét jelzi. A DS N°8 a márka – és tágabb értelemben a Stellantis csoport – Európában forgalmazott modelljei közül az első, amely kizárólag tisztán elektromos változatban készül.

Egy olyan időszakban, amikor az iparágunk forradalmi változásokon megy keresztül, a DS Automobiles élen jár a villamosítási stratégia felgyorsításával. A DS N°8-assal a márka részese az energiafordulatnak, fenntartható és kompromisszumok nélküli mobilitást kínálva, a francia “Art du voyage” szellemében. A DS Automobiles munkatársai olyan anyagokat és technológiákat választottak, amelyek a DS N°8-at ebben a dimenzióban pozícionálják..”

Olivier François, a DS Automobiles vezérigazgatója

A DS Automobiles ezzel a leleplezéssel új elnevezési filozófiát vezet be. A „N°” a számok francia írásmódjára utal, amely az eleganciát és az időtlenséget testesíti meg. Emellett a „° ” az autó hátsó részén egy gyémántot formáz, utalva a DS Automobiles DNS-ére. Ez a megközelítés összekapcsolja a meglévő termékcsalád neveit a jövőbeli modellekkel, megtartva a számokat, de a „N°”-val merészebb logikát vezet be. A DS Automobiles jövőbeli modellpalettája ezt az új elnevezési koncepciót fogja követni. A DS N°8 esetében a 8-as szám példátlan a DS Automobiles számára. A végtelen jelre emlékeztető alakja az egyensúlyt és a nyugalmat jelképezi. A márka identitásának erősítése érdekében az autó hátulján a „DS AUTOMOBILES” felirat lesz látható, melyet a „N°8” típusjelzés egészít ki.

DS N°8: ALACSONY LÉGELLENÁLLÁSÚ MODELL

A DS AERO SPORT LOUNGE koncepció által inspirált DS N°8 a francia karosszériaépítés progresszív megközelítését mutatja be. A DS N°8 egy olyan modell, amely az aerodinamikai hatékonyságra koncentrál. Ez a hatékonyságra való törekvés inspirálta a formaterv feszes és nyúlánk vonalait. A DS N°8 teljes összhangban van az 1955-ben bemutatott eredeti DS avant-garde jellegével, az 1970-ben bemutatott SM modellel és a 2014-es megalakulása óta a márkát mozgató úttörő szellemiséggel.

A kifinomultságtól és technológiától duzzadó DS N°8 dizájnja a jövőbe mutat, és a francia “Art du voyage” manifesztuma. A DS N°8 formája egyedülálló aerodinamikája révén hosszú távolságok megtételére invitál. A mindössze 0,24-es Cw-értéke és a 0,64-es CdA értéke a kategória legjobbjai közé tartozik. A DS N°8 tökéletesen tükrözi ezeket az aerodinamikai jellemzőket sima vonalvezetése révén, amely szabaddá teszi a levegő áramlását az autó karosszériája körül. A karosszéria minden egyes részét szélcsatornában tökéletesítették. Az aerodinamikai fejlesztések 15 dm² megtakarítást jelentenek az SCx-ben, azaz 60 km-es WLTP és 75 km-es autópálya hatótáv-növekedést. Ezt a technikai bravúrt a külső dizájn vonzerejének bármiféle kompromisszuma nélkül sikerült elérni.

A DS N°8 egyszerre karizmatikus, erőteljes első és hátsó identitással, és elegáns, hiszen a Fastback profil letisztultságát a hátsó ajtóig tartó, áramló tetővonal hangsúlyozza. A DS N°8 tervezői az SUV kupék evolúcióját képzelték el, amelyet egy hatékony, elegáns forma és egy látványos, high-tech fényszignatúra illusztrál.“

Thierry Metroz, a DS Automobiles formatervezési igazgatója

A DS N°8 külső méretei rendkívül kiegyensúlyozottak: hossza 4,82 méter, szélessége 1,90 méter, magassága pedig mindössze 1,58 méter.

DS N°8 látványos fényjátékkal igéz

A DS N°8 orr-részén innovatív és magával ragadó világítással rendelkezik.

A DS LUMINASCREEN megvilágított hűtőrács, amely az autóipar világában újdonságnak számít, megvilágított függőleges vonalakkal és megvilágított DS logóval rendelkezik.

A három modulból álló fényszórókat 8 Clous de Paris motívumot ábrázoló LED határolja, amelyek a belső kárpitok guilloche-mintáját idézik.

A DS LIGHTBLADE fények teszik teljessé ezt a jellegzetes megjelenést. V-alakú elrendezésük, amely először a DS E-TENSE PERFORMANCE tanulmányon jelent meg, kijelöli az autó helyét az úton, annak szélességét és tekintélyparancsoló megjelenését hangsúlyozva. A DS Automobiles többi modelljéhez hasonlóan a vékony és megnyújtott DS LIGHTBLADE fények függőlegesen helyezkednek el. A lökhárító oldalsó íveibe integrálva hozzájárulnak a DS N°8 aerodinamikájához is, mivel optimalizálják az első kerekek felé irányuló légáramlást.

A DS N°8 az első olyan modell a DS kínálatában, melyen hátul függőlegesen elhelyezett fényszórók jelennek meg. A DS AERO SPORT LOUNGE által inspirált lámpa az elülső, emblematikus függőleges fényszalagot idézi, így a DS N°8 több mint 100 méterről azonnal felismerhetővé válik. A hátsó lámpák belső oldalán található pikkelymintázata immár 3 D hatású, így még különlegesebb látványt nyújt.

A DS N°8 különleges kéttónusú fényezése

A DS N°8 tervezésénél finom egyensúlyt hoztak létre a fluid és érzéki oldalsó felületek, és az elülső és hátsó részeken megjelenő cizellált, éles vonalak kontrasztjával. A DS AERO SPORT LOUNGE-hoz hasonlóan a kiterjedt kéttónusú színösszeállításban is mélyfekete színt használnak. Ez a szín jelen van a tetőn, folytatódik a motorháztetőn, és egészen a hűtőrácsig tart. Ez a kiterjesztett kéttónusú szín kiemeli a karosszéria karakterét és eleganciáját, és a francia karosszériaépítés fénykorára utal. A kéttónusú motorháztető fekete felületének létrehozásához használt Paintjet technológia világújdonság a sorozatgyártásban. A felhordási folyamatnak köszönhetően nincs szükség a sütési fázisra, így csökkentve az üvegházhatású gázok kibocsátását.

Öt szín áll rendelkezésre, köztük három új szín: TOPAZE BLUE, PALLADIUM GREY és ALBATRA WHITE, a többi szín mellett: CRISTAL PEARL és BLACK PERLA NERA.

A DS N°8 sziluettjét a léghatékonyság érdekében tervezték

A DS N°8 sziluettje feszes, nyújtott és karcsú profilú, amelyet a spoilerrel ellátott hátsó ajtóig húzódó tetővonal emel ki. Ez utóbbi optimalizálja a légörvényt, 3 dm² nyereséget eredményezve, ami hatótávban 12 km WLTP-nek vagy 15 km-nek felel meg autópályán.

Nagyvonalú, 2,90 m-es tengelytávjával és 15,5 cm-es hasmagasságával a DS N°8 optimalizálja a légáramlást, és kivételes, akár 750 km-es hatótávolságot kínál. Az elülső motoros süllyesztett kilincsek a karosszéria színére fényezettek, míg a hátsó kilincsek az ajtóoszlopokba vannak integrálva.

Ezt az „aero-hatékonyságot” olyan technológiai elemek egészítik ki, mint a szabályozott légbeömlő nyílások, az első lökhárítóba integrált mozgatható szárnyak. Zárt állapotban ezek a hagyományos légbeömlőkhöz képest 95%-os aerodinamikai nyereséget biztosítanak (+18 km WLTP / +22 km autópályán), és további 40%-ot a konkurens rendszerekhez képest. Ez a teljesítmény elsősorban a lökhárítóban elfoglalt előretolt helyüknek köszönhető, amely megakadályozza a motorháztető alatti légáramlást. Meg kell jegyezni, hogy a motorháztető különösen alacsonyan húzódik, szintén a hatótávolság optimalizálása érdekében.

A nagyméretű kerekek (740 mm átmérőjűek) egyedi megjelenést kölcsönöznek a járműnek. A 21 colos kovácsolt keréktárcsákat úgy tervezték, hogy ötvözzék a könnyűséget és a szilárdságot. Súlyuk 6 kg-mal kevesebb, mint a 20 colos kerekeké, ami jelentős megtakarítást jelent a rugózatlan tömegben a kényelem javára. A 19 colos kerekek különösen hatékonyak, aerodinamikai betétjeikkel 1 dm²-t takarítanak meg, ami 4 km WLTP-nek és 5 km-nek felel meg autópályán.

A DS N°8 teljesen áramvonalas alváza 3,5 dm²-rel járul hozzá az SCx optimalizálásához (14 km WLTP vagy 18 km autópályán).

A cikknek még nincs vége.
LAPOZZ A KÖVETKEZŐ OLDALRA!