Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Drasztikusan megemelkedhet az elhízott emberek száma

A Technogym cselekvésre buzdítja az egészséges életre vágyókat

Az évtized végére jelentősen megemelkedhet a súlyfelesleggel küzdő, illetve az elhízott emberek száma. Becslések szerint 2030-ra legalább egymilliárdra nőhet azok száma, akik túlsúlyosnak tekinthetők. „A Technogym éppen ezért már évek óta arra próbálja meg felhívni a figyelmet, hogy tenni kell a mozgásszegény életmód ellen, ami az egyik legfőbb okozója a felesleges kilók megjelenésének” – hívta fel a figyelmet Szekosán Anett, a Technogym marketingvezetője.
Még a legóvatosabb számítások szerint is az évtized végére öt nőből legalább egy, illetve hét férfiből legalább egy elhízott lesz. * „Mindez azonban nagyon rossz irányt jelent a modern társadalom számára. A fizikai inaktivitás számos veszéllyel jár, mert növelheti a mozgásszegény életmóddal összefüggő betegségek, így például a hipertónia, az érszűkület vagy a szívritmuszavar kialakulását” – hangsúlyozta Szekosán Anett.


Ennek oka abban keresendő, hogy már egy héttel a rendszeres sport abbahagyása után csökkenni kezd a szervezet inzulinérzékenysége, amelyre válaszadás gyanánt a test növelni kezdi az inzulin termelését. A magas inzulinszint zsírraktározáshoz, az étvágy növekedéséhez vezethet, későbbiekben pedig a mozgáshiánnyal kombinálva növeli a szívbetegségek, az elhízás és a cukorbetegég kockázatát.


Sajnálatos módon az inaktív életmód egyre nagyobb problémát jelent a fejlett országokban, mivel egyre nagyobb mértékben járul hozzá a vezető halálokokhoz, így megkerülhetetlen társadalmi és gazdasági problémává válik. Becslések szerint a 2020 és 2060 közötti időszakban a súlyfelesleg és az elhízás miatt kialakuló betegségek kapcsán felmerülő költségek globálisan több mint kilencszeresére nőnek, és elérheti az elképesztő, mintegy 18 milliárd dolláros tételt.


A világ egyik vezető, csúcskategóriás fitneszeszköz-gyártója, a Technogym éppen ezért 2014-ben elindította a „Let’s Move For A Better World” elnevezésű kampányát, amely évről-évre arra ösztönzi az embereket, hogy sportoljanak, illetve, hogy tegyenek a mozgásszegény életmód, valamint az ebből fakadó egészségügyi problémák ellen. A kampány eredetileg 10 országban indult el mintegy kétezer résztvevővel, 2019-ben az aktivitásban részt vevők száma már meghaladta a kétszázezer főt mintegy 32 országból, idén pedig már 50 ország volt a mozgalom tagja.


„A kampány során a résztvevők a saját napi edzésükkel járulhatnak hozzá az országuk, és a mozgalomban részt vevő, kiválasztott létesítmény eredményéhez. Az aktivitás mérésére a Technogym saját mérőrendszert dolgozott ki MOVE néven, amely segít számszerűsíteni a különböző mozgásfajtákat. Egy tízperces séta például 50-100 MOVE-nak felel meg” – hangsúlyozta a Technogym marketingvezetője. Hozzátette: az egyhetes kampányidőszak alatt a résztevők maximum napi 2000 MOVE-t gyűjthetnek össze, hisz ebben a kihívásban elsősorban a közösségépítés a fő cél, és hogy mindenki egyenlő esélyekkel járulhasson hozzá a kitűzött célhoz.
A „Let’s Move For A Better World” aktivitáshoz idén tavasszal már Magyarország is csatlakozott a Springday Health Club részvételével, és mintegy száz lelkes résztvevő több mint 500.000 MOVE-val járult hozzá a kampány sikeréhez.