Drága is lehet az olcsón árult klíma
Teljes a káosz nyáron a klímaberendezések piacán
Szakmai és megrendelői oldalon is az év legzűrösebb időszaka a nyár a klímaberendezések piacán. A megnövekedett érdeklődés mellett az ügyfelek 95 százaléka ilyenkor szembesül vele, hogy elfelejtette karbantartani a készüléket, a vállalkozóknak pedig kezelnie kell az emberek türelmetlenségét. Ha nem attól a klímaforgalmazótól vásároljuk meg a készüléket, amely be is szereli, akkor később mélyen a zsebünkbe kell majd nyúlni.
A klímaváltozás miatt hazánkban is egyre melegebbek a nyarak, ennek köszönhetően pedig egyre többen szeretnék klimatizálni az otthonukat, hogy tűrhető hőmérsékletben tudjanak pihenni otthonaikban. Bár a feladat alapvetően egyszerűen hangzik, a gyakorlatban rendkívül nehéz, a vállalkozók ugyanis elképesztően le vannak terhelve.
Hosszú várakozási idő
A cégek nemcsak a klímakészülékek telepítésével, hanem azok karbantartásával és javításával, valamint háztartási hűtőgépek, egyedi hűtőkamrák beüzemelésével is foglalkoznak, jellemzően nem nagy munkatársi létszámmal. Ebből eredően a munkák már a nyár elején feltorlódnak, a várakozási idő pedig akár három hétre is rúghat.
Rengetegszer előfordul az is, hogy olyan, egyébként karbantartott klímakészülékekhez hívják a szakembereket, melyek ismeretlen okból zúgnak, de nem hűtenek, folyik a víz a beltéri egységből vagy egyszerűen nem működik, de a javításra itt is legkevesebb egy hetet kell várnia az ügyfeleknek.
Egyedül a hűtőkamrák esetében törekednek a vállalkozók a 24 órán belüli javításra, hiszen milliós károk is keletkezhetnek, ha tönkremegy a benne tárolt árú.
A szervizeknél ezzel egy időben hatalmas a feszültség, mert miközben szeretnék maximálisan kiszolgálni az ügyfeleiket, kezelni kell a türelmetlenségüket, sokszor illetlen modorukat a megnövekedett várakozási idő miatt. Stresszben élnek ilyenkor a szerelők is, akik próbálják derekasan helytállva elvégezni a rájuk bízott feladatokat.
Beépítési előnyt jelent, ha attól a klímaforgalmazótól vásároljuk meg a készüléket, amely fel is szerel. Ebben az esetben a berendezésből származó árrés a klímaszerelőnél marad, ami előnyt jelent a felszerelési időt tekintve és majd a későbbi karbantartási és javítási munkálatoknál is.
Ismert márkáknál nagykereskedelmi háttérrel rendelkező cégek által forgalmazott klímák meghibásodása esetén az alkatrészellátás és a műszaki segítség is biztosított. Klímaszerelést mindig regisztrált szerelő végezze el a garancia miatt.
Online is lehet ajánlatokat kérni
A cégeknek ebben a leterhelt időszakban kevesebb idejük jut a minőségi partnerkapcsolatok kiépítésére, ebben nyújt segítséget a Brillit.com, amely vállalkozások ezreit köti össze.
Magyarország első online üzleti közössége segít összekapcsolni a vállalkozásokat az online térben anélkül, hogy találkoznának. Ha egy bizonyos termékre vagy szolgáltatásra van szükségünk, célirányosan megkapjuk azon cégek listáját, akik segítségünkre lehetnek. Ezután ajánlatot kérhetünk egyszerre több cégtől is, melyeket összegezve jelenít meg az alkalmazás, és a kapott ajánlatok közül egy kattintással választhatunk. Ezzel lényegesen leegyszerűsödik az árajánlatok kérése, és felgyorsítja az üzleti folyamatokat is.
Az új platformon a beszerző egy helyen látja az összes árajánlatot, amelyek közül eldöntheti, hogy melyik a legmegfelelőbb számára. Beszerzéseikkel, ajánlataikkal kapcsolatban minden változásról valós időben értesítik a felhasználókat, s ha a beszerző kiválasztotta a nyertest, a szolgáltatás automatikusan értesíti a többi árajánlattevőt is, így nem csak gyorsabb, de tervezhetőbb és transzparensebb is a folyamat.