Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Down-szindrómás Barbie babát ad ki a Mattel játékgyár


    Down-szindrómás Barbie babát ad ki a Mattel játékgyár, hogy minél több gyerek megtalálhassa az őt képviselő játékot – írta a The Guardian című brit napilap online kiadása kedden.

    A Mattel vezetői elmondták, hogy az amerikai National Down Syndrome Societyvel (NDSS) kötöttek partnerséget a termék piacra dobása érdekében.


    A jótékonysági szervezetek üdvözölték a lépést.


    „A közösségünkben élő gyermekek olyan babával játszhatnak majd, amely őket képviseli” – mutatott rá Carol Boys, a brit Down-szindrómások Szövetségének vezérigazgatója.


    Ellie Goldstein Down-szindrómás brit modell, aki az új Barbie kampányában is szerepelt, kiemelte, milyen fontos számára sokszínűség.


    „Az embereknek több hozzám hasonló embert kell látniuk a világban, nem kell elrejteni őket” – tette hozzá.


    A Mattel a tervezési folyamat során az NDSS-szel és egészségügyi szakemberekkel konzultált, valamint új arc- és testformát vezetett be, amely jobban illusztrálja az átlagosnál alacsonyabb testalkattal és hosszabb törzzsel rendelkező Down-szindrómás nőket.


    Az NDSS útmutatásai alapján a baba rózsaszín medálos nyakláncának három kiszögellése jelképezi a Down-szindróma tüneteit okozó tripla 21-es kromoszómát.


    A baba puffos ujjú ruháján megjelenik a pillangó, valamint a sárga és a kék szín, amelyek a Down-szindrómához kapcsolódó szimbólumok.


    Az új Barbie – amely a 2022-ben indított Fashionistas termékcsalád része – keddtől lesz előrendelhető a Smyths játékboltban. A Fashionistas termékcsalád keretében már lábprotézissel rendelkező Barbie, kerekesszéket használó Barbie, valamint vékonyabb és kevésbé izmos férfi babák is piacra kerültek. A Mattel szerint ez a legváltozatosabb és legbefogadóbb babakollekció, amelyben sokféle bőr-, szem- és hajszín, testalkat, fogyatékosság és stílus megjelenik.