Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Denis Côté



A kanadai filmrendező és producer a kortárs független film világának egyik legizgalmasabb, legegyénibb látásmódú alkotója. Megannyi műfajban és stílusban készíti rövid és egészestés filmjeit, ennek ellenére mégis rögtön felismerhető az a különlegesen abszurd látásmód, ami áthatja a munkáit, legyen az dokumentum- vagy játékfilm, vagy a kettő egészen egyedi keveréke.
Côté 1973-ban született a kanadai New Brunswickben, Montrealban tanulta a filmezést, 1994-ben pedig már megalapította nihilproductions nevű cégét. Kezdetben saját, és barátai kisköltségvetésű rövidfilmjeit gyártotta, miközben a quebeci filmkritikusok szövetségének alelnökeként filmes újságíróként és rádiós műsorvezetőként is dolgozott.
2005-ben, tucatnyi rövidfilm után Drifting States cimű, Bűn és bűnhődés ihlette első filmjével (az akkor szintén elsőfilmes Brillante Mendoza The Masseur-jével megosztva) elnyerte a Locarnói Filmfesztivál Videó szekciójának fődíját. Harmadik filmjéért (All That She Wants) Locarnóban már a hivatalos versenyprogram legjobb rendezésének járó Ezüst Leopárdot kapja. Itt jelenik meg munkásságában a szinte közömbös távolságtartás és ennek oldására használt kifinomult humor kettőssége, ami végigkíséri filmjeit napjainkig. Carcasses című filmjével, amit a cannes-i Rendezők Kéthete szekcióban mutattak be, kipróbálja a dokufikciós műfaji hibridet, ahol amatőr szereplőkkel eljátszatott jeleneteket kever dokumentum-felvételekkel egy autóbontó nem mindennapi vezetőjéről, ezzel kialakítva a fikció és valóság határait elmosó egyéni filmnyelvét.
2010 után állandó vendége lesz az A-kategóriás filmfesztiváloknak, Curling cimű filmje legjobb rendezést és legjobb színész-díjat kap Locarnóban, a montreali állatkertben felvett dialógus- és emberi szereplők nélküli fesztiválkedvenc Bestiaire-t Sundance és Berlin is bemutatja, a Vic + Flo Saw a Bear-nek a Berlinale újitó szemléletű filmeknek járó Alfred Bauer-díját ítélik oda. Két dokumentumfilmet is készít ez idő alatt, a 2013-as Joy of Man’s Desiring az ember és a gépek közös munkakapcsolatát mutatja be hipnotikus módon, a 2017-es Skin So Soft pedig az extrém testépítés zárt világába nyújt ritkán látható és humoros betekintést.
2019-ben két új filmmel is jelentkezik, az elöregedő és kiürülő kisvárosokról mintázott Ghost Town Anthology, aminek a Berlinale versenyprogramjában tartották a világpremierjét, illetve egy újabb dialógus nélküli film, az emberi civilizációból való kivonulást bemutató Wilcox, amit pedig augusztusban Locarnóban lehetett először látni.