Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Dán tragikomédia érkezik novemberben a mozikba

A Pannónia Entertainment gondozásában november elején fut be a magyar filmkínálatba a Vadember.


Az élete és családja elől önkéntes nomádságba menekülő férfiről szóló humorral teli drámát országszerte a kiválasztott mozik magyar felirattal fogják játszani november 9-étől. Az alkotás általánosan fedi le az Észak-európai filmnyelvet, ugyanis míg rendezője dán, addig a történet maga Norvégiában játszódik, így tehát vegyül kissé a két ország filmművészete.


Martin (Rasmus Bjerg) kapuzárási pánikja elüt az átlagostól. Felszerelkezik egy íjjal és magára húz mindenféle állati bőrt, előidézve ezzel egy amolyan neandervölgyies kinézetet, amivel nekivág a norvég erdőknek, hogy ott éljen túl pár hetet függetlenül, messze feleségétől, Anne-től (Sofie Gråbøl) és gyerekeitől. Míg otthon már nagy erőkkel keresik, mert gyanúsan mégse egy munkahelyi csapatépítőre ment, Martin találkozik a vadonban egy autóbalesetet szenvedő, szökésben és menekülésben is lévő drogdílerrel, Musával (Zaki Youssef), akivel hamar összebarátkoznak. Miközben egyiküket üldözi, másikukat pedig keresi a rendőrség, közösen barangolnak a kietlen fjordokon tovább. Útjuk során viszont fordulatos kalandokba keverednek, melyekben az aggódó családon és a hivatalos szerveken kívül vérszomjas bűnözőkbe is botlanak, továbbá Martin se távozhat mindenhonnan fizetés nélkül, így ő olyan távlatokra vetemedik, melyeket a szürke hétköznapjaiban vele élők, de még saját maga sem gondolt volna. Ebben a skandináv feketekomédiában egymást váltják a bizarr szituációk és a drámai felismerések az emberi természetről.


A színes karaktereket felvonultató 104 perc a figurák pillanatain kívül környezetével is szemkápráztató, mivel a norvég külső helyszíneket eredetinek ható díszletekkel vegyíti a film. A férfiasság ostobaságait bemutató sztori tele van okos fordulatokkal és meglepő történésekkel, amik igazi dramedyhez illő hangulattal tálalják a mondanivalót. Thomas Daneskov a rendezés mellett társíróként jegyzi az alkotást, így a dialógusok és a forgatókönyv egyéb részei tökéletes szinergiával valósulnak meg és tárulnak elénk.


A 34 éves direktor didakta módon tanulta ki a szakmát, 2015-ös debütáló nagyjátékfilmjével pedig az Új tehetség Nagydíjat nyerte meg a Koppenhágai Nemzetközi Filmfesztiválon. A 2021-es Vadember a második mozifilmje, de a köztes időben sem tétlenkedett, ugyanis egy áldokumentarista, 8 epizódos minisorozatot készített. Akárcsak neki, írótársának, Morten Papének sincs még itthon igazán ismert munkája, így mindjárt két tehetséges fiatal filmest ismerhetnek meg a film által a hazai nézők.


Hogy nálunk ismeretlenek, az a két kalandozó főszereplőre is igaz, azonban a feleséget játszó színésznő és az Øyvind zsaruként feltűnő Bjørn Sundquist, még ha névről nem is, de arcról mindenképp ismerősek lehetnek a skandináv filmekért rajongó nézőknek. Ők bizonyára a Vademberben se fognak csalódni, de igazából senki, aki egy érdekes és eredeti ötleten alapuló mozira vágyik és nem áll távol tőle a feketehumor és a dráma egyvelege.