Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Csúcsra törő motorsport tapasztalatok a hétköznapi autókba integrálva

A Toyota motorsport tevékenységének alapvető célja az egyre jobb közúti autók fejlesztésének elősegítése

A kétségkívül aranykorát élő (tavaly a Rally Világbajnokság, a Hosszútávú Világbajnokság és a Tereprally Világbajnokság konstruktőri világbajnoki címét is elhódító) TOYOTA GAZOO Racing a múlt héten több mint 300 vezető európai médium részvételével tartott nagyszabású sajtóeseménye, a Kenshiki Fórumon bemutatta az autófejlesztés egyedülálló motorsport-alapú megközelítésének eredményeit és lehetőségeit. Az eseményen elhangzott, hogy az izgalmas GR Yaris M Concept a fejlesztés alatt álló új, középmotoros, 2,0 literes, soros négyhengeres, turbófeltöltős motort hivatott bemutatni, de elárulták az is hogy a versenyistálló a gyökerekhez visszatérve a Nürburgringi 24 órás versenyen is rajthoz áll egy a GAZOO Racing Direct automata sebességváltójával szerelt GR Yarissal. Leleplezték emellett a kompromisszumok nélküli GR Yaris Aero Package prototípust is, amely optimalizált aerodinamikával, függőleges kézifékkel és még jobb menetteljesítménnyel mutatkozik be, és megtekinthető volt a GR Supra A90 Final Edition is amely a teljesítmény és a vezetési élmény legmagasabb szintjét hozza el a Supra legújabb generációjához.

TOVÁBBI KAPCSOLÓDÓ FOTÓK >>>

A TOYOTA GAZOO Racing (TGR) legújabb projektjei továbbfejlesztik a már létező ikonokat és táplálják a motorsport iránti szenvedélyt, miközben visszatérnek a gyökerekhez, hogy egyre jobb autókat készítsenek a motorsportokban való szereplés segítségével. A 2007-es alapítása óta a TGR azt a filozófiát valósítja meg, hogy a járműveket extrém kihívások elé állítja a motorsportban, ahol a technológiát a végsőkig tesztelik, a csapattagok pedig a csapatmunka és a problémamegoldó gondolkodásmódot fejlesztik. A Nürburgringről indult TGR ezt a filozófiát globális színpadra vitte, és világbajnoki címeket nyert rally, hosszútávú és tereprally versenyeken, és tavaly újabb mesterhármast gyűjtött be, ami az FIA gyártói címeket illeti.

A 2025-ös évre a TGR még látványosabb kihívások elé állítja magát ezzel a kompromisszumot nem tűrő megközelítéssel, valamint a technológia és az emberek továbbfejlesztésére vonatkozó elképzelésével. Mindezt új, a határokat még inkább feszegető projektekkel. Amikor Akio Toyoda – más néven Morizo mesterpilóta – és pilótamentora, Hiromu Naruse mesterpilóta 2007-ben létrehozta a GAZOO Racinget, a Nürburgring 24 órás hosszú távú versenyt választották a legjobb terepnek filozófiájuk bizonyítására, miszerint „az utak embereket építenek, az emberek pedig autókat”. Hat év szünet után a TGR 2025-ben visszatér a Nürburgringre, és először egyesül a ROOKIE Racinggel, azzal a magáncsapattal, amelyet azért hoztak létre, hogy egyre jobb autókat készítsenek, és a különböző versenyzők képességein és elkötelezettségén keresztül fejlesszék az emberi erőforrásokat. A két szervezet TOYOTA GAZOO ROOKIE Racing (TGRR) néven fog versenyezni a Nürburgring Langstrecken Serie (NLS) és a Nürburgring 24 órás versenyeken, valamint a japán Super Taikyu sorozatban.

A TGRR az újonnan kifejlesztett GAZOO Racing Direct Automatic Transmission (DAT) sebességváltóval felszerelt GR Yarisszal fog versenyezni. Ezt a megoldást – amelyet úgy alkottak meg, hogy automatikusan ultragyors visszaváltásokkal segítse a vezetőt abban, hogy a kormányzásra, a fékezésre és a gyorsításra tudjon koncentrálni – még tovább finomítják majd a versenyek során. Eközben a középmotoros GR Yaris M Concept egy fejlesztés alatt álló 2,0 literes, soros négyhengeres, turbófeltöltős erőforrást kapott. Ez az új motor a teljesítmény és a hatékonyság határait feszegeti, rendkívül kompakt méretei pedig hozzájárulnak az alacsony tömegközéppont kialakításához. A középmotoros elrendezést alkalmazva a GR Yaris M Concept a súlyelosztás és a tömegközéppont tekintetében is előnyökre tehet szert, ami élesebb kanyarképességeket tesz lehetővé. A 2025-ös Super Taikyu sorozatban végzett intenzív teszteléssel a TGRR célja, hogy megvalósítsa a „vezetőközpontú” autógyártást, amelynek során a járműveket addig hajtják, míg el nem romlanak, majd a versenyzés szélsőséges körülményei között javítják, alaposan megvizsgálva a Morizótól, a hivatásos versenyzőktől és a közúti vezetőktől érkező visszajelzéseit. Egy másik, a versenypályán született koncepció tovább hangsúlyozza a TGR elkötelezettségét az egyre jobb autók iránt. A GR Yaris Aero Package modellt az autók, az autósport és a vezetés iránti szenvedély ihlette. A GR Yaris esetében a „vezető az első” megközelítés azt eredményezi, hogy a tesztpályán vagy a versenyen szerzett minden tapasztalat közvetlenül beépül a járműfejlesztési lépésekbe. Az eredmény egy olyan koncepció, amely új, nagy teljesítményű aerodinamikai frissítéseket tartalmaz, amelyek a stílus tekintetében is figyelemfelkeltő módosításokat jelentenek.

A kézzel állítható szögű hátsó szárny lehetővé teszi a vezető számára, hogy a körülmények függvényében változtassa a leszorítóerő szintjét. A vezető számára az új, első sárvédő mögötti nyílásokkal érhető el markánsabb tapadásérzet, amelyek segítenek a megfelelő légáramlást elérni. Az aerodinamikai teljesítményt tovább optimalizálják a hátsó lökhárító mindkét oldalán alul található új szellőzőnyílások, amelyek a hátsó kerékjárati burkolat felől érkező légáramlást optimalizálják. Eközben a motorháztetőn egy motorsport stílusú szellőzőnyílás javítja a hűtést, és nem mellesleg egy függőleges kézifékkar is került az autóba. Míg a TGR a GR Yarisszal továbbra is kutatja a különböző technológiákat és újraértelmezi a teljesítményt a motorsportban, addig a GR Supra jelenlegi generációja az A90 Final Editionnel éri el a csúcsot. Ez a különleges kiadás – amely már megrendelhető – a vásárlók számára az erő, az agilitás és a precizitás izgalmas keverékét kínálja, amelyet számos motorsport ihlette módosítással egészítettek ki a még nagyobb izgalom érdekében. A hajtáslánc módosításai a teljesítményt 340 lóerőről (250 kW) 441 lóerőre (324 kW), a forgatónyomatékot pedig 500 Nm-ről 571 Nm-re növelték. Ez még jobb gyorsulást és reakciókat eredményez, míg a végsebességet 20 km/órával, 270 km/órára emelték. A kanyarképességek az új karbon vezetőülésből a végsőkig fokozhatók az olyan fejlesztéseknek köszönhetően, mint az állítható csillapítású KW felfüggesztés, a közvetlenebb kormányzás, az új 19” Brembo perforált fékek és a szélesebb, nagy tapadású gumiabroncsok.

A TOYOTA GAZOO Racing célja a különböző fejlesztésekkel az is, hogy hozzájáruljon a karbonsemleges mobilitás lehetséges megoldásaihoz, valamint a motorsport fenntartható és izgalmas jövőjéhez. A TGR a versenyzésen keresztül fejleszti az alternatív hajtásláncokat és üzemanyagokat, támogatva a Toyota többutas stratégiáját, amely lehetővé teszi az ügyfelek számára a károsanyag-kibocsátás csökkentését, bárhol is éljenek. A TGR valamennyi világbajnoki versenyén fenntartható üzemanyagokkal áll rajthoz: a Rally Világbajnokságon a GR YARIS Rally1 és a Hosszútávú Világbajnokságon a GR010 HYBRID 100 százalékban megújuló bioüzemanyagokat használ. Még a kimerítő Dakar Rallyn is 70 százalékban megújuló összetevőkből álló üzemanyagot vezetett be a TGR a Repsollal való partnerség révén. A Rookie Racing által a GR Corolla H2 versenyautóval és annak hidrogénmotorjával bevezetett innovációkra építve a TGR a GR Yaris H2 és a GR H2 Racing Concept prototípusok megalkotásával a rally és a versenyzés lehetséges hidrogénes jövőjét is bemutatta.

A TGR 2025-ben is ragaszkodik elkötelezettségéhez az emberek és technológiák fejlesztése iránt az autósportban, továbbfejlesztve filozófiáját, miszerint az izgalmas kihívásokon és a vezetőközpontú megközelítésen keresztül egyre jobb autókat készít.

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!