Cselekedni ma kell, mert 20 év múlva már késő lehet
Idén 15. éve került meghirdetésre a Magyar Üzleti Felelősség Díja, a CSR Hungary Díj, melynek célja azoknak a Magyarországon működő cégek, vállalatok népszerűsítése, amelyek a felelős és fenntartható üzleti modell meghonosítására törekednek. A független szakmai zsűri által odaítélt díjat immár második alkalommal nyerte el a HELL cégcsoport: idén a vállalat új csomagolásmentes technológiája, a vezetékes vízből prémium minőségű és tisztaságú vizet előállító Floewater kapta meg a CSR Hungary Díjat a Legjobb innováció a körkörös gazdaságért kategóriában.
A HELL ENERGY-nél a fenntarthatóság nemcsak elméleti szinten része a vállalati filozófiának, hanem stratégia épül rá, és az valódi tettekben mutatkozik meg.
A cégcsoport azt vallja, hogy globális kiterjedésű vállalatként feladata megtalálni azokat a megoldásokat, amelyekkel környezeti hatásait minimalizálni tudja, és azokat a lehetőségeket, amelyekkel értéket teremt külső és belső érintettjei számára. Éppen ezért a HELL üzleti tervének építőköveit olyan fentarthatósági elvek és ambíciók alkotják, amelyek nem a távoli jövőre tesznek hangzatos kijelentéseket, hanem olyan célkitűzések, amelyek átlátható, hiteles, pénzügyi és környezetvédelmi szempontból életképes megoldásként szolgálnak már most. Ezek hatékonyságát a cég folyamatosan méri, valamint az aktuális elért teljesítményről éves rendszerességgel jelentést is tesz.
A cégcsoport stratégiája azon alapul, hogy először a belső folyamatokat kell optimalizálni a körforgásos és fenntartható működés érdekében, és csak utána lehet a fogyasztókat is arra bíztatni, hogy fenntartható módon éljenek és felhagyjanak korábbi, a környezetre káros szokásaikkal.
Ennek szellemében alakult át a cégcsoport portfóliója, végtelenszer újrahasznosítható aludoboz csomagoláson alapuló termelési rendszere, épült meg saját dobozgyára, melyben 2020-tól kiemelkedően magas újrahasznosított tartalommal és alacsony szénlábnyommal rendelkező alumíniumot használnak valamennyi doboz gyártásához, és a gyártáshoz szükséges energiaigényt is 100% megújuló energiával fedezik.
A HELL ENERGY hosszú távú fenntartható fejlődési programjának köszönhetően folyamatosan növelte portfóliójában az aludobozos termékek arányát, így 2020-ban termékeinek már több mint 95 százaléka alumíniumdobozban került forgalomba.
Ezeket az elért eredményeket díjazta már tavaly is a Magyar Üzleti Felelősség Díj, a CSR Hungary Díj. A független szakmai zsűri a Legjobb innováció a körkörös gazdaságért kategóriában ítélte meg az elismerést a HELL ENERGY cégcsoportnak a legalább 60%-kal kisebb karbonlábnyommal rendelkező aludobozok gyártásáért és használatáért a teljes termékportfólióban, hiszen ezek a lépések példaértékűek az egész iparág számára.
A fejlesztés azonban itt nem állt meg, a csomagolóanyaghoz fűződő termékinnováció egy következő szintre helyezte a cégcsoport azzal, hogy 2021-ben bemutatta a Floewater technológiát, mely a modern és fenntartható vízfogyasztást teszi lehetővé, csomagolásmentes megoldásával.
“A környezettudatosság és egészségmegőrzés érdekében úgy éreztük, a vízfogyasztásnál is példát kell mutatnunk, nem csak az energiaital és üdítőital kategóriában. Magyarországon a vezetékes hálózat által biztosított ivóvíz nagyon jó minőségű és olcsó, így teljesen felesleges palackokkal és szállítással terhelni a környezetünket, hiszen csomagolás nélkül, mindenki számára elérhetően ott a csapvíz. Olyan megoldást kerestünk, amely csomagolásmentesen prémium minőségű ivóvizet biztosít az ország minden pontján, mert hiszünk abban, hogy ha megoldható a vízfogyasztás mindenki számára hulladék termelés nélkül, akkor ez a helyes út. Ezt nyújtja a Floewater, és örülünk annak, hogy a CSR Hungary Díj bírái is így látják, új márkánk megérdemli ezt a rangos elismerést.” – mondta el a díjkiosztón Mihály Eszter, a HELL ENERGY cégcsoport CSR menedzsere.
Nem mellesleg a HELL-nél jelenleg is fut egy pilot projekt, mellyel vásárlóikat segítik abban, hogy megismerjék: az alumíniumdoboz értékes, és megfelelő helyre dobva a legkönnyebben, leggyorsabban újrahasznosítható csomagolás. Legújabb fenntarthatósági kampányuk célja nemcsak az, hogy a speciális közterületi szelektív aludobozgyűjtő pontokon keresztül rászoktassák az embereket a közterületen is az aludobozok szelektív gyűjtésére, hanem az is, hogy megmutassák, ezzel a kis mozdulattal most segíteni is tudnak, hiszen az összegyűjtött aludobozokból kerékpárok készülnek, melyeket hátrányos helyzetű gyerekeknek juttatnak el az Igazgyöngy Alapítványon keresztül.