Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Csak részleges előrelépés történt az álhírek elleni online fellépésben

Bajnok Artúr, az MTI tudósítója jelenti:
     Mindössze részleges előrelépést értek el az álhírek visszaszorításában az utóbbi évben a legnagyobb online platformok, például a Facebook, a Google és a Twitter – közölte kedden az Európai Bizottság.

    „A kiterjedt, automatizált propaganda és dezinformáció továbbra is jelen van. Többet kell tenni ez ellen, nem fogadhatjuk el ezt új normaként” – emelte ki közös közleményében Vera Jourová igazságügyért, Marija Gabriel digitális társadalomért és Julian King biztonsági unióért felelős EU-biztos.


    Méltatták az érintett cégek elkötelezettségét az átláthatóság, illetve a kutatókkal, a tényellenőrzőkkel, a tagállamokkal való együttműködés mellett. Ugyanakkor rámutattak, hogy jelentős eltérések vannak a vállalatok eredményei között, az általuk közzétett értékelések pedig nem adnak igazán képet a foganatosított intézkedések hatásairól, továbbá a rendszeres adatközlés is elmaradt a részükről.


    Jelentésében a Facebook például arról számolt be, hogy 2019 első negyedévében mintegy 2,2 milliárd hamis profilt távolított el, csaknem kétszer annyit, mint egy évvel korábban. Azt nem tudni, hogy ezek közül hányat regisztráltak az Európai Unióban.


    Az általános kiértékelés eredményét a jövő év elején ismertetik majd a tervek szerint.


    A brüsszeli testület tavaly egyfajta önkéntes magatartási kódexet állított össze a közösségi média szereplőire vonatkozóan, amely az aláírók, köztük a Facebook, a Google, a Microsoft, a Mozilla és a Twitter számára határozottabb fellépést írt elő az álhírek terjedése ellen.


    Korábban arra figyelmeztetett a bizottság, hogy amennyiben ez az önkéntes megközelítés kudarcot vall, akkor törvényileg szabályozhatják a területet. A hamarosan hivatalba lépő új testület leendő vezetője, Ursula von der Leyen is ígéretet tett a digitális platformok működésének szigorítására 2020 végéig. Szakemberek szerint ez nagy küzdelemnek ígérkezik az ellenérdekelt felek között.