Circuit des Yeux a levegőben úszva harangozza be új albumát
Megérkezett a második dal és videóklip Circuit des Yeux, vagyis Haley Fohr, amerikai énekesnő-zeneszerző október 22-én megjelenő, „-io” című lemezéről, mely egyben a Matador Records kiadós debütálása is. A „Sculpting the Exodus” címre keresztelt szerzemény lélekemelő hangszerelésével és a művésznő egyedi orgánumával tökéletes ízelítőt ad az ambíciózus albumból. A felvétel klipje, akárcsak a korong borítója, Chicagóban készült egy különleges forgatás alkamával: Haleyt Talin Chat, a The Mandalorian című sorozat kaszkadőr koordinátora képezte ki, hogy aztán a kamera előtt felfüggesztve, majd szabadesésben lebeghessen a levegőben.
Az énekesnő így nyilatkozott új daláról: „Hogy mi is az a ‘Sculpting the Exodus’? Odaadás. Egy kút. A nagymamám, amint hospice ellátásba vonul, és vonaglik a fájdalomtól. A valóság, ami felrobban egy homokból épült szigeten. Depresszió, és a mély gyász elszigeteltsége. Saját magam foglyául estem, és semmi másba nem kapaszkodhattam, csak a múltbeli énjeim visszhangjaiba. Néhány hang itt, néhány hang ott. Az ujjaim akkor is működtek, amikor már semmi más nem tudott. Én pedig arról fantáziáltam, hogy hátra hagyok mindent.”
Nézd meg az új videóklipet itt »
Nézd meg az album első kislemezének videóklipjét itt »
Circuit des Yeux egyébként a chicagói zenei közösség elismert alakja, a De Stijl, a Thrill Jockey és a Drag City kiadók szárnya alatt három elismert albumot is kiadott már, és körbeturnézta a világot. Az „-io” azonban az ígéretek szerint életműve eddigi legdíszesebb és legkidolgozottabb alkotása – olyan kompozíciók halmaza, amelyek szinte túlvilági, négy oktávos hangterjedelmét ültetik egy 24 tagú vonós-, réz- és fúvós zenekar közepébe. Az albumot tavaly ősszel vették fel a chicagói Electrical Audio stúdióban, és Marta Salogni (Bjork, Holly Herndon) keverte, de a munka oroszlánrészét az énekesnő megtartotta magának. A személyes veszteségek nyomán íródott és a járvány közepette rögzített lemez „feltérképezi a bánat földrajzát egy olyan helyen, ahol mindennek mindig vége szakad”. Míg Haley Fohr zenéje sosem volt hiányos ambícióban, ezek a dalok a korábbiaknál is ragyogóbbak és briliánsan furcsák.