Céltudatosság jellemzi a pályakezdő fiatalokat
Ezrek látogattak el a hibrid Műegyetemi Állásbörzére
Várakozásokon felül teljesített az 51. Műegyetemi Állásbörze, amely közel 20 ezer látogatót vonzott a két nap alatt. Legtöbben az interaktív programokat keresték fel a több mint 2000 négyzetméteres területen, ahol csaknem 150 kiállító várta a pályakezdő fiatalokat.
Közel 20 ezer látogató volt kint a helyszínen, a legforgalmasabb órákban több mint 4 ezren érdeklődtek állások iránt. A muegyetemiallasborze.hu oldalon a jelenlegi állás szerint közel 500 új regisztráció történt, de ez folyamatosan növekszik, hiszen az állásajánlatok a rendezvényt követően is aktívak.
Célirányos álláskeresők, kéznél az önéletrajz
A legnagyobb kereslet az informatikai, villamosmérnöki és gépészmérnöki állások terén volt, azonban számtalan más és színes palettájú állásokra is jelentkezhettek az érdeklődők. Az összes kitelepülő cég elsődleges célja a munkaerőtoborzás volt, és csak másodlagos az ismeretség szerzése, ami azt bizonyítja, hogy elegendő betöltésre váró pozíció van.
„Öröm az, hogy a látogatottságunkat mérve bebizonyosodott, érdeklődők is bőven akadnak. Több kiállító is jelezte, hogy az elmúlt évekhez képest, most sokkal célirányosabban keresték fel őket a látogatók. Felkészültek voltak, a legtöbben önéletrajzzal és kérdésekkel érkeztek. Sok cég egyéni rekordokat döntött látogatottságban és állásjelentkezésben egyaránt. Volt olyan, aki ősszel már biztosan nagyobb standdal érkezik a börzére. Illetve, amit sokan kiemeltek, hogy különösen örültek a látogatók sokszínűségének” – mondta hozzá Orbán Balázs, a Műegyetemi Hallgatói Kft. ügyvezető igazgatója.
Podcastot is indítottak
Az idei Állásbörzének több újítása is volt, mind a bevezető kampányidőszakban, mind a helyszínen. Idén előszőr csendült fel a börze rádió, ahol közérdekű közleményeket és rádióspotokat hallhattak a résztvevők, de elindították a Keress jól! című podcast csatornát is, amelyben egyetemi professzorokkal, volt egyetemi hallgatókkal és céges partnerekkel beszélgettek a sikerről.
„Közel ezres hallgatottságot ért el eddig a podcast, a stúdió egyébként ki is települt a börze első napján, ahol újabb felvételek készültek a kitelepülő cégek és hallgatói szervezetek képviselőivel. A tavalyi börzéhez hasonlóan idén is kivetítettük az online előadásokat, hogy a helyszínen résztvevők is láthassák és hallhassák ezeket. Ami viszont újdonságnak számít, hogy először szerveztünk helyszíni interaktív előadásokat” – mondta Orbán Balázs, a Műegyetemi Hallgatói Kft. ügyvezető igazgatója, aki hozzátette nagyon jó visszhangja volt a megváltozott arculatnak is.
„A látogatók és kiállítók szerint is szükséges volt már a váltás. Olyan visszajelzéseket kaptunk, hogy nagyon fiatalos és modern, sokaknak tetszett a színösszeállítás is. A legfrappánsabb visszajelzés az volt, hogy akár közösségépítő ereje is lehet az új arculatnak és logónak.”
Érdemes most is felnézni az Állásbörze honlapjára, mert jelenleg 1747 aktív állásajánlat van, ezekre eddig 2527 jelentkezés történt. A tervek szerint a börze ősszel folytatódik.