Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Cannes, Hongkong, Dél-Korea és magyar filmek

Szeptember 1. és 9. között a CineFest Miskolci Nemzetközi Filmfesztivál Kitekintő szekciója két magyar remekművel, továbbá Cannes nyitófilmjével – amely egyben a CineFest nyitófilmje is – és Arany Pálma-díjasával vár. A Hongkongi Nemzetközi Filmfesztivál jóvoltából ugyancsak ebben a szekcióban hat kiemelkedő hongkongi alkotás látható, továbbá három dél-koreai mozi segít elmerülni a kortárs ázsiai mozi legkiválóbb darabjaiban.

A CineFest nyitófilmje egyenesen a 2023-as Cannes-i Filmfesztiválról érkezik Miskolcra: Jeanne Du Barry – A szerető egyben Johnny Depp nagy visszatérése, és hosszú ideje első európai filmje. Jeanne Vaubernier, a munkásosztálybeli nő (Maïwenn, a film rendezőjének alakításában), elszántan igyekszik feljebb emelkedni a társadalmi ranglétrán, és bájait felhasználva próbál kitörni nyomorúságos helyzetéből. Szeretője, du Barry gróf, aki Jeanne szerelmi intrikáinak köszönhetően gazdagodott meg, szeretné bemutatni őt a királynak, és a befolyásos Richelieu hercegen keresztül szervezi meg a találkozót. A találkozás messze felülmúlja a várakozásait: XV. Lajos (Depp) és Jeanne között első látásra botrányos szerelem szövődik.

A világ legrangosabb filmfesztiváljának fődíját, a Cannes-i Arany Pálmát elnyerő Egy zuhanás anatómiája a CineFest zárófilmje. A lélektani krimiben Sandra (Sandra Hüller – Toni Erdmann) idillinek látszó élete kártyavárként omlik össze. A sikeres német írónő francia férjével és látássérült gyerekükkel élnek a francia Alpok egyik kis falujában. A férfi váratlan halála után nem egyértelmű, hogy baleset, öngyilkosság vagy gyilkosság történt. Sandra ezért a rendkívül megterhelő nyomozás és tárgyalás középpontjába kerül. A már-már hitchcocki hagyományokat követő filmben az eseményeket végig a feleség szemszögéből követjük, miközben a néző számára is kérdéses az ártatlansága. Az Egy zuhanás anatómiája azonban sokkal több bűnügyi történetnél: Justine Triet rendezőt elsősorban a házasság, és alapvetően az emberi kapcsolatok legmélyebb rétegei érdeklik.

Reisz Gábor első nagyjátékfilmje, a VAN valami furcsa és megmagyarázhatatlan hatalmas közönségsiker volt a CineFesten, valamint elnyerte a fesztivál nagydíját, a Zukor Adolf-díjat. Éppen ezért igazán örömteli hír, hogy a magyar közönség itt láthatja először legújabb, Magyarázat mindenre című alkotását. A film főszereplője a gimnazista Ábel. Az érettségire kellene készülni, de épp most ébredt rá, hogy szerelmes legjobb barátjába, Jankába. Ő is reménytelenül szerelmes, csak éppen a történelemtanárukba, Jakabba. A fiú történelemérettségije országos botrányba torkollik, a véleménykülönbségek megosztják az egész környezetét, sőt az országot is. A Magyarázat mindenre világpremierje a CineFesttel párhuzamosan zajló Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon lesz.

Einspach Gábor sikeres galériatulajdonos és kortárs műgyűjtő, a budapesti művészeti világ egyik meghatározó szereplője. Amikor megtudja, hogy hasnyálmirigyrákban szenved, a betegségben nem a tragédiát, hanem a lehetőséget látja a teljes újrakezdésre. Miközben folytatja a fizikailag őt egyre jobban igénybe vevő kezeléseket, megpróbálja újraértelmezni a saját életét, valódi céljait, és a teljes környezetével való kapcsolatot. A nagy sikerű Anyáim története társrendezője, Dér Asia a kezelés legelejétől fogva követi Gábor mindennapjait a Nem halok meg című alkotásban, amelynek világpremierje nem sokkal a CineFest után, egy A-kategóriás fesztiválon lesz. Dér egy különleges ember szellemi és fizikai vívódásainak legmélyére ásva teszi fel a kérdést, vajon teljesíteni tudja-e Gábor a kitűzött céljait. A film producerei, Szakonyi Noémi Veronika és Vincze Máté Artur tavaly megkapták a Zukor Adolf-díjat a Hat hét című filmjükért, így a Nem halok meggel máris visszatérnek a fesztiválra!

A Hongkongi Nemzetközi Filmfesztivállal partnerségben a CineFest a Kitekintő válogatás részeként idén hat kiemelkedő hongkongi alkotást mutat be. Az Őrült világban egy esős éjszakán egy jós megpróbál segíteni egy prostituáltnak, de a férfi néhány perces késéssel érkezik hozzá, és kénytelen végignézi a nő haláltusáját. A véletlen odasodorja Siu Tung-ot is, aki megbabonázva bámulja a holttestet. Amikor a jós meglátja a jövőt és rájön, hogy Siu Tung hamarosan gyilkosságot követ el, úgy dönt, hogy szembeszáll az elkerülhetetlennel. Az utca napos oldalában egy menekült kisfiúnak egy helyi taxisofőr segít elszökni Hongkongból. Apa-fiú kapcsolat alakul ki közöttük, mígnem a fiú rájön, hogy a taxis valójában a valódi apja gyilkosa. A Csak a holttestemen keresztül című filmben egy lakóparkban az egyik éjszaka a tulajdonosok holttestet találnak, így minden adott lesz ahhoz, hogy elszabaduljon a pokol. A Ki nem hunyó fények egy középkorú özvegyasszony szívszorító története, aki férje utolsó kívánságát szeretné teljesíteni, és ezért újra alkot egy legendás, már lebontott neonreklámot. A Rossz lelkiismeretben egy ügyvéd megpróbálja kiszabadítani hosszú időre bebörtönzött ügyfelét, hogy jóvátegye saját korábbi szakmai hibáját. A Fényes nappalban egy hírügynökség fülest kap egy fogyatékkal élőket gondozó otthon lakóival szembeni visszaélésekről. Hogy leleplezzék az otthon törvénytelenségeit, az egyik oknyomozó riporter beépül a páciensek közé.

A Kitekintő dél-koreai fókuszában idén három, hazájában nagy sikert aratott alkotás várja az érdeklődőket a Koreai Filmművészeti Akadémia (KAFA) megalapításának 40. évfordulója alkalmából, a Koreai Kulturális Központ közreműködésével. A Mentsétek meg a zöld bolygót! című 2003-as sci-fiben az űrlények a Föld elfoglalását tervezik, és magukat politikusoknak, üzletembereknek álcázva már itt is vannak. Legalábbis egy fiatal férfi szerint, aki a világ önjelölt megmentőjeként akcióba lép: elrabolja a vezetőket, hogy vallomásra bírja őket. A nomádok hangja: Korjo Arirang című dokumentumfilm története 1937-re nyúlik vissza, amikor Sztálin az orosz Távol-Kelet közel kétszázezer koreai lakosát deportálta Kazahsztánba és Üzbegisztánba. Köztük volt a vlagyivosztoki Korjo Színház társulata, akik eldöntötték: megmentik és megőrzik saját kultúrájukat az új hazában. Az 1998-ban készült Karácsony augusztusban szívszorító történet egy harmincas éveiben járó fotósról, aki megismerkedik egy bájos, fiatal nővel. Amikor a férfi megtudja, hogy halálos beteg, inkább bezárja az üzletét és nyom nélkül kilép a lány életéből, hogy megkímélje a gyász fájdalmától.

A filmekre az elővételes jegyvásárlás már megkezdődött a jegy.cinefest.hu oldalon.