Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Bírságoktól menti meg a cégeket az új magyar startup

Jó titkárnőként kezelik a fontos iratokat és nem hagyják, hogy megfeledkezzünk a határidőkről



Ellenőrzések során az esetek 70 százalékában találnak szabálysértéseket a munkaügyi és munkavédelmi hatóságok. A legtöbb büntetés azonban könnyen elkerülhető lenne, ha a cégek jobban odafigyelnének a hivatalos dokumentációk kezelésére és a határidők betartására – erre nyújt megoldást a Mubi nevű új magyar startup fejlesztése. A cég felhőalapú rendszere nem csak tárolja, hanem elemzi is a feltöltött dokumentumokat, sőt emlékeztetőket küld, ha feladatunk van velük – akárcsak egy jó titkárnő.

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) minden magyar vállalkozást jogosult ellenőrizni, hogy megfelelően betartják-e a munkaügyi és munkavédelmi előírásokat. Az interneten már fellelhetőek az ITM legfrissebb, 2020. első félévi ellenőrzési tapasztalatairól szóló jelentései. Ezek alapján a munkavédelmi hatóság emberei az ellenőrzött munkavállalók 71,7%-ánál találtak szabálytalanságokat.Árnyalatnyival jobb képet mutatnak a munkaügyi ellenőrzések: ott a foglalkoztatók 70%-ánál tártak fel munkaügyi jogsértéseket.

Ezek a szomorúan magas számok adták az ötletet a Mubi nevű új magyar startuphoz. A cég alapítója, Tóth Máté második generációs munkavédelmi szakmérnök, aki úgy látja, a büntetések többsége egyszerűen a cégek hanyagságára vezethető vissza.

„Sokkal kevesebb cég bukna meg az ellenőrzéseken, ha precízen vezetnék a hivatalos dokumentációkat és egy naptárban vezetnék a fontos határidőket, lejáratokat” – mondta Tóth Máté, akinek fejlesztése már a tesztidőszak alatt több milliónyi bírságtól óvta meg a felhasználóit.

mubi.hu egy felhő alapú rendszer, ahol átláthatóan, kategóriák szerint tárolhatunk minden dokumentációt, ami a munkához, a munkavédelemhez, a környezetvédelemhez és a tűzvédelemhez kapcsolódik. Sőt mi több, a rendszer – akárcsak egy valódi titkárnő – szem előtt tartja a határidőket is: többek között értesítést küld, akárhányszor esedékessé válik az alkalmazottak orvosi vizsgálata, vagy épp a tűzvédelmi érvényesség megújítása. Egyszóval kézben tartja mindazt, ami a legtöbbünk esetében meghaladja a kapacitásunkat, és gyakran a memóriánkat is próbára teszi.

“Ez magyar viszonylatban teljesen új megközelítés. Az eddigi rendszerek legfeljebb egy-egy modult fedtek le a nálunk megtalálható hatból. A Mubi ezekkel ellentétben mindenre kiterjed, így páratlan a magyar piacon” – mondja Tóth Máté. – “Az egyik célkitűzésünk a rendszer folyamatos fejlesztése, hogy minél magasabb szinten tudjuk szolgálni a cégek munkabiztonsági előírásoknak való megfelelését.

Először a felhasználó dolga feltölteni mindent, ami fontos lehet: a munkavállalók, gépek, munkaeszközök adatait. Ha mindezt a jogszabályi előírásoknak megfelelő formában visszük be, akkor tulajdonképpen már hátra is dőlhetünk: nincs más dolgunk, hiszen a heti és havi értesítések időben figyelmeztetnek minden esetleges teendőre.

A heti értesítések arra hívják fel a figyelmünket, ha netán egy-egy dokumentum hiányzik, vagy ha valamilyen dokumentum le fog járni – erre a rendszer már 1 hónappal előre figyelmeztet. A havi értésítések ugyanakkor emlékeztetik a munkáltatót olyan dokumentumok feltöltésére is, amelyekről könnyen megfeledkezhet. Ilyenek például az új munkavállalók vagy gépek munkavédelmi szempontoknak való megfelelését igazoló dokumentumok. Ide tartoznak az alkalmazottak orvosi vizsgálatait, vagy épp a munkavédelmi oktatás elvégzését igazoló iratok, de az esetlegesen bekövetkezett balesetek nyilvántartásba vétele is.

Nem csak a cégvezetők, az általuk meghatalmazottak is betekintést nyerhetnek a feltöltött iratokba. Sőt: külön profilról tölthetnek fel dokumentumokat a munkavédelmi szakemberek is. Minden szakterület fel tudja tölteni a saját dokumentációit, így a gépfelülvizsgálók, a környezetvédelmi, tűzvédelmi megbízottak is – méghozzá úgy, hogy kizárólag a maguk területéhez kapnak hozzáférést, minden egyéb céges adat rejtve marad előttük. A webes asszisztens így a GDPR elveinek is maradéktalanul megfelel. 

A Mubi a sokszáz embert foglalkoztató nagyvállalatok mellett a mikro- kis- és középvállalkozások számára is használható, költséghatékony megoldás.