Bárki zsebre vághatja a világ legfejlettebb önvezető járművét

A Hot Wheels egy egyedülálló modellel bővítette felnőtt gyűjtőknek szánt sorozatát, a Boulevard termékcsaládot. A frissen kiadott kisautót arról a GR Supráról mintázták, amelyet gyártója, a Toyota fantasztikus képességekkel vértezett fel.

EXKLUZÍV GR SUPRA PODCAST ÉS VIDEÓ >>>

1968-ig a legtöbb játékautó-gyártó arra törekedett, hogy modelleik minél pontosabban adják vissza egy-egy létező jármű dizájnját. Aztán megjelent a színen a Hot Wheels, és minden megváltozott: a márka kifejezetten extravagáns, különleges modelleket tervezett és gyártott, amelyek szokatlan arányokkal, hatalmas kerekekkel, vad színvilággal csábították magukhoz az ifjú vásárlókat. Noha az elmúlt évtizedekben kibővült a márka portfoliója, a Hot Wheels továbbra is lenyűgöző, meghökkentő, átlagtól eltérő típusaival uralja a piacot.

Ezek után első pillantásra sehogy sem fér bele a játékgyártó kínálatába a Toyota GR Supra, az ikonikus sportautó ötödik generációja, amely több mint másfél évtizedes szünetet követően 2019-ben tért vissza a Toyota palettájára. Ha azonban tüzetesebben megnézzük a Hot Wheels 2022-es Boulevard szériájának elemeként kiadott, rendkívül részletes kidolgozású kisautót, feltűnik az oldalán a Toyota fejlett technológiai kutató intézetének, a TRI-nek (Toyota Research Institute) a logója.

Ilyen autóból azonban csak egy létezik: az a másfél évvel ezelőtt bemutatott technológiai prototípus, amelyen a TRI mesterséges intelligencia alapú önvezető rendszerének egy különleges funkcióját tesztelték és fejlesztették. Az autót ugyanis megtanították arra, hogy a gáz, a fék és a kormánymű megfelelő, automatikus kezelésével hogyan tudja elveszíteni a tapadását, majd ezt követően fenntartani ezt a csekély tapadású állapotot – egyszóval, hogy drifteljen.

Az autó próbaköreiről készült videó annak idején bejárta az egész világot, és hatalmas szenzációnak számított, bár a nézők jelentős része nem értette, mi értelme egy driftelni képes robotautónak. Nos, a TRI nem sportteljesítményként, és nem is autós mutatványként tekintett a projektre: az volt a céljuk, hogy megtanítsák a mesterséges intelligenciát arra, hogy lehetőleg a megcsúszás előtt felismerje a közelgő tapadásvesztést, és képes legyen biztonságosan megoldani az ebből fakadó veszélyhelyzetet.

A TRI-matricás Toyota GR Supra tehát minden, csak nem hétköznapi, józan autó.

Akár a jövő mobilitásának egyik kiindulási pontjaként tekintünk rá, akár a modern számítógépek megdöbbentő képességeinek (nem is olyan) kissé ijesztő képviselőjeként könyveljük el, helye van a Hot Wheels portfoliójában.

Fotók: CarsCoops, YouTube