Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Az új Honda Monkey 125

Összegzés

A Honda zsebcirkálója 2025-ben is készen áll arra, hogy mosolyt csaljon a motorosok arcára. Egyhengeres, léghűtésű, 124 cm3-es motorja, ötfokozatú váltója, erős acélváza, fordított teleszkópvillája, 12”-os kerékgarnitúrája és IMU-vezérelt blokkolásgátlója garancia a hatékony, környezetbarát, örömteli motorozásra, miként a minden elemében LED világítás és a folyadékkristályos műszeregység is arról árulkodik, hogy prémium modellel állunk szemben. Idén három megújult, kéttónusú retró színkombinációban rendelhető meg a Honda aprócska motorja. 

Bevezetés 

Noha a hetvenes évek ikonikus járműveként tartják számon, az első Honda Monkey már 1961-ben napvilágot látott. Eredetileg a tokiói Tama Tech vidámparknak készült, de olyan nagy népszerűségre tett szert, hogy idővel a – szintén 49 cm3-es – közúti változat fejlesztésének is hozzáláttak a Honda mérnökei. Az 5”-os, rugózás nélkül kerekekkel felszerelt, sorozatgyártású változat 1963-ban érkezett meg az európai és az amerikai kereskedésekbe, s igen sikeresnek bizonyult, ugyanis a jellegzetes formavilág, a krómozott üzemanyagtartály és a chopperes kormány a szélesebb közönség tetszését is elnyerte. 

Közkedveltségéhez a rendkívül kis tömeg, a karcsú felépítés és a magával ragadó vezetési élmény is nagyban hozzájárult, mondhatni, páratlan élmény volt nyergében átszelni a várost. Később, egészen pontosan 1969-ben nagyobb, 8”-os abroncsok váltották a korábbi köpenyeket, 1970-ben pedig megjelent az egyetlen mozdulattal eltávolítható első villa, ami azért volt valódi mérföldkő a Monkey történetében, mert – az ötletes megoldásnak köszönhetően – kényelmesen elfért egy kiskocsi csomagtartójában. 

Újabb nyolc év elteltével, 1978-ban indult be igazán a típus karrierje, tudniillik ekkor leleplezték erősebb, egyszersmind látványosabb megjelenésű változatát, ami cseppalakú tankjával főként az amerikai piacon lett sikeres. Az emberek szívesen áldoztak a kisméretű, mégis fürge, milliók szívét elhódító Hondára, hiszen ezzel könnyedén bejárhatták a nagyvárosokat, miután leparkoltak méretes lakóautóikkal. Mivel a Monkey erőforrásához röpsúlyos tengelykapcsoló és könnyen kezelhető, háromfokozatú váltó csatlakozott, bárki pillanatok alatt megbarátkozhatott a technikával. 

Ennek köszönhetően több embert csábított motorozásra, mint bármely egyéb kétkerekű, különösképp, hogy a „lufis” abroncsszett, a chopperes kormány, az aprócska üzemanyagtartály és a nagy, kényelmes ülés egyedivé, vonzóvá és – korántsem utolsó sorban – örökzölddé tette. 

Sokak nagy örömére a Monkey 2018-ban visszatért, méghozzá éppoly aranyos, ellenállhatatlan formában, mint ősei. Hogy minden szempontból igazodjon a jelenkor elvárásaihoz, modern, pörgős, 125 cm3-es erőforrással kezdte meg hódítását az európai utakon, a tavalyi évre pedig számos egyéb újítást hajtottak végre rajta a Honda mérnökei. Hatékonyabbá tették motorját, ötfokozatúra cserélték váltóját, finomítottak hátsó futóművén és számos egyéb részletét is tökélyre csiszolták, hogy még könnyebb legyen használata és napról napra egyre szélesebb mosolyt csaljon az emberek arcára. 

A 2025-ös modellév nem hozott szerkezeti változásokat az EURO5+ szabványnak való megfelelésen kívül, viszont három vadonatúj, retró fényezése jelent meg a palettán, így minden eddiginél jobban néz ki a Monkey.

Áttekintés 

Az MSX Gromból érkező kétszelepes, léghűtéses erőforrás 9,4 LE-s (6,9 kW) csúcsteljesítménnyel és 11 Nm-es legnagyobb forgatónyomatékkal ruházza fel a Monkey-t. Ez bőven elegendő az élvezetes motorozásokhoz, és a modell kimagasló használati értékhez is hozzájárul, különösképp, hogy a tartós, könnyen kezelhető, ötfokozatú váltóval hosszabb távok is leküzdhetőek. Elsőrangú a menetkomfort is, tudniillik fordított teleszkópvilla és kétoldali hátsó rugóstag kapcsolódik a masszív acélvázhoz. 

Természetesen nem vették félvállról a biztonság kérdését sem, így helyzetérzékelővel (IMU) kiegészített blokkolásgátló rendszert kapott a típus, melynek egyedi megjelenése egyebek mellett a magasra helyezett kipufogódobnak tudható be. 

Az idei évben megvásárolható exkluzív tartozékok közé tartozik a fokozatkijelzővel kombinált digitális óra és a sebességváltó kijelző, a hátsó csomagtartó, az oldaltáska-tartó, az USB-csatlakozó és a fűtött markolatok. 

A Monkey 2025-ben a következő, igencsak menő fényezésekben lesz kapható: 

**ÚJ** Sheen Silver Metallic váz Pearl Shining Black színű üzemanyagtartály

**ÚJ** Millenium Red váz Pearl Himalayas White színű üzemanyagtartály

**ÚJ** Turmeric Yellow váz Knight Silver Metallic színű üzemanyagtartály

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!