Az Interbrand szerint a Toyota a legbefolyásosabb autómárka
Az Interbrand közzétette a Best Global Brands 2023 listát, amely több területen és szegmensben rangsorolja a márkák erejét. A világ legnagyobb és legnyereségesebb – és nem utolsósorban legzöldebb – autógyártója, a Toyota 2023-ban is a legbefolyásosabb autómárkájának bizonyult, az összesített rangsorban pedig a hatodik helyen végzett, olyan vállalatok mögött, mint a Google, az Apple vagy épp Microsoft mögött. A Toyota helyezése összesített helyezése egyébiránt nem változott a tavalyi évhez képest, becsült márkaértéke ugyanakkor 64,5 milliárd dollárra nőtt.
Az Interbrand tanulmánya három szempont alapján rangsorolja a vállalatokat. Figyelembe veszi a pénzügyi teljesítményt, a márka befolyását a vásárlók vásárlási döntésére, valamint azt, hogy a márka mennyire képes hozzájárulni a jövőbeni profittermeléshez. Az Interbrand elemzői szerint nem meglepő, hogy a Toyota e tekintetben is az első helyet szerezte meg az autógyártók között. A világ legnagyobb autógyártója tavaly autóipari történelmi rekordot beállítva mintegy 11,2 millió (ebből 3,7 millió elektrifikált autót értékesített világszerte, a március 31-el záruló 2023-as japán üzleti évben a vállalat profitja elérheti a 33 milliárd dollárt, és vezető szerepet tölt be nem csupán az elektrifikáció vagy épp az önvezető autók fejlesztése, hanem a mobilitási szolgáltatások, a robotika vagy épp a mesterséges intelligencia területén is. A Toyota emellett olyan világszerte ikonikus, még a laikusok által is ismert modelleket jegyez, mint a hosszú éveken át a világ legnépszerűbb autója címet őrző Corolla, a világ elsőszámú SUV-jának számító RAV4, a világ legkelendőbb felső-középkategóriás szedánjaként jegyzett Camry, a világ kedvenc pickupjának számító Hilux, vagy épp a világ legkedveltebb kisautójaként ismert Yaris.