Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Az Interbrand szerint a Toyota a legbefolyásosabb autómárka

Az Interbrand közzétette a Best Global Brands 2023 listát, amely több területen és szegmensben rangsorolja a márkák erejét. A világ legnagyobb és legnyereségesebb – és nem utolsósorban legzöldebb – autógyártója, a Toyota 2023-ban is a legbefolyásosabb autómárkájának bizonyult, az összesített rangsorban pedig a hatodik helyen végzett, olyan vállalatok mögött, mint a Google, az Apple vagy épp Microsoft mögött. A Toyota helyezése összesített helyezése egyébiránt nem változott a tavalyi évhez képest, becsült márkaértéke ugyanakkor 64,5 milliárd dollárra nőtt.

Az Interbrand tanulmánya három szempont alapján rangsorolja a vállalatokat. Figyelembe veszi a pénzügyi teljesítményt, a márka befolyását a vásárlók vásárlási döntésére, valamint azt, hogy a márka mennyire képes hozzájárulni a jövőbeni profittermeléshez. Az Interbrand elemzői szerint nem meglepő, hogy a Toyota e tekintetben is az első helyet szerezte meg az autógyártók között. A világ legnagyobb autógyártója tavaly autóipari történelmi rekordot beállítva mintegy 11,2 millió (ebből 3,7 millió elektrifikált autót értékesített világszerte, a március 31-el záruló 2023-as japán üzleti évben a vállalat profitja elérheti a 33 milliárd dollárt, és vezető szerepet tölt be nem csupán az elektrifikáció vagy épp az önvezető autók fejlesztése, hanem a mobilitási szolgáltatások, a robotika vagy épp a mesterséges intelligencia területén is. A Toyota emellett olyan világszerte ikonikus, még a laikusok által is ismert modelleket jegyez, mint a hosszú éveken át a világ legnépszerűbb autója címet őrző Corolla, a világ elsőszámú SUV-jának számító RAV4, a világ legkelendőbb felső-középkategóriás szedánjaként jegyzett Camry, a világ kedvenc pickupjának számító Hilux, vagy épp a világ legkedveltebb kisautójaként ismert Yaris.