Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Az idejük feletti erősebb kontroll lehetőségét, magasabb fizetést és őszinte kommunikációt várnak el a jövő munkavállalói

Közel 20 000 fiatalt kérdezett meg a PwC Magyarország munkavállalási preferenciáikról
A rugalmas munkavégzés, az alapfizetés és a munkatársak személye a legfontosabb tényezők a jövő munkavállalói számára leendő munkahelyük kiválasztásakor. A PwC Magyarország idén közel 7000, 2016 óta összesen 20 000 középiskolában vagy felsőoktatási intézményben tanuló diák és pályakezdő munkahely-választási preferenciáit mérte fel.
„A hazai vállalatvezetők 95%-a a munkaerőhiányt nevezte meg az üzleti sikeresség előtt álló legkomolyabb akadálynak. A felmérést azzal a céllal indítottuk el 2016-ban, hogy mélyebben megismerjük és a vállalatok számára elérhetővé tegyük azokat a szempontokat, amelyek alapján a pályakezdők vagy a hamarosan a munkaerőpiacra lépők kiválasztják leendő munkahelyüket. Az idei válaszadók 43%-a felsőoktatásban tanul, közel 51%-uk dolgozik is, 6% pedig középfokú oktatásban részesül. Az ő preferenciáik iparágak, végzettség vagy éppen földrajzi elhelyezkedés szerinti megértése segítheti a vállalatokat, hogy sikerrel állják meg a helyüket a munkaerőért folyó, egyre élesedő versenyben” – mondta Bencze Róbert, a PwC Magyarország People & Organisation, HR-tanácsadási szolgáltatások igazgatója.
A felmérésben vizsgált 36 tényező relatív fontosságát tekintve a megkérdezettek a rugalmas munkavégzést, az alapfizetést és közvetlen munkatársaikat sorolták az első három helyre (utóbbi kettő a tavalyi évhez képest helyet cserélt egymással). A negyedik helyre idén a cafeteria lépett előre, de előkelőbb pozícióban végzett a távmunka is, valamint továbbra is alapelvárásként fogalmazza meg az Y és Z generáció az őszinte és nyílt kommunikációt a vállalatvezetés irányából. A sor végén a mai, hazai toborzási gyakorlatban ismerős elemek szerepelnek: cégnév, vízió és stratégia, valamint társadalmi felelősségvállalás.
A válaszadók 75%-a számol Budapesttel mint munkavégzési hellyel, míg 16%-uk Győrben is el tudja képzelni az életét. A preferált iparágak közül a legtöbben a pénzügyi terület iránt érdeklődnek (25%), ezt szorosan követik a tanácsadási (20%), a telekommunikáció és média (19%), illetve az IT (18%) szektorok.
„A felmérés minden évben vizsgálja azt is, hogy a fiatalok vállalnának-e külföldön munkát, és mely szempontok ösztönzik őket erre, vagy éppen milyen feltételek teljesülése esetén maradnának Magyarországon. A válaszokból kirajzolódik, hogy mindkettő mellett ugyanazok az érveik: az anyagi kompenzáció és a karrierfejlődés – ezek az érvek a munkaerőpiacon eltöltött évekkel arányosan még inkább erősödnek” – hangsúlyozta Bencze Róbert.
A felmérés számbeli és demográfiai szempontokat vesz figyelembe, így kiterjedtsége miatt mankóként szolgálhat a hazai vállalatok számára, hogy – ebben a munkaerő tekintetében kihívásokkal teli időszakban – mivel szólítsák meg sikeresen a fiatalokat, milyen módon célszerű újragondolniuk a munkavállalóknak kínált juttatásaikat, milyen munkaszervezési módszereket érdemes bevezetniük.
„Mivel a felmérés a középfokú tanulmányokat folytató diákokra is kiterjed, a munkaadók az új realitásokhoz való alkalmazkodást és felkészülést időben el tudják kezdeni, és készen állhatnak, mire ez a korosztály a belép a munkaerőpiacra. A felmérés adatai abban is segítik a vállalatokat, hogy milyen iparági vagy helyi specifikus márkaüzeneteket célszerű megfogalmazniuk annak függvényében, hogy milyen iparágban és az ország mely szegletében keresik jövőbeli munkavállalóikat” – tette hozzá Bencze Róbert.
„A közel 20 000 leendő pályakezdő munkahely-választási preferenciáiból többek között az is kitűnik, hogy az Y és Z generációs munkavállalók számára egyre fontosabb az a környezet, amely a munkahelyükön körülveszi őket, és ez nem csak az infrastruktúrára, vagy a munkatársakra, hanem a vállalati menedzsment belső kommunikációjára is igaz” – mondta el Dr. Futó Péter a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetségének elnöke.
A PwC Magyarország a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetségével (MGYOSZ) közösen, a kérdőív szabadszavas válaszai és jelölései alapján az idei évben hat iparági kategóriában osztja ki a PwC Legvonzóbb Munkahelye Díjat, továbbá díjban részesül a top 10 legtöbb szavazatot kapott hazai munkáltató is.
„Büszke vagyok arra, hogy egy ilyen mélységű és széles körben végzett felmérést indítottunk két évvel ezelőtt, ezzel is támogatva a vállalatok employer branding tevékenységét. Örömmel adtam át a díjat azon vállalatok képviselőinek, amelyek tevékenységükkel, jövőbe mutató stratégiájukkal a megkérdezett fiatalok körében a legkiemelkedőbbnek bizonyultak” – tette hozzá Radványi László, a PwC Magyarország cégtársa, az MGYOSZ elnökségi tagja.
PwC 2018 Top 10 Legvonzóbb Munkahelye oklevelek:
Audi Hungaria Zrt., Bosch csoport, General Electric International, Google Magyarország, OTP Bank Nyrt., Magyar Telekom Nyrt., Mercedes-Benz Hungária Kft., MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt., Morgan Stanley Magyarország Elemző Kft, Vodafone Magyarország Zrt.
PwC 2018 Legvonzóbb Munkahelye Díj iparági kategória győztesei:
Autóipari gyártás: Audi Hungaria Zrt.
Autóipari beszállító: Bosch csoport
Pénzügyi Szolgáltató szektor: OTP Bank Nyrt.
SSC szektor: Morgan Stanley Magyarország Elemző Kft.
IT szektor: Google Számítástechnikai Szolgáltató Kft.
Telekommunikációs szektor: Magyar Telekom Nyrt.
PwC 2018 Top 10 Legvonzóbb Munkahelye Díj összesített 1. helyezés:
Morgan Stanley Magyarország Elemző Kft.