Az évszázad gólja
A Hyundai Motor, Steven Gerrard és a BTS a 2022-es FIFA labdarúgó-világbajnokságra készülve a fenntarthatóságot szolgáló összefogásra szólítják fel a világot
- A Hyundai Motor új globális fenntarthatósági kampányt indít útra ‘Az évszázad gólja’ címmel
- Steven Gerrard labdarúgó legenda és a világszerte népszerű BTS popegyüttes tagjai egyaránt megjelennek a Hyundai nézeteit kommunikáló programfilmben, a most létrehozott ‘Évszázad csapata’ tagjaként felvezetve a kampányt
- A világbajnokság hivatalos gépjármű-parkjában most először kapnak helyet környezetbarát gépkocsik, az IONIQ 5-től kezdve a Santa Fe Hybriden át az Elec City buszig
- A vállalat különböző tevékenységeken – így például a ‘Hyundai évszázad gólja fogadalom’ rendezvényen – keresztül továbbra is támogatja a FIFA fenntarthatósági programját
A Hyundai Motor Company az ‘Évszázad gólja’ címmel útjára indítja globális fenntarthatósági kampányát. A kampány a Föld napján, április 22-én vette kezdetét, és egészen a 2022-es FIFA labdarúgó-világbajnokság (november 21. – december 18.) utánig tart. A globális kampány bevezetéséhez kapcsolódóan a Hyundai Motor közzétett egy, a vállalat hitvallásáról szóló programfilmet, továbbá egy globális televíziós reklámot, amelyben a legendás labdarúgó, Steven Gerrard, valamint a nemzetközi hírű BTS popegyüttes is hitet tesz a vállalat azon célkitűzése mellett, hogy a labdarúgáson keresztül egységbe kovácsolják az emberiséget, és szorgalmazzák a fenntartható jövő általános támogatását. A kampány programja a Hyundai azon célkitűzéséhez kapcsolódik, hogy 2045-re elérje a teljes szénsemlegességet, tevékenysége minden területén – a gyártástól az üzemeltetésig – semlegesítve a széndioxid-kibocsátást.
„Az ‘Évszázad gólja’ (Goal of the Century) kampány célja, hogy egységbe kovácsolja az emberiséget a fenntarthatóság érdekében, méghozzá a labdarúgás általános szeretetéből fakadó összetartozásból és csapatszellemből merítve ihletet.” – mondta Thomas Schemera, a Hyundai Motor Company globális marketing vezérigazgatója és a vállalat ügyfélélmény részlegének vezetője. „A Hyundai a jövőben is arra törekszik, hogy az emberiség segítségére siethessen olyankor, amikor minden eddiginél fontosabb, hogy összefogjunk, és együtt tegyünk bolygónk egészséges, tartós jövőjéért.”
Az ‘Évszázad gólja’ kampányhoz kapcsolódóan a Hyundai Motor megalakította a márkanagykövetekből álló ‘Team Century’-t, azaz az ‘Évszázad csapatát,’ amely különböző környezetvédelmi és társadalmi fenntarthatósági programokat fog népszerűsíteni 2022 során. A ‘Team Century’ élén az egykori brit válogatott labdarúgó Steven Gerrard áll; a csapat tagjai között pedig megtalálható a BTS popegyüttes; az afgán menekült labdarúgó és dán UNESCO nagykövet Nadia Nadim; Jeremy Scott amerikai formatervező; Lorenzo Quinn kortárs olasz képzőművész; valamint a Boston Dynamics világhírű robotja, Spot®. Ezen túlmenően a Hyundai a következő néhány hónap során további négy regionális nagykövetet is bemutat majd.
„Négy gyermek apjaként életem egyik fő céljának tekintem, hogy az elkövetkező generációk számára segítsek megóvni a világunkat. Ezért örömmel és büszkén csatlakoztam a Hyundai-hoz ezen a nemes küldetésen.” – mondta Steven Gerrard egykori legendás labdarúgó, a ‘Team Century‘ kapitánya. „Az ‘Évszázad csapatának’ kapitányaként szeretnék személyes példát mutatni, ahogy annak idején aktív labdarúgóként, ma pedig edzőként is teszem. Arra szeretném inspirálni az embereket, hogy minden nap hozzák ki magukból a legtöbbet. Tudom, hogy a futball képes megmozgatni az embereket, képes összekovácsolni őket, és együtt könnyebben érhetjük el célunkat: a bolygó fenntarthatóvá tételét – hiszen ebben mindannyian érintettek vagyunk.”
A kampány üzenetével összhangban a Hyundai Motor környezetbarát járműveket készül biztosítani a FIFA labdarúgó-világbajnokság szervezői, VIP vendégei, valamint a résztvevő válogatott játékosok számára. A FIFA labdarúgó-világbajnokságok történetében először fordul elő, hogy a hivatalos járműparkban környezetbarát járművek is megtalálhatók. Az összesen 592 gépkocsiból álló flottában a személyautók több mint 50 százaléka, valamint néhány haszonjármű is környezetbarát modell lesz, az IONIQ 5-től kezdve a Santa Fe Hybriden át az Elec City buszig. Ezen túlmenően az érdeklődők júliustól szeptember végéig a világ különböző pontjain tesztvezetésen próbálhatják ki a Hyundai környezetbarát járműveit.
A Hyundai Motor és a FIFA közötti együttműködés emellett kiterjed például a ‘Hyundai évszázad gólja fogadalom’ eseményre is, ahol a szurkolók személyes környezetvédelmi fogadalmat tehetnek, attól függően, hogy hány gólt lő kedvenc csapatuk. A programnak a FIFA hivatalos weboldala ad otthont július és december között. A FIFA labdarúgó-világbajnokság fenntarthatósági partnereként a Hyundai Motor az elkövetkező hónapok során különböző tevékenységek kapcsán támogatja a FIFA fenntarthatósági programját, valamint a ‘teljesen szénsemleges labdarúgó-világbajnokság’ célkitűzés megvalósítását.
A kampány programfilm megtekinthető a Hyundai Motor hivatalos YouTube csatornáján, a www.youtube.com/HyundaiWorldwide címen.
Az ‘Évszázad gólja’ és a ‘Team Century’ kezdeményezésekről, illetve a Hyundai fenntarthatósági célkitűzéséről részletes tájékoztatást talál a www.hyundai.com/worldcup weboldalon.