Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Az emberek készen állnak az együttműködésre a robotokkal egy kutatás szerint

 

 

Az emberek 93 százaléka elfogadná a robotoktól kapott utasításokat a munkahelyén, és kész együttműködni velük – derül ki az Oracle és a Future Workplace kutatócég közös, MTI-nek küldött felméréséből.

Fehér Csaba, az Oracle portfolió igazgatója a kutatásról elmondta, az eredmények jól mutatják, hogy az emberek nem félnek a mesterséges intelligencia használatától, a robotokkal való kapcsolattartástól, illetve a munkájuk elvesztésétől a mesterséges intelligencia miatt.
Az 1320 humánerőforrás-vezető és munkavállaló megkérdezésével készített felmérés szerint a megkérdezettek készen állnak a mesterséges intelligencia (AI) használatára.

A kutatásból az is kiderült, hogy jelentős különbség van a mesterséges intelligencia munkahelyi és otthoni használatának elterjedtsége között: míg a magánéletében az emberek 70 százaléka használ valamilyen AI technológiát, a hr-szakemberek csupán 6 százaléka alkalmazza a mesterséges intelligenciát, és csak a munkavállalók 24 százaléka vesz igénybe valamilyen AI-megoldást a munkahelyén.

A megkérdezettek a mesterséges intelligencia legnagyobb hasznának a nagyobb termelékenységet jelölték meg. A következő 3 év távlatában a munkavállalók 59 százaléka szerint a mesterséges intelligencia növelni fogja a vállalatok működési hatékonyságát, 50 százaléka szerint gyorsabbá teszi a döntéshozatali folyamatokat, 45 százaléka szerint jelentősen csökkenti a költségeket, 40 százaléka szerint pedig jobb ügyfélélményeket tesz lehetővé.

A megkérdezett hr-vezetők 27 százaléka szerint a mesterséges intelligencia pozitív hatással lesz a tanulásra, 26 százaléka szerint a teljesítménymenedzsmentre, 18 százalékuk szerint a bérszámfejtésre, valamint 13 százalékuk szerint a munkaerő toborzására is.