Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Az első negyedévben nőttek a globális okostelefon értékesítések

    A tavalyi nagy visszaesés után az idei első negyedévben több mint a negyedével nőttek az okostelefon értékesítések világszerte az amerikai Gartner piackutató cég hétfőn publikált jelentése alapján. Az öt piacvezető cég tovább növelte piaci részesedését az összes többi piaci szereplő kárára.

    Tavaly az év egészében 12,5 százalékkal csökkentek a globális okostelefon értékesítések. A negyedik negyedévben azonban már mérsékeltebb, 5,4 százalékos volt az éves összevetésű csökkenés. Tavaly összesen 1,347 milliárd okostelefon talált felhasználóra a világon.


    Az idei első negyedévben 26 százalékkal nőttek az okostelefon eladások az egy évvel korábbihoz képest, 300 millióról 378 millióra.


    A piacvezető változatlanul a Samsung 76,6 millió készülék eladásával 55,3 millió után. A Samsung piaci részesedése ezzel az első negyedévben 20,3 százalékra nőtt 18,4 százalékról.


    Az Apple 58,5 millió okostelefont adott el az idei első negyedévben az egy évvel korábbi 40,9 millió után, piaci részesedése pedig 15,5 százalékra nőtt 13,6 százalékról. Az Apple 2020 negyedik negyedévében több mint 76 millió készülék eladásával megszerezte magának az első helyet az eladási rangsorban, de az idei első negyedévre ismét visszasorolt a Samsung mögött már régóta tartott második helyére.


    A harmadik helyen álló Xiaomi eladásai 48,9 millióra emelkedtek 29,6 millióról, piaci részesedése pedig 12,9 százalékra nőtt 9,9 százalékról.


    A Vivo és az OPPO egyaránt 10,2 százalékos piaci részesedést ért el 38,7 és 38,4 millió készülék eladásával, de sorrendben helyet cseréltek, mert tavaly a Vivo 7,4 százalékos, az OPPO pedig 8,0 százalékos részesedéssel rendelkezett.


    Az összes többi márka piaci részesedése eközben együttesen 116,8 millió készülék eladásával 30,9 százalékra csökkent 42,6 százalékról.


    A három kínai márka, a Xiaomi, a Vivo és az OPPO részben az 5G telefonok iránt megnövekedett keresletnek, részben pedig a Huawei és az LG eladásai visszaesésének köszönhette tekintélyes mértékű előretörését.

    A Gartner megállapítása szerint a félvezető alkatrészekben keletkezett ellátási hiány az okostelefon-piacot nem érintette, az elkövetkező negyedévekben azonban a helyzet változhat, a kereslet-kínálat kibillenhet az egyensúlyi helyzetből, ami a készülékárak növekedéséhez vezethet az év hátra lévő részében.


https://www.gartner.com/en/newsroom/press-releases/2021-06-07-1q21-smartphone-market-share