Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Az Elrabolt világ szörnyei

A ship prepares to take on passengers in Rupert Wyatt's CAPTIVE STATE, a Focus Features release. Credit: Focus Features


Ki tudja, milyen lesz egy filmszörny? Néha sem a rendező, sem a színészek: az Elrabolt világ (Captive State, hazai bemutató: március 21.) című sci-fi/thriller rendezője igazán tapasztalt a műfajban, hiszen ő teremetette újjá A majmok bolygója-franchise-t. Ám nemrégiben egy újságírónak bevallotta, hogy a 10 évvel a Föld megszállása után, a fallal elkerített Chicagóban játszódó történetet úgy vették fel, hogy még nem tudta, hogy néznek ki a filmjében szereplő űrből jött lények.

– Eleinte úgy képzeltem, hogy olyan lesz ez, mint a Cápá-ban – nyilatkozta Rupert Wyatt. – Mármint, hogy sokáig nem látjuk azt, amitől félünk, csak az emberszereplőkkel, John Goodman-nel meg a többiekkel találkozunk… de rájöttünk, hogy a történet szempontjából jobb, ha a néző már egész a film elején kénytelen a gonosz arcába nézni. Hogy a néző értse, mi ellen lázadnak a lázadók, mi a tét. És nagyon sok változat született belőlük… Már forgattunk, a színészek mindig kérdezgettek, hogy pontosan mi lesz a képen, én meg szégyelltem, hogy nem tudom a választ. Az ufók háttértörténetét kellett kitalálni, hogy honnan jönnek – amikor az megvolt, megszületett ez a rovarszerű lény. És örülök, hogy ez lett. A színészek meg szerintem örülnek, hogy felvétel közben nem kellett látniuk őket.

IC Press