Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Az Apple a legértékesebb márka a világon a Brand Finance szerint

    Az Apple a világ legértékesebb márkája, míg a tavaly listavezető Amazon a negyedik helyre esett vissza a brit Brand Finance piackutató és üzleti tanácsadó vállalat 2023-es Global 500 ranglistája alapján.

    A lista összeállítói szerint a tavalyi második helyről idén az első helyre előrelépett Apple márkaértéke egy év alatt 74 százalékkal, 516,6 milliárd dollárra nőtt, míg az Amazoné csak 3,2 százalékkal emelkedett 308,9 milliárd dollárra.


    A második helyre került a tavalyi negyedikről a Microsort 340,4 milliárd dollárral. A Google megtartotta harmadik helyét 333,4 milliárd dollár márkaértékkel.


    A hatodik helyről az ötödikre rukkolt elő a Samsung, márkaértéke 99,3 milliárd dollár volt.


    Az ötödikről a hatodikra csúszott vissza a Walmart (96,8 milliárd dollár), a tizedikről a hetedikre jött föl a TikTok (84,2 milliárd dollár). Jelentősen javított a Facebook, amely az idei listán a 8. lett 75,7 milliárd dollár márkaértékkel a tavalyi 14. hely után.


    A Deutsche Telekom a 11. helyről a 9.-re javított (73,3 milliárd dollár) és ezzel a világ legértékesebb távközlési márkája lett. A tízes lista utolsó helyére az Industrial and Commercial Bank of China (ICBC) került 71,8 milliárd dollárral, miután a kínai bank egy éve még a hetedik volt a listán.,


    A Tesla kikerült a Top-10-ből, a tavalyi 9. helyről a 18. helyre esett 58,27 milliárd dolláros márkaértékkel.


    Az 500-as listán 201 amerikai márka szerepelt, ők adják az ötszáz cég együttes márkaértékének több mint felét. Az első 30-ban az amerikai és kínai márkák mellett mindössze hat más ország cége szerepel: a Samsung (5.), a Deutsche Telekom (9.), a Mercedes-Benz (17.), a Toyota (21.), a Shell (23.) és az Allianz (28.).